Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Amstaff 4 ever
#433349
Ik wilde graag vragen of ik het zo goed heb gedaan.
Vanochtend voor het eerst vers gevoerd.
Beide honden zijn Amstafs.

Ik heb ze per hond gegeven:
Eén kalfsribje,
100gr groentemix (alfalfa, peen, sla, spinazie, biet)
100gr kippenlever
100gr runderlapje in stukjes gesneden.

Is dit een goede maaltijd geweest?
Door Laura2004
#433726
Prima maaltijd!! Maar voor een eerste barfmaaltijd is een kalfsrib denk ik net iets te hard en te groot, maar dat had je al begrepen he! ;)
Door Amstaff 4 ever
#433743
Dat doe ik dus omdat Romeo alles in één keer doorslikt en Julia het laat liggen omdat ze niet begrijpt hoe ze het moet eten.
Door Laura2004
#433800
[quote="Amstaff 4 ever"]
Dat doe ik dus omdat Romeo alles in één keer doorslikt en Julia het laat liggen omdat ze niet begrijpt hoe ze het moet eten.
[/quote]
Dan zou ik het bij Romeo beethouden. En bij botten precies hetzelfde zodat hij leert dat hij er op moet kauwen en zo'n lap vlees kan geen kwaad hoor als hij dat in een keer doorslikt en bij Julia zou ik het dan idd even snijden en dan steeds groter laten totdat ze door heeft dat ze het gewoon kan eten.
Door Amstaff 4 ever
#433877
beethouden?!
Haha, dan ben ik dus echt mijn vingers kwijt, hij heeft echt niet door dat hij met zijn kiezen mijn vingers pakt.
Dat moet ik dus echt heel erg voorzichtig gaan doen dan.
Door Laura2004
#433998
Dat is ook echt de enige manier om hem te leren dat hij op botten moet kauwen, anders wordt het echt heel gevaarlijk om hem botten te geven.
Moeilijk hoor, zo schrokop! Die van mij zijn eigenlijk heel bescheiden, die kauwen overal netjes op en als ik zou willen dan zou ik het gewoon beet kunnen houden.
Door Amstaff 4 ever
#434173
Mocht het nou niet lukken met de botten, wat kan ik dan als vervanging geven?
Of moet ik hem dan toch op de brokken houden?
Door Ike
#434198
Ik zou eerst wat kippenekken gaan geven als ze nog niet vaak botten hebbben gegeten, da's wat zachter, kalfsbot is trouwens wel erg hard (ik geef het mijn hond niet), liever lamsrib/kipkarkas en zo.
Door Laura2004
#434264
[quote="Amstaff 4 ever"]
Mocht het nou niet lukken met de botten, wat kan ik dan als vervanging geven?
Of moet ik hem dan toch op de brokken houden?
[/quote]
Je kan ook kvv geven om te beginnen.
Kijk op: www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl

Dat is compleet en niet duur en toch rauw. Ik ben van mening dat dat beter is dan brokken. Voor mij is brokken geven geen optie. Mijn honden krijgen dat nooit meer.
Ik ga vrijdag Bibi halen voor mijn broer, dus als je wilt kan ik wat voor je meenemen, zodat je kan kijken of het je bevalt. Het kost mij ongeveer 2.20 per kilo. Ik hoor het wel.
Door Amstaff 4 ever
#434618
Volgens mij heb ik me vergist in het bot.
Ik denk dat het lamsrib is geweest, want het was echt heel zacht en buigbaar.
En Romeo heeft nog steeds nergens last van.
Morgen ga ik op zoek naar kippennekjes en dat eerst eens proberen door het zelf vast te houden.
Door Laura2004
#434635
[quote="Amstaff 4 ever"]
Volgens mij heb ik me vergist in het bot.
Ik denk dat het lamsrib is geweest, want het was echt heel zacht en buigbaar.
En Romeo heeft nog steeds nergens last van.
Morgen ga ik op zoek naar kippennekjes en dat eerst eens proberen door het zelf vast te houden.
[/quote]
Lamsrib is idd veel zachter en buigzamer dan kalfsrib. Als Romeo nu nog steeds nergens last van heeft dan denk ik dat het helemaal goed gaat komen. ;)
Gebruikersavatar
Door Joss
#434712
[quote="Amstaff 4 ever"]
Volgens mij heb ik me vergist in het bot.
Ik denk dat het lamsrib is geweest, want het was echt heel zacht en buigbaar.
En Romeo heeft nog steeds nergens last van.
Morgen ga ik op zoek naar kippennekjes en dat eerst eens proberen door het zelf vast te houden.
[/quote]

Tel je je vingers even voor en na het voeren ;)
Komt vast goed !!
Door Laura2004
#434742
[quote="Amstaff 4 ever"]

Morgen ga ik op zoek naar kippennekjes en dat eerst eens proberen door het zelf vast te houden.
[/quote]
Op de markt in Dordrecht verkopen ze bij de poelier kippennekjes. Maar je moet wel voor 11.00 uur gaan, want anders zijn ze meestal op.
Door Amstaff 4 ever
#434824
Ze hebben vandaag weer een lamsribje gekregen en ik heb het voor Romeo vast gehouden.
AU!!! een tand in mijn ringvinger.
Ach ja, gelukkig was het niet zo hard en heb ik alleen een klein wondje bij mijn ringvinger.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door