Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Joss
#420360
Het valt me op dat Donna nu het weer kouder wordt steeds meer gaat eten, net als voorgaande jaren. Ze zeurt dan eigenlijk de hele dag door. Natuurlijk snap ik wel dat ik haar niet telkens kan voeren, maar soms denk ik dat ze misschien ook een soort van vetlaagje wil kweken voor de winter, of zeg ik nu iets idioots?
Door conleeuw
#420371
nee hoor, hier wordt ook iets meer gevreten in de koude tijd. Mijn honden zijn in de kou graag buiten, en ja om je warm te houden verbruik je meer energie, dus lijkt het mij logisch dat er dan ook meer voedsel nodig is? Volgens mij is het niet alleen de dieren die meer eten, maar volgens ook de mensen, vandaar de voorjaars dieeten, op naar de zomer bikinis ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420372
Hier eten ze ook meer in de winter, aangezien ze hier s'nachts in de schuur slapen (anders piesen ze in huis :-X ) laat ik ze lekker eten wat ze willen, even een extra warme winterjas met isolatie kweken.
Door tieneke
#421202
Zelfs de jonge poesjes op zolder vreten onderhand de oren van mijn kop :-X
Ook moeders eet er goed van :D
Door Nelly
#431888
Hier wordt ook door iedereen ;D meer gegeten. En wat de katten betreft, het is me meer daneens dat ze in de zomer als het echt warm is, bijna niets eten. De honden (vr)eten altijd :-\ ;D
Door zurca
#431902
Met de katten heb ik daar geen ervaring mee, zij komen niet buiten en ik merk geen verandering in het eetgedrag..Tous daarintegen heeft nu het kouder word veel moeite om op gewicht te blijven, zelfs als ik meer voer. Hij woog een paar weken terug 27 kilo, eigenlijk 2 kilo te zwaar voor het mooie. Ik heb 'm afgelopen week weer gewogen, toen was er al een halve kilo af...
Door Nelly
#431919
Kan ik me voorstellen Tous heeft maar een dun jasje aan en moet dus veel moeite doen om warm te blijven, en die "brandstof" zal toch uit het eten moeten komen.
Door zurca
#431943
Hij heeft idd. amper vet op z'n lijf en ook geen lekkere dikke vacht..Daarom heeft hij sinds een paar dagen weer z'n jas aan als we naar buiten gaan ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door