Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door An
#42923
Okay ik heb hier wat gelezen en als ik het goed begrijp is jaarlijks enten zinloos, al dan niet zelfs slecht omdat je al die bocht in hun immuunsysteem draait telkens weer? Nou compleet onzinnig lijkt me die theorie idd niet wij halen ook niet elk jaar een prik tegen tetanos. Kennelhoest geef ik al nooit. Gewoon de standaard cocktail en dan om de 3 jaar hondsdolheid want die heb je nodig om de Ardennen in België in te mogen. Prikken tijd komt er eigenlijk weer aan voor Holmes, hij is vorig jaar geent dus jullie zouden het niet doen dit jaar? Hij zwemt in de zomer echt heel vaak, hij loopt echt geen gevaar dan?? Ik wil niet dat hij ziek wordt he ;D

Ik vraag het morgen ook iig is aan mijn DA. (Ik ga ze trouwens ook over barfen vragen maar daar kan ze volgens mij nooit tegen zijn want ze is erg voor Duck enzo, dus het is een ok DA hoor en zegt ze nee, nou ja jammer ;D)

Dus graag wat raad dat ik morgen een zinnige uitleg aan haar kan verkopen ;D
Door Lupa
#42929
hoi an,
ik zit ook met dezelfdevragen.
Ik ben ook van plan om allees wat hier gezegd is over enten en vooral in de bib. de dokumenten uit te printen(heb al gedaan) en te laten lezen aan mijn DA.
is het ook voor jou een idee?
Door Lizzy
#42980
Hoi An, ik ent niet meer. Maar goed, ik raad mensen pas aan niet meer te enten als ze daar ook voor 100% achterstaan en niet omdat "wij" het zeggen. Het is best en hele beslissing om niet meer te enten. En je moet (vind ik) ook goed weten waarom je dan NIET meer ent.

Maar OK, is jouw hond vorig jaar geent met Nobivac entstof? Als dat zo is, dan hoef je dit jaar niet te enten want deze entstof is geregistreerd met een beschermingsduur van 2 jaar voor CPV (Parvo), CDV (Hondenziekte of distemper), CAV1 en CAV2 (Hepatitis type 1 en 2).

De Lepto entingen van Nobivac zijn definitief geregistreerd met een beschermingsduur van 1 jaar.

Met andere woorden: je zou dit jaar alleen kunnen enten tegen Lepto (ziekte van Weil). Parainfluenza vaccinatie van Nobivac geeft ook maar 1 jaar bescherming, maar Parainfluenza is niet dodelijk en het is echt ONZIN om daar tegen te enten. Ik vind dat dus niet alleen voor Parainfluenza gelden he. Ik vind iedere niet-dodelijke ziekte flauwekul om tegen te enten.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 21 jan 2004, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#43022
Mag ik hier over me zelf iets vragen? ???
ik heb gekijken in de entings boekkjes en zie datmijn vorige DA enten met Novibac, dus mijn honden zijn tot vorig jaar oktober geent met novibac
ik heb wel een soort schema ondekt en dat is
dat ze om de jaar anders geent worden, dus
oktober 2002 geent voor parvo
hondenziekte
leverziekte
leptospirose
para influenza

oktober 2001 parvo en leptospirose

in oktober 2003 ben ik naar mijn niuwe da geweest en die heeft met eurican(?) geent
maar wat zie ik nu dat ze alles gekrijgen heeft behalf kennelhoest maar wel bordetella, en daar zijn mijn honden dus nooit voor ingeent behalf nu bij de niuwe DA.
Door Lupa
#43023
nou ja zeg!!
ik kom dus net achter dat mijn honden nooit geent zijn voor kennelhoest, het blijkt bordetella te zijn.
en de niuwe DA vroeg ik om ze niet in te enten voor kennelhoest en vind ik in het boekkjedat ze wel geent zijn voor bordetella (kennelhoest)
kunne jullie het nog volgen nou ik niet meer!! >:(
Door Lizzy
#43024
Lupa schreef: Mag ik hier over me zelf iets vragen? ???
ik heb gekijken in de entings boekkjes en zie datmijn vorige DA enten met Novibac, dus mijn honden zijn tot vorig jaar oktober geent met novibac
ik heb wel een soort schema ondekt en dat is
dat ze om de jaar anders geent worden, dus
oktober 2002 geent voor parvo
hondenziekte
leverziekte
leptospirose
para influenza

oktober 2001 parvo en leptospirose

in oktober 2003 ben ik naar mijn niuwe da geweest en die heeft met eurican(?) geent
maar wat zie ik nu dat ze alles gekrijgen heeft behalf kennelhoest maar wel bordetella, en daar zijn mijn honden dus nooit voor ingeent behalf nu bij de niuwe DA.
Jouw vorige dierenarts liep dus vooruit op hetgeen waarvoor Nobivac nu officieel geregistreerd was. Keurig van die man/vrouw!!

In de meeste cocktail entingen zit Bordetella automatisch in. Dit is dus een andere enting als de kennelhoest enting. Bordetella is een soort griep/hoest en is een ander virus als het kennelhoest virus. Nogmaals, het was (vroeger?) vaak inbegrepen bij de cocktail.
Groetjes, Lizzy
Door Lupa
#43027
ik heb mij Mientje(mijn oudste) gezin dat hij in 98 al begonnen was met novibac.
Dus de entingen die ze nu gekrijgen hebben(wat erg dat ik nu ermee begin :-[ :-[)zijn de oudewets entingen.
Door An
#43042
Nobivac yeps dat is em!! Dus die zou sowieso voor 2 jaar goed zijn? En dan voor Lepto nog wel enten?

