Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#432452
Ik weet niet zeker of de vraag hier hoort, zo niet moet hij maar even verplaats worden.

Sinds enkele dagen blijft Jamie's linker oor recht omhoog staan. Normaal hoort het bovenste stukje te hangen, maar nu staat deze steeds fier omhoog, In het begin had hij dit niet en tipte de beide oren goed, maar nu die linker ineens niet meer.
Ik heb vanmorgen nog even contact gehad met iemand van de collieclub over wat anders, dus heb ook maar gelijk even naar het oor gevraagt. Deze gaf mij het advies het oor enkele dagen voorzichtig het bovenste stukje van het oor om te vouwen en dit naar beneden te masseren, wanneer dit na een paar dagen niet zal helpen, radde hij me aan Kaoline te kopen en dit aan het bovenste puntje van de oor te maken.
Nu vraag ik me af of jullie misschien nog andere manieren weten om hier iets aan te doen?
Door Ike
#432463
Ik heb ooit de tip gekregen om op de rand van het oor met wolvet te smeren en dan wat vogelzand op je hand en even het oor erin duwen, al heel snel valt het overtollige zand eraf zodat er maar een dun randje overblijft wat haast niet opvalt, en het helpt!!
Door Ike
#432470
Dat komt uit de wol van schapen, ik weet dat in Haarlem een winkel zit die van de Pigge heet, het is een heel mooie (ouderwets ingericht) winkel, verkopen veel natuurlijke dingen voor mens en dier, maar wellicht is er ergens anders ook wel een (natuur)winkel waar dit te vinden is, anders even op google kijken misschien! ;)Je moet (als je het hebt gevonden) echt een heel dun randje aan de binnenkant van het oor aanbrenegen, anders wordt het zo'n smeerboel ('t is echt heel vet)
Laatst gewijzigd door Ike op ma 28 nov 2005, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#432491
amber13 schreef: Ik weet niet zeker of de vraag hier hoort, zo niet moet hij maar even verplaats worden.

