Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Smodiehomer
#431771
Hallo,

Heb me net even ingeschreven...
Ik ben trotse eigenaar van 2 engelse bulldoggen... Een geweldig wijfje en een super lief mannetje...

Het reutje is een witte 10 maanden oude goedzak... Alleen sinds wij hem hebben heeft hij een enorme last van allergieen.. Volgens de DA moest ik mee eens afvragen waar hij niet allergisch voor was i.p.v. waar hij wel allergisch voor was....Ontstoken derde oogleden.. Maar werd veroorzaakt door de allgie.. dus wilde de Da hem er nog niet aan helpen...

Nu wil ik overgaan op vers voer... maar ben er dus helemaal niet mee bekend... Is er voer speciaal vers voer voor allergie hondjes... Moet ik langzaam overgaan (ivm diaree)... Hij is een zeer gevoelig hondje... die veel brokken niet kon verdragen.. (Deed het nu qua brokken goed op de lidl brokken.. Ja zal niet de beste voer zijn maar hij was er niet van aan de diaree)...

Ik heb foto's....

Hij heeft een crash kuur gehad.. toen ging het beter met hem... Op het moment krijgt hij Prednoral 5 mg (prednison) maar het is nu weer super erg... Heb nu ook weinig vertrouwen meer in de Da... En met de Prednoral 20 mg ging het wel een stuk beter.... Maar dit lijkt me schadelijk voor een hondje om zijn hele leventje te slikken...

We zitten er echt mee.. Het is niet alleen zielig van hemzelf maar zeer zeker ook voor de omgeving.. Zijn huid stinkt ook echt... Dekens moet ik bij wijze iedere dag wassen....
Ik zou graag een reactie ontvangen... ook als iemand dezelfde ervaring heeft... en het liefst natuurlijk veel succes verhalen.... Het is zo zielig voor het mannetje...

Groetjes Petra
Door Lizzy
#431779
Hoi Petra, oh jee, wat een ellende allemaal :'(. Wat geef je hem nu precies voor voer? Ben je hem nog niet of wel aan het overschakelen? Begrijp ik het nou goed dat hij dus oogproblemen en darmproblemen heeft? (even al deze vragen voor mijn begrip).
Door Smodiehomer
#431791
Hallo Lizzy,

Ja begrijp het..... Was ook een behoorlijk verhaal...
Hij krijgt nu dus af en toe blik voer...(omdat ik ook niet iedere dag soep eet.. Voor de rest de brokken van de lidl.. Gero dog.. Hier heeft hij mooie drollen van zeg maar)

Zijn echt probleem... Zijn huid is bulterig waardoor al zijn haren alle kanten op gaan staan en kalen plekken... Wat heel erg verergert op dit moment. Volgens de Da is dit allemaal van de allergieen....Dus ook zijn ontstoken ogen komen van deze allergieen....

Nu wil ik dus overgaan... Ben vandaag al de hele middag gaan opzoeken wat ik eventueel kan gaan kopen morgen om het te verminderen.... Zoals Prodier huidjeuk en huidlotion...*VSM) en dus het versvoer...

Wat zouden mensen die gebruiken mij aanraden om te nemen....

Kan ik foto's plaatsen hier??

Groetjes
Laatst gewijzigd door Smodiehomer op zo 27 nov 2005, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#431798
Ik denk als je de brok en blik in de kliko gooit en hem overzet op een vers en rauw dieet zonder koolhyddraat dat hij zo van de ellende af is , en van de prednison.
Door Lizzy
#431802
Smodiehomer schreef: Hallo Lizzy,

Ja begrijp het..... Was ook een behoorlijk verhaal...
Hij krijgt nu dus af en toe blik voer...(omdat ik ook niet iedere dag soep eet.. Voor de rest de brokken van de lidl.. Gero dog.. Hier heeft hij mooie drollen van zeg maar)

Zijn echt probleem... Zijn huid is bulterig waardoor al zijn haren alle kanten op gaan staan en kalen plekken... Wat heel erg verergert op dit moment. Volgens de Da is dit allemaal van de allergieen....Dus ook zijn ontstoken ogen komen van deze allergieen....

Nu wil ik dus overgaan... Ben vandaag al de hele middag gaan opzoeken wat ik eventueel kan gaan kopen morgen om het te verminderen.... Zoals Prodier huidjeuk en huidlotion...*VSM) en dus het versvoer...

Wat zouden mensen die gebruiken mij aanraden om te nemen....

Kan ik foto's plaatsen hier??

