Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kayahond
#432422
Ik heb een Oud duitse Herder reu van 17 maanden en hij blijft mager en iel.
hij is ongeveer 34 kg. en krijgt 1 kg vlees/groente per dag.
zijn gedrag blijft erg puberig(springerig/ druk, en onhandig)
wat kan ik nog meer geven, zodat zijn gedrag wat rustiger wordt?????????
gr.
Door Borke
#432426
Hoe lang voer je al vers?
Wat voer je precies, wellicht en idee om je weekmenu bij menu te plaatsen, zodat een aantal mensen ernaar kunnen kijken.

Verder wordt het gedrag van een hond natuurlijk ook bepaalt door hoe de baas ermee omgaat.
ik weet het want ik heb een bij vlagen erg drukke 20 maanden jonge reu ;D
Door kayahond
#432447
AstridStraver schreef: Hoe lang voer je al vers?
Wat voer je precies, wellicht en idee om je weekmenu bij menu te plaatsen, zodat een aantal mensen ernaar kunnen kijken.

Verder wordt het gedrag van een hond natuurlijk ook bepaalt door hoe de baas ermee omgaat.
ik weet het want ik heb een bij vlagen erg drukke 20 maanden jonge reu ;D
Ik voer ongeveer nu een jaar echt barf en daarvoor kant en klaar vers.
mijn andere honden ook het zelfde ras doen het heel goed op dit menu.
Ik heb een tijdje geleden een weekmenu hier opgeschreven en daar ben ik mee aan de slag gegaan en heb verandert wat er verandert kon worden, en zo als ik net al zei de anderen doen het goed op maar dit is een erg drukke, onhandige reu(net als de rest uit het nest hoor) dus het zal ook wel voor een deel erfelijk zijn.
maar hij blijft wat mager en iel en dat zou ik graag willen veranderen.
gr.
Door Lizzy
#432494
Toen Brutus 29 kilo woog (normaalgesproken 32 kilo), ben ik hem gewoon meer als een kilo gaan voeren. En aangezien bijv. 4% van zijn lichaamgewicht aan voeding al 1360 gram per dag is, denk ik dat hij nog best wat meer mag eten. 3% maakt overigens 1030 gram per dag maar goed, een jonge drukke hond mag best wat meer als 3% van zijn lichaamsgewicht eten hoor. Ik zou dus zelf wat meer gaan voeren.
Door Dtje
#432496
Met zijn 17 maanden kan het ook gewoon zijn dat hij nog in de groei is en eerst de hoogte in gaat en over een tijdje wat meer aan gaat dikken. Je zou ook nog een bloedtestje kunnen laten doen om te kijken of zijn schildklier te hard werkt. Tenminste daar moet ik aan denken bij jou verhaal, maar misschien zit ik er helemaal naast.
Door kayahond
#432500
[quote="sylvia"]
Je kunt wat vetter vlees erbij geven, maar dan niet overdrijven zodat je zijn pancreas gaat overbelasten
[/quote]
wat is vetter vlees dan?
gr.
Door Peet
#432506
Met 17 maanden is hij bezig aan zijn laatste groeispurt en begint hij volop te puberen. Pas met een jaar of 2 gaat hij uitzwaren.

Zo lang hij niet echt een gratenpakhuis wordt, zou ik me geen zorgen maken. Een (O)DH zie ik liever schraal dan dik, zeker op jonge leeftijd!

Dus dat dunne en drukke is heel normaal. Bekijk hem als een snaak van 13 ;) :D

Maar anders zou je Carnibest-Actief kunnen geven, dat is een wat vettere Cb-versie.
Door Lizzy
#432596
[quote="kayahond"]
wat is vetter vlees dan?
gr.
[/quote]

Lamsvlees, geitenvlees, pens met van die mooie vetstukken eraan, runderhart, rundertong, eend, gansm=, zalm, makreel, sardien.
Door kayahond
#432720
[quote="Lizzy"]
Lamsvlees, geitenvlees, pens met van die mooie vetstukken eraan, runderhart, rundertong, eend, gansm=, zalm, makreel, sardien.
[/quote]
lam-en geitenvlees kan ik hier in de omgeving niet krijgen.
runderhart krijgt hij al.
dat vis zal ik eens proberen,moet eerst een adresje vinden die me dat kan leveren.
gr.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door