Sinds enkele dagen blijft Jamie's linker oor recht omhoog staan. Normaal hoort het bovenste stukje te hangen, maar nu staat deze steeds fier omhoog, In het begin had hij dit niet en tipte de beide oren goed, maar nu die linker ineens niet meer.
Ik heb vanmorgen nog even contact gehad met iemand van de collieclub over wat anders, dus heb ook maar gelijk even naar het oor gevraagt. Deze gaf mij het advies het oor enkele dagen voorzichtig het bovenste stukje van het oor om te vouwen en dit naar beneden te masseren, wanneer dit na een paar dagen niet zal helpen, radde hij me aan Kaoline te kopen en dit aan het bovenste puntje van de oor te maken.
Nu vraag ik me af of jullie misschien nog andere manieren weten om hier iets aan te doen?
Neu, dat is toch naar mijn weten wel DE manier om de tip erin te krijgen bij Shelties en collies.
Doet geen zeer hoor, tis net kauwgum ;D
Door "inge"
#432972
Ik gebruik ook de wolvet/schelpenzand methode. Werkt goed en de hond heeft er geen last van. Is er ook weer vrij makkelijk uit te krijgen. Dat geduvel met die oren blijft zeker duren tot na het wisselen. ::) Succes!!
Door Truus
#433016
Hier was het alleen bij het tanden wisselen het geval. Eerst het ene en toen het andere en toen beide oren. Masseren hebben we ook gedaan en het is toch goed gekomen.
Door Jojo
#433163
Ik heb geen tip voor je helaas maar vond het wel grappig dat jullie zo je best doen die knik erin te krijgen terwijl ik (en velen met mij) zich ongans hebben gemasseert opdat die oren eens fier overeind bleven staan ;D
Door Nelly
#433246
Dat wilde ik ook net zeggen: veel honden waarvan de oren moeten tippen laten ze blijkbaar staan tijdens het wisselen en veel honden die staande oren moeten hebben laten ze hangen tijdens het wisselen ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#433312
Dat is allemaal leuk bij "gewone" oren, maar bij de tipoor is het niet ongebruikelijk dat deze voor tijdens of na het wisselen voorgoed verdwenen is als je het tipje niet een beetje helpt.
Door Ike
#433313
garicha schreef: Ik gebruik ook de wolvet/schelpenzand methode. Werkt goed en de hond heeft er geen last van. Is er ook weer vrij makkelijk uit te krijgen. Dat geduvel met die oren blijft zeker duren tot na het wisselen. ::) Succes!!
Denk trouwens dat het ook wat goedkoper zal zijn dan de kaoline, je gebruikt nl maar heel weinig wolvet en zand en doet er heeeeel errug lang mee, heb het zelf ook gebruikt (idd met wisselen)
Door amber13
#433373
Jamie is nu 16 week, dus het wisselen begint nu toch ook ongeveer? Ik heb nog geen tandjes gevonden, maar afgelopen 2 dagen heb ik al heel wat spullen uit z'n bek mogen vissen, hij wil nu overal mee gaan lopen zeulen en kauwen (hij had zelfs al een fles wijn te pakken :-[) en kranten zijn ook ineens errug interessant, is dit een teken dat het wisselen begint?
Dan zal dat ook met z'n oren te maken kunnen hebben idd, wel grappig om te weten dat dat invloed op elkaar kan hebben. Jamie begint trouwens gek te worden van het gefriemel aan z'n oor, het helpt elke keer maar heel even, na het masseren tipt het oortje weer, maar na een paar keer schudden staat hij weer parmantig omhoog, het lijkt wel heel schattig trouwens :D.
Heeft iemand nog tips misschien waar ik dat wolvet kan kopen? Ik ben hier in de buurt al druk aan het rondbellen, maaar heb het nog niet gevonden, word het misschien verkocht onder een andere naam?
Die kaoline is trouwens nog niet zo duur, 3 euro 50, maar dan komen er 6 euro verzendkosten bij ???
Door crutz
#433410
amber13 schreef: Jamie is nu 16 week, dus het wisselen begint nu toch ook ongeveer? Ik heb nog geen tandjes gevonden, maar afgelopen 2 dagen heb ik al heel wat spullen uit z'n bek mogen vissen, hij wil nu overal mee gaan lopen zeulen en kauwen (hij had zelfs al een fles wijn te pakken :-[) en kranten zijn ook ineens errug interessant, is dit een teken dat het wisselen begint?
Dan zal dat ook met z'n oren te maken kunnen hebben idd, wel grappig om te weten dat dat invloed op elkaar kan hebben. Jamie begint trouwens gek te worden van het gefriemel aan z'n oor, het helpt elke keer maar heel even, na het masseren tipt het oortje weer, maar na een paar keer schudden staat hij weer parmantig omhoog, het lijkt wel heel schattig trouwens :D.
Heeft iemand nog tips misschien waar ik dat wolvet kan kopen? Ik ben hier in de buurt al druk aan het rondbellen, maaar heb het nog niet gevonden, word het misschien verkocht onder een andere naam?
Die kaoline is trouwens nog niet zo duur, 3 euro 50, maar dan komen er 6 euro verzendkosten bij ???
alle jonge honden hier zijn rond de 12 wk al begonnen met wisselen en waren rond de 20 wk klaar (dat alles echt goed door was zeg maar), dus t kan ook best zijn dat hij al bezig is (kijk eens in zn bekkie ;))
Door Helen
#433458
Kuma was op 16 weken al helemaal uitgewisseld. Ze begon op een weekje of 11 a 12 en een maandje later was het klaar!! Haar oren hebben toen een poosje gehangen trouwens..... Zag er niet uit ;D
Laatst gewijzigd door Helen op di 29 nov 2005, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#433594
amber13 schreef: Heeft iemand nog tips misschien waar ik dat wolvet kan kopen? Ik ben hier in de buurt al druk aan het rondbellen, maaar heb het nog niet gevonden, word het misschien verkocht onder een andere naam?
Wolvet = Adeps Lanae, wij verkopen het bij ons in de apotheek.

Ik weet dat een vriendin van mij, kauwgom (eerst kauwen ;D) in de punt van de oren plakt, als gewichtje. Ik heb dat trouwens van meerdere mensen gehoord!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door