Groetjes
Ja, je kunt hier zeker een foto plaatsen. Je foto moet ergens op een website staan en dan moet je die URL tussen [ img ] en [ / img ] zetten, maar dan zonder spaties tussen de [ en img

Ik denk dat je er heel erg verstandig aan doet om je hond over te gaan schakelen naar echte hondenvoeding. Namelijk: rauw en vers. Je kunt dit zelf samenstellen (en daar kunnen we je bij helpen, maar dat moet je wel willen) of je kunt een kant en klaar versvlees product gaan voeren.

Dit zijn de merken die verkrijgbaar zijn:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=16939

Ik heb duizenden honden van verse/rauwe voeding op zien knappen en van de prednison af zien gaan. Dus ook voor jouw hond is er echt hoop, maar hij moet wel van die Lidl en blik-troep af.....
Door Smodiehomer
#431816
Hahaha ja ik had zulke reacties al eens eerder gelezen.. Vandaar dat ik dat net dus ook had besloten....

Dat zelf samenstellen .... Wat houd dat in.. Gewoon vlees kopen met groente en dat klaar maken???

Tja niet meer blond maar een leek om vers te gaan voeren....

Ik hoop dat het beter met hem gaat komen..... Soms schaam ik me met hem... ziet er ook zo zielig uit...

Zal een proberen een foto te plaatsen.. is wel van een paar weken geleden... Het is inmiddels erger geworden...

Deze zijn voor het crash kuurtje
Afbeelding

Afbeelding


Deze van van na het crah kuurtje
Afbeelding

Afbeelding

Dus is het dus veel erger....

Groetjes Petra
Door Lizzy
#431818
Nee, dat zelf samenstellen houdt meer in. Hier kun je meer gedetailleerde informatie vinden over zelf samenstellen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326

Nou lijkt het heel ingewikkeld, maar dat is het nou ook weer niet. Alleen je moet wel weten wat je doet. En als je zelf samenstelt dan voer je dus vleesbotten, vlees, orgaanvlees, gepureerde groentes, etc.

Maar, als je je rustig zou willen inlezen, dan kun je ook eerst rustig overstappen naar compleet versvlees. De merken die te koop zijn staan in de link die ik je al eerder heb gegeven. Dit is dus voeding uit de diepvrie en de meeste merken bestaan dus uit: gemalen kippenbotten, vlees, orgaanvlees, rijst en soms gepureerde groentes, olieen en vitamines en mineralen.
Door Femke
#432100
Ik zou ook overgaan op rauwe/verse voeding. 9 van de 10 honden met huidproblemen knappen hier zienderogen van op!
Houd er echter we rekening mee dat de hond een ontgiftingsreactie kan krijgen, waardoor het in het begin nog veel erger wordt. Het lichaam gaat dan aan de slag om alle rommel eruit te werken.

Maar net wat Lizzy zegt, je moet hier eerst zelf achter staan.
Door diana
#432114
ik zou eerst lekker beginnen met complete versvleesmaaltijden en dan langzaam aan zelf eens een dag wat gaan samenstellen , maar zo snel mogelijk idd dat liddl spul de deur uit
Door danielle1980
#432159
ik zou op compleet vlees gaan.(zelf vind ik carnibest natuur misschien wel t beste)
visoliecapsules gaan geven, elke dag.

mijn engelse bull had huidproblemen vanaf ong 6 maanden, kale en rode plekken, pusbulten, ze had overal jeuk, bleef krabben en bijten.
ze had last van viese oren, rode en zere ogen.
last van dr anaalklieren, bleef maar op dr kont draaien.
ze kon niet op gras lopen zonder problemen.

ik ben op vers vlees gegaan, visolie gaan geven, dr pootjes in zeezout en haar heb ik met theeboomshampoo gewassen.

ze is nu ruim 1,5 jaar op vlees en ze heeft nooit ergens meer last van. ;)
Door Smodiehomer
#432312
Hoi Lizzy,

Dank je wel voor het doorsturen van de links...

Ik vindt het wel erug eng...Zowel Smodie als Homer verslikken zich al in een oortje.. Dus wil ik eerst op compleet versvoer gaan....

Vandaag de spullen hallen... Dus ook de visoliecapsules..

Wie weet ga ik ooit barfen....

Groetjes Petra
Door Lizzy
#432316
Prima beslissing! Je schreef dat je hond snel aan de diarree is he? Als ik je nog een advies mag geven: gooi de eerste dagen wat gekookt water over de verse voeding. Dit moet je niet blijven doen want met koken vernietig je de dingen die juist zo goed zijn van verse/rauwe voeding, maar, het maakt de overgang wat makkelijker.