Ok, heel domme vraag :-[ Waar vind ik hier de bib? :-[
Door An
#43043
Negeer dat laatste :D IK had nooit verder gelezen dan informatie maar er stata nog bib naast ok hihihi. :-[ Dara heb ik dus al gelezen en geprint ja ;D
Door de fokker
#43180
We hebben gevraagd naar onderzoek resultaten waar fabrikanten en dierenartsen het steeds over hebben. je krijgt dan een onduidelijk verhaal, zijn oude onderzoeken onder labo omstandigheden ( zijn steriel, en is dus beduidend anders dan hoe onze honden leven)
wat wij wel gevonden hebben is een onderzoek van 1991, meeste labo honden gingen dood na vaccinatie.
Wat wel moet zullen we zelf moeten onderzoeken, ik heb sterk de indruk gekregen met de gesprekken die we gehad hebben met fabrikanten dat ze het zelf niet weten. Een typerende uitspraak na een gesprek van 2 uur die we gehad hebben met een fabrikant was dat hij het heel leerzaam had gevonden, we hadden gehoopt van hun antwoorden te krijgen op vragen die wij hadden.
wij vinden het heel triest en erg vaag wat ze vertellen, als we vragen naar onderbouwing of onderzoeken dan zijn ze niet thuis.
Onze vereniging heeft geld vrij gemaakt om onderzoek te laten doen door een onafhankelijk labo. Niet omdat we tegen vaccineren zijn, maar omdat we zoveel klachten binnen krijgen na vaccinatie en zien dat pups niet beschermd worden door vaccineren sterker nog dat sterfte optreed na vaccinatie.

Wisten jullie dat in een vaccine tegen parvo voor honden 10 tot 100 miljoen partikels (virussen) zitten en dat dit bij de kat er 1000 zijn. dat de vaccine levend virus bevatten die volgens de fabrikanten niet vermenigvuldigen in het lichaam ??.
Laatst gewijzigd door de fokker op wo 21 jan 2004, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#43184
Ben blij te lezen dat er zelfs fokkers/sters zijn die grote vragen zetten bij het vaccinatiebeleid!!!!

Over wat voor ras hebben we het hier ????

Enne 'de fok'ker' ben je in het bezit van een andere aanspreektitel.........
Door Lizzy
#43195
de fokker schreef: We hebben gevraagd naar onderzoek resultaten waar fabrikanten en dierenartsen het steeds over hebben. je krijgt dan een onduidelijk verhaal, zijn oude onderzoeken onder labo omstandigheden ( zijn steriel, en is dus beduidend anders dan hoe onze honden leven)
wat wij wel gevonden hebben is een onderzoek van 1991, meeste labo honden gingen dood na vaccinatie.
Wat wel moet zullen we zelf moeten onderzoeken, ik heb sterk de indruk gekregen met de gesprekken die we gehad hebben met fabrikanten dat ze het zelf niet weten. Een typerende uitspraak na een gesprek van 2 uur die we gehad hebben met een fabrikant was dat hij het heel leerzaam had gevonden, we hadden gehoopt van hun antwoorden te krijgen op vragen die wij hadden.
wij vinden het heel triest en erg vaag wat ze vertellen, als we vragen naar onderbouwing of onderzoeken dan zijn ze niet thuis.
Onze vereniging heeft geld vrij gemaakt om onderzoek te laten doen door een onafhankelijk labo. Niet omdat we tegen vaccineren zijn, maar omdat we zoveel klachten binnen krijgen na vaccinatie en zien dat pups niet beschermd worden door vaccineren sterker nog dat sterfte optreed na vaccinatie.

Wisten jullie dat in een vaccine tegen parvo voor honden 10 tot 100 miljoen partikels (virussen) zitten en dat dit bij de kat er 1000 zijn. dat de vaccine levend virus bevatten die volgens de fabrikanten niet vermenigvuldigen in het lichaam ??.
Jeetje, interessant zeg! Wat willen jullie trouwens dat het labo precies gaat onderzoeken voor jullie vereniging?

Nee, ik wist niet dat er 10 tot 100 miljoen partikels in het parvo vaccin zit. Maar wat betekent dat dan precies?

Groetjes, Lizzy
p.s., fijn dat jij zo kritisch bent tav vaccinatie! Ik hoop dat je nog meer info met ons gaat delen!
Door Lupa
#43204
welke vereniging is dat? en kan dat niet ook door andere verenigingen gedaan worden of samen ondezocht worden, het tenslotten om alle honden.
Door SHIVA
#43236
vanaf mei 2000krijgen mijn honden Vanguard 7
daarvoor Nobyvac
ze zijngeent voor parvo levend
hondenziekte
leverziekte
leptospirosen para-influenza
ik laat ze nooit enten voor kennelhoest ook nooit geen kennelhoest gehad
voorheen hadden ze een jaar kleine enting en het jaar daarop grootte enting
maar sinds vorig jaar gaan ze alleen nog maar de groote
geven omdat dat beter is voor de honden
en dat is voor mij dus de reden en meden met wat ik hier leest dat ik het niet meer zo eens ben met het enten
dat ze dus ieder jaar een grootte coctail moeten krijgen
nu ken ik deze entstof ook niet maar het schijnt nieuw te zijn en beter
weten jullie hier iets meer over
ik denk dat ik ze alleen tegen ziekte van weil laat enten
en volgend jaar weer alles
gr shiva
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door