Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door yvonne1961
#432347
Mijn oude kater krijgt nu metacam omdat hij erg pijnlijke gewrichten heeft. Ik ben op zoek naar een middel wat ik hem blijvend kan geven. Ik lees o.a. over glucosamine en primeval. Wat zijn jullie ervaringen met deze of andere middelen?

groetjes, Yvonne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#432380
Mijn ervaringen met Primeval zijn goed, maar ik gebruik het alleen voor de honden en weet niet of het ook voor katten geschikt is.
Voor katten ken ik eigenlijk maar 1 echt gewrichtsproblemenmiddeltje en dat is de ActiPet Hip & Joint Defense. Dit bevat o.a. ook glucosamine. Omdat ik zelf geen katten heb, heb ik er ook geen ervaring mee.
Door Femke
#432824
gevonden:


3. DUIVELSKLAUW

Toepassing:
Duivelsklauw is een natuurlijke pijnstiller en ontstekingsremmer, die met name is te gebruiken bij dieren met bot- en gewrichtsproblemen, zoals arthrose en osteoperose.

Werking:
Duivelsklauw dankt zijn werking voornamelijk aan de aanwezigheid van iridoïdglycosiden en bèta-sitosterolen. De pijnstillende en antiseptische werking is vergelijkbaar met corticosteroïden, zoals cortison en fenylbutazon. Het kruid werkt gunstig op de beweeglijkheid van de gewrichten, zoals het heupgewricht. Duivelsklauw heeft bovendien een diuretisch effect, het veroorzaakt leverstimulatie en beïnvloed het lymfestelsel.

Dosering:
Hond: 2 x daags 2,5 g Duivelsklauw door het voer mengen
Kat: 1 x daags 2,5 g Duivelsklauw door het voer mengen.


www.simicur.nl
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door