Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#431885
Ik heb vrijdag voor het eerst lamsrib gegeven, ik was even afgeleid en toen ik weer keekwas het stuk opeens een heel stuk kleiner, ohoh dacht ik gelijk, maar de rest at hij heel netjes op, goed kauwen enzo. Gister heeft de woef een zalmkop gekregen en dat vond hij heerlijk, laat op de avond begon hij te piepen dat hij eruit moest, dat ging zo een paar keer, vanochtend weer, soms deed hij wat, de andere keren kwam er niets, vandaag werd de ontlasting steeds dunner, tot waterig aan toe. Ik ben eigenlijk bang dat er wat dwars zit, maar hij is hartstikke levendig en hij eet goed. Ik heb vandaag wat brood gegeven en orgaan .
Door Lizzy
#431889
Maar waarom ben je bang dat er wat dwars zit? En wat bedoel je dan met dwars zitten? Een blokkade? Of 'verkeerd gevallen'?
Door Kynida
#431903
Ik ben eigenlijk bang dat er een stuk bot dwars zit, omdat hij een aantal keren ging zitten om te poepen, maar er niks kwam. Vandaag poepte hij wel weer, maar de derde keer was het net water. Ik denk niet dat het van de zalm is want hij had het zaterdagmiddag ook al.
Door Kynida
#431905
Tja dwars zitten, hij heeft geen pijn, ik gevoeld aan zijn buik, maar daar reageert hij niet op. Maar volgens mij zit er hoe dan ook iets wat er niet uit kan.
Door Lizzy
#431915
De symtomen van een darmafsluiting/obstructie zijn: braken, diarree, verlies van eetlust, pijn, sloomheid, misselijkheid (kwijlen/kokhalzen), pijnlijke buik, harde buik, niet willen eten/drinken.

Ik probeer te begrijpen waarom je denkt dat er iets zit dat er niet uit kan... omdat hij aandrang heeft gehad met ontlasten? Dat kan komen van de diarree.

Maar goed, als je het niet vertrouwt is het altijd raadzaam om een DA te raadplegen!
Door 202spots
#431920
Chicken schreef: Vandaag poepte hij wel weer, maar de derde keer was het net water.
Heel soms doet Tor dat ook....hij poept meestal 2 keer wanneer we fietsen, de eerste helft is vrij hard, de volgende pit stop is 't stevig/normaal en dan gelijk daarna gebeurd het wel is dat ie zo hard blijft persen dat er alleen waterachtig uit komt....geen diaree maar gewoon net vocht..

Misschien vandaag wat lever of zo geven en kijken of 't morgen beter gaat?
Door Kynida
#431950
Het was inderdaad precies zoals jij zij , eerst vrij normaal, daarna zacht, dan waterig. Hij eet als de beste, is niet sloom, heeft verder geen zichtbare pijn, voor zover ik kan bekijken geen pijnlijke buik, maarja normaal heeft hij nooit zulke ontlasting, zeker niet zo waterig. Ik blijf het aankijken, heb vandaag een paar snee brood gegeven om eventuele achtergebleven stukjes bot mee te voeren naar buiten en kiporgaan (met o.a. lever) en we hopen dat het morgen beter gaat. Probeer de da te vermijden, geen idee hoe hij tegenover barfen staat, maar ja als het moet, dan moet het.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door