Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#431734
Mijn jonge god van 8 jaar ( :P) heeft last met opstaan en in de auto springen. Het zou zo maar artrose kunnen zijn; hij heeft per slot van rekening 7 jaar van zijn leven brokken gegeten van merk E wat eindigt op 'ukanuba'. Nu heb ik van een vriendin een pot Primeval gekregen :-* en hij krijgt iedere dag twee lepels door de groentenmix. Het lijkt enigszins te werken maar hij beweegt toch nog wel wat krakkemikkig. Hij wil nu ook echt de deur niet uit :(

Is het nou een goed plan om hem veel te laten lopen om alles soepel te houden of juist niet?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#431736
Beweging houd het skelet gezond. Als je ze stillegt roesten ze helemaal vast. Je moet vaak wel wat selectiever bewegen, dus liever een flinke wandeling in een stapvoets of lichte draf tempo dan 10 minuten met een bal of ander hond spelen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#431743
Angelique schreef: Beweging houd het skelet gezond. Als je ze stillegt roesten ze helemaal vast. Je moet vaak wel wat selectiever bewegen, dus liever een flinke wandeling in een stapvoets of lichte draf tempo dan 10 minuten met een bal of ander hond spelen.
Nou dat komt mooi uit want Annak speelt A. NOOIT met een bal en B. niet erg veel met andere honden. Ofschoon hij tijdens de flinke wandeling af en toe wel ineens rondjes gaat lopen door de gevallen herfstbladeren en dan toch een behoorlijk tempo heeft. Verder maakt hij eigenlijk altijd wel nette, rechtlijnige, dravende bewegingen. Ik fiets ook dagelijks met hem maar dat vindt hij vreselijk maar hij moet van mij. Volgens mij word ik hier gezien als dierenbeul die mijn hond achter de fiets aantrekt :o Zelf moet ik zo langzaam fietsen dat ik bijna omval.
Door Lizzy
#431773
Denk je dat hij echt pijn heeft? Wij hebben dat uigetest door Brutus 7 dagen op de (nieuwe) pijnstillers te zetten om te kijken of hij zich erg anders zou gedragen als 'normaal'. Voor Brutus gold dus dat hij totaal hetzelfde was op de pijnstillers en dus hebben wij de conclusie getrokken dat hij niet heel veel last van de artrose zal hebben. Met Glucosamine + groenlipmossel + duivelsklauw (en dit werkt bij Brutus gewoon erg goed en dus geven wij het iedere dag, ook al is het onlangs wat minder positief in beeld geweest op Barfplaats) gaat hij lekker.

Misschien is het een idee om zoiets bij Annak ook eens te proberen?

Rust roest. Dus wel laten bewegen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 27 nov 2005, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#432320
Ik denk dat op zich de pijn wel meevalt. Hij is namelijk erg gevoelig en piept om het minste geringste. Hij vindt het overigens niet fijn als je aan zijn achterkant komt en reageert dan onmiddellijk. Misschien is er dus wel veel meer aan de hand een heeft hij HD ofzo. Heb zitten twijfelen of ik hem daar op wil laten testen want ik ben bang dat ik dan echt heel mutserig met hem ga doen als het zo is. Nu moet ie gewoon meelopen met het dagritme. Maar het feit dat hij toch nog steeds ook heerlijk kan rennen betekent toch dat hij niet erg veel last heeft. Maar zo ken ik ook een hond met HD die eerst een uur zich uit de naad rent en vervolgens ter aarde stort. :-\
Ik blijf voorlopig nog Primeval proberen en laat hem goed bewegen. Dank voor de tips ;)
Door Tarek
#432368
Wat misschien ook eens goed zou kunnen zijn dat hij iets anders heeft,of heb je foto's laten maken?
Spondylose of een verschuiving in de rug wervels waardoor er een zenuw klem zit.
Je zou eens bij een kraker langs kunen gaan.Bv: www.kreupeldier.nl
Door jeanne
#432372
[quote="Tarek"]
Wat misschien ook eens goed zou kunnen zijn dat hij iets anders heeft,of heb je foto's laten maken?
Spondylose of een verschuiving in de rug wervels waardoor er een zenuw klem zit.
Je zou eens bij een kraker langs kunen gaan.Bv: www.kreupeldier.nl
[/quote]spondylose zou ook nog kunnen ja.
Toen Freule ziek werd en er foto's gemaakt moesten worden, bleek de rug dus al behoorlijk vast te zitten.
Wisten wij veel waarom ze nooit de auto in en uitsprong. Of waarom we haar op een bepaalde manier moesten optillen :-[
Ik geef Sil nu sinds een week of 2 glucosamine, want ik vind hem stijf lopen en hij springt ook nooit de auto in of uit.
Door bas rouge
#432528
Kreupele Barousse met spondylose, lpc en forse artrose is enorm opgeknapt van acupunctuur. Ze krijgt nu wekelijks een massage van m.n. de achterhand, rug- en nekspieren van mij (met eens in de 2 maand een check door de echte dierfysiotherapeut en evt. aanwijzingen) maar ook pijnstilling. Rimadyl, ik weet dat het vloeken is in deze kerk maar ze heeft zo overduidelijk veel minder pijn dat ik dit er toch inhoudt. Ook glucobest krijgt ze dagelijks. Ze heeft in jaren niet gegaloppeerd en doet dat nu weer en is zo veel blijer en vrijer (ook in contact met andere honden!! ;)) Zie haar blije koppie in mijn onderschrift.

Voor haar en mij heeft een uitgebreide medische check echt veel opgeleverd.
Laatst gewijzigd door bas rouge op ma 28 nov 2005, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#445322
[quote="Rovanna"]
Sinds Annak aan de Primeval is, is zijn ontlasting zacht tot aan diarree. Zou er een verband kunnen zijn?
[/quote]

Ik heb het zelf hier nooit ervaren. Maar als je een paar dagen stopt met de primeval en de diarree is weg, dan weet je dat het daarvan is.
Door Borke
#445378
[quote="Rovanna"]
Sinds Annak aan de Primeval is, is zijn ontlasting zacht tot aan diarree. Zou er een verband kunnen zijn?
[/quote]
Het kan natuurlijk ook van het virus zijn waar nu veel honden last van hebben?
Ik dacht dat Borke dunne poep had van de pijnboompiten die ik sinds kort dagelijks aan hem geef, bleek dus ook van het virus te zijn.
Gebruikersavatar
Door Binno
#445393
[quote="Rovanna"]
Sinds Annak aan de Primeval is, is zijn ontlasting zacht tot aan diarree. Zou er een verband kunnen zijn?
[/quote]
Ons labje krijgt al een paar jaar Primeval (en nu ook al een tijdje glucosamine/chondroïtine) en nog nooit wat van ondervonden, maar elke hond kan weer anders reageren natuurlijk. :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#445406
Hier ook geen last, maar ik heb alwel eerder gehoord dat bij sommige honden de ontlasting de eerste dagen/weken wat zachter kon zijn. In die gevallen was het beter om ipv meteen een hoge dosering deze wat langzamer op te schroeven, waardoor ze makkelijker aan het product konden wennen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#445587
[quote="Angelique"]
Hier ook geen last, maar ik heb alwel eerder gehoord dat bij sommige honden de ontlasting de eerste dagen/weken wat zachter kon zijn. In die gevallen was het beter om ipv meteen een hoge dosering deze wat langzamer op te schroeven, waardoor ze makkelijker aan het product konden wennen.
[/quote]

Oke, vanmorgen heb ik niets gegeven. Zou het een idee zijn om per twee dagen te geven of wel iedere dag maar dan iets minder?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door