Ik zit me te bedenken dat het ook een goed idee is om je hond voorlopig probiotica extra te geven. Probiotica zijn goede bacterieen (zit ook in Yakult, maar dat is niet handig om aan je hond te geven daar dit spul suiker of zoetstoffen bevat en dat moet je hond nou net niet hebben). Je kunt deze goede bacterieen ook in capsules kopen. Heb je een natuurvoedingswinkel in de buurt? Als het goed is hebben deze het merk Akropharma in de schappen staan. De probiotica van Akropharma heet "Acidophilus". Zo hebben veel merken hun probiotica genoemd trouwens. Ik zou hem 1 capsule per dag geven, door z'n eten. Nooit de capsule over warm/heet voer strooien, want warmte dood de bacterieen.

Nou, en dat beide met visolie: het zou me niet verbazen als je daarmee al echt een heel end bent (zo niet je problemen oplost). Overigens moet ik je wel waarschuwen dat je hondje eventueel wat ontgiftingsverschijnselen kan krijgen. Het is niet rot bedoeld hoor, maar hij heeft zulke troep gegeten dat hij daarmee waarschijnlijk een hoop narigheid heeft opgeslagen in zijn lichaam.....
Door tieneke
#432323
Hele verstandige beslissing waar je zeker geen spijt van gaat krijgen ;)
Onze vorige Leonberger was er echt erg aan toe,binnen een paar maanden waren zijn zware huidklachten verdwenen na het geven van vers vlees.
Hij had al 3 jaar chronische dikke-darm ontsteking waardoor wij hem in wilden laten slapen,op het einde poepte hij alleen nog maar bloed.
En wij maar rennen naar de Da...
Vanaf de eerste dag met versvlees was zijn diarree over en poepte hij normaal,de Da hield wijselijk zijn mond....
Dankzij het goddelijke versvlees mocht hij nog 15 maanden langer bij ons blijven.
Laatst gewijzigd door tieneke op ma 28 nov 2005, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Smodiehomer
#432328
Hallo Lizzy en tieneke

Lizzy: Nee, ik weet dat het niet lullig bedoelt was... maar het is volgens mij gewoon een gegeven dat mensen denken dat brokken het best voor de hond is...Aangezien Homer niet tegen de zogenaamde Amerken kon ben ik gaan proberen ... en de goedkopere versies kon hij wel tegen...

Tieneke: Nou ik kan begrijpen dat de Da wijzelijk zijn mond hield... Het is niet niks om iemand aan te raden om zijn hondje rust te brengen als later blijkt dat het niet nodig was...

Waarom zijn er zoveel Da's tegen vers??? Alsa het toch alh\gemeen bekend is dat het in veel gevallen helpt.... raar hoor....

Groetjes
Door tieneke
#432339
Onze vorige Leonberger had zware hartklachten,suikerziekte,ernstige huidklachten en chronische dikke-darm ontsteking.
Allemaal kort achter elkaar begonnen.
Kobus kreeg van pup brokken en at al die jaren slecht.
Wisten wij veel wat voor smerige zooi er allemaal inzat.
Van de ene op de andere dag alle brokken op straat gezet,letterlijk!
En dat was de beste en verstandigste beslissing in al die aangeemmerde nare zieke jaren die mijn hond moest beleven.
Hij knapte zo op werd levenslustiger en zelfs de insuline
werd fors teruggebracht.
De Da hield steeds wijselijk zijn mond als ik hem vertelde dat het zo goed ging,immers zijn spaarpotje was weg he ;)
Kijk eens bij je eigen Da in het rond,wat zie je daar alemaal voor patienten?
Honden met huidklachten en (zware)diarree plus de onnodige entingen en vlooiengif wat er op wordt gekwakt onder het mom het kan geen kwaad.
Dat het ook anders kan bewijst dit forum en ik ben nog steeds iedere dag blij dat ik hiervoor openstond en Leo en Lizzy dit wilden delen met andere mensen.
Mijn nollebakmonsters zijn volledig op vers bij de fokker vandaan gekomen en ik ben er trots op dat ze nog nooit brokken hebben gegeten,ik zie zo groot verschil tussen onze eerste hond die opgroeide met brokken en deze twee!!!
Ik weet 1 ding ;) ;)
Jullie hond gaat helemaal beter worden op alleen vers!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door