Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#429896
Ik snap het nog niet helemaal,dus hoop dat iemand mij het nog eens goed en duidelijk wil uitleggen. :(
Mijn honden zijn dus zoals jullie weten nierpatienten.Nu moeten ze voer wat bestaat uit Hoogwaardige,licht verteerbare eiwitten .

Bestaat elke Kvv nou uit hoogwaardige,licht verteerbare eiwitten,of moet ik echt alleen maar die speciale kvv's geven(bijv duck therapie).
Hoop dat iemand mij kan helpen,want ben nog steeds een beetje onzeker over wat ik ze mag voeren. :-\ :-\
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 25 nov 2005, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#429917
Vlees, vooral vers, is altijd hoogwaardig en lichtverteerbaar eiwt, zeker vergeleken met de meuk die in brokken gestopt wordt. Het is het voedsel waar honden (en katten) op gebouwd zijn om het te verteren, dus beter kan niet.
Door Peet
#429925
Ik sluit me helemaal bij Kruimel aan.
Mijn hond is ook nierpatient. Hij doet het prima op (gewone) