Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto
#433347
Na veel wikken en wegen hebben we besloten in overleg met gedragstherapeut onze reuen te laten castreren :-[ De situatie met Zack wordt steeds erger, zie er nu gewoon tegenop om alleen met ze te gaan lopen..hij is gisteren weer aan t vechten gegaan met een hond en valt steeds meer uit ad lijn..en hij "fietst"de hele tijd op Tiesto..Deze daarentegen wil alleen maar achter de dames aan en trekt buiten zijn eigen plan..binnen is t alleen maar piepen, janken en piepen en Zack en ons aan t aflebberen..totdat hij uitgeput in slaap valt...Had gehoopt dat prodier zou helpen maar helaas..GT is zondag hier geweest en leek haar t beste om ze toch te laten helpen..heb al Recovetsem in huis ivm operatie, maar krijg dat zowel in spuit als op lepel niet naar binnen..gisteren maar wat druppels op een honde kluifje gedaan..mag t echt niet door eten? Iemand een andere suggestie? Hoop zo dat t helpt zodat we weer normaal met ze kunnen lopen, wordt hier zo onzeker van namelijk..en heb alleen maar t beste met ze voor..
Door Lizzy
#433356
Ik heb er geen verstand van, maar is het verstandig om ze beide te laten castreren?

Het mooiste geef je de middelen op schone slijmvliezen dus 20 minuten voor of na het eten. Maar als het nou echt niet wil lukken, dan kun je het op een stukje wit brood spuiten en geven... Maar ja, nogmaals: liever niet (ik doe de druppels vermengen met water en spuit het middel zo in de wangzak en dat gaat probleemloos. Waarom lukt dat niet bij jouw honden? Wat doen ze?)
Door Tiesto
#433365
Volgens de gedragstherapeut was t beter om ze beide te doen, omdat ze allebei vreselijk last van de hormonen hebben en anders de'" íntacte"reu continu de ander zou gaan lastig vallen...en dat zo de rangorde t zelfde zou blijven..als ik de spuit in de wangzak wil doen draaien ze de kop weg of slakkeren ze met hun kop zodat de recovetsem me om de oren vliegt ;)geef ze ook beide probiotica, Zack kreeg t al vanwege zijn darmen/ alvleesklier en geef t nu Tiesto ook ivm operatie is dat een goede zet?
Door Peet
#433369
Tiesto schreef:..als ik de spuit in de wangzak wil doen draaien ze de kop weg of slakkeren ze met hun kop zodat de recovetsem me om de oren vliegt ;)
Pardon?
Gewoon die kop goed in de houdgreep nemen, in de wangzak spuiten en klaar. Geen gedonder accepteren!

Als ik Beau had laten tutten met zijn 3-dagelijkse spuit Solidago, was hij er waarschijnlijk allang niet meer geweest. Dus hup...voor hun eigen bestwil .. ;) geen getut accepteren hoor!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door