Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#433583
Dara likt alleen aan de vis, maar eet er niet van. Hoe krijg ik haar aan de vis? Eerst gemalen geven ofzo? Tips.... ???
Door Lizzy
#433585
Ik had ook een hond die vis niet moest (en nog is ze er niet dol op, dus ik geef haar zo weinig mogelijk). Ik heb het in kleine stukjes geknipt en gemengd met groente, beetje yoghurt en wat pens. En dan gaat het er wel in.....
Door danielle1980
#433586
ja zoals lizzy zei zou ik t ook doen, al heb ik hier een reu die het gewoon niet moet, hoe je t ook klaarmaakt. >:(
Door evelyn02
#433587
Mijn hond likte eerst ook alleen aan de vis (zalmkop). Heb het een aantal keer gemalen gegeven en dat vond ze lekker. toen weer de hele kop en gewoon gewacht: duurde even maar ze is eraan gaan eten. Nu stort ze zich gelijk op de vis.

Evelyn
Door herder_lover
#433655
~dan ga ik dus gewoon volhouden met die vis ;D nadeel hier alleen is dat er direct tigduizend vliegen op zit als ze het even laat liggen....
Door Borke
#433794
herder_lover schreef: ~dan ga ik dus gewoon volhouden met die vis ;D nadeel hier alleen is dat er direct tigduizend vliegen op zit als ze het even laat liggen....
Als ze het even laat liggen, direct weghalen en afdekken en in de koelkast zetten. Dan een uur of 6 of meer later nog een keer aanbieden.
Een hond die eten laat liggen is niet hongerig genoeg om het te proberen...
Door herder_lover
#433837
nou, ze eet zo wie zo nooit heel goed hoor. Ze is gek op kip, en dan heeft ze ook al een hele dag (of soms twee) niets gegeten en dan laat ze het gewoon liggen. Of ze gaat er bijna op liggen maar opeten doet ze schijnbaar in haar eigen tijd ;D
Door Sofie
#437343
Lady was ook zo...in het begin voortdurend aan de vis likken, haar neus ophalen,... Ik heb het toen in het begin in stukjes gesneden en haar echt aangespoord te eten....nu hoeft ze het niet meer in stukjes....geef haar maar een volledige vis... ;D
Door herder_lover
#438262
het vreemde is dat ze geen vis zo wil. Zo vers he? ;D Maar als ik de groentenmix meng met de sardientjes uit blik (op water) dan eet ze de groentenmix zo op (of ze weet nu dat ze anders niets krijgt, dat kan ook). Maar verse vis moet ze niet. Moet ik anders eens proberen de verse vis te mengen met de blikvis en dan blik afwennen? Verse vis kost mij nl niets, uit blik wel ;)
Door Sofie
#438731
herder_lover schreef: het vreemde is dat ze geen vis zo wil. Zo vers he? ;D Maar als ik de groentenmix meng met de sardientjes uit blik (op water) dan eet ze de groentenmix zo op (of ze weet nu dat ze anders niets krijgt, dat kan ook). Maar verse vis moet ze niet. Moet ik anders eens proberen de verse vis te mengen met de blikvis en dan blik afwennen? Verse vis kost mij nl niets, uit blik wel ;)
Jep lijkt me ook een idee...of wat visolie er overheen gieten of wat joghurt erbij?
Door James
#438947
Of hutenkase... Ik heb geen cursus creatief met kruk, maar creatief met hutenkase. :P
Dat is voor mij echt een geschenk uit de hemel, dat werkt bij alle 4 de honden. Even mixen met het groentehapje en hutenkase. Alleen bij mij is de verhouding nog een beetje fout, waardoor ze wat te veel hutenkase binnen krijgen en nog te weinig vis. Maar met de tijd hoop ik dat langzaam te kunnen veranderen zodat ze het uiteindelijk wel gewoon eten, of met slechts een klein beetje hutenkase.
Door herder_lover
#439049
helaas is Hutekase erg duur hier, maar kan het wel eens proberen. Zelfde met visolie (hoewel ik nog even moet zoeken waar ik dat kan kopen). Yoghurt,....dat deed ze altijd wel, maar ze is er blijkbaar op uitgekeken ;D
Door Dtje
#440894
herder_lover schreef: helaas is Hutekase erg duur hier, maar kan het wel eens proberen. Zelfde met visolie (hoewel ik nog even moet zoeken waar ik dat kan kopen). Yoghurt,....dat deed ze altijd wel, maar ze is er blijkbaar op uitgekeken ;D
Misschien met wat honing??

Mien doet het tegenovergestelde die eet 2x voor de prijs van 1. Wijting eten, bak schoonlikken, aanrecht inspecteren, gasfornuis inspecteren, evenop haar kussen liggen, opstaan, vis uit spugen en opnieuw opeten............ ;D ;D ;D.

Succes met je enge hedduh!
Door Bullekes
#440898
weer goede tips als het me niet lukt met de vis. Ik heb hier een bulletje en dat is er zo 1 van wat een boer niet kent dat vreet ie niet hihi moet altijd eerst stukje in zijn mondje proppen en laten proeven en daarna vreet ie de bak leeg of hij wil echt niet hihihii
Door tieneke
#440919
Mien schreef:
Mien doet het tegenovergestelde die eet 2x voor de prijs van 1. Wijting eten, bak schoonlikken, aanrecht inspecteren, gasfornuis inspecteren, evenop haar kussen liggen, opstaan, vis uit spugen en opnieuw opeten............ ;D ;D ;D.
:o :o ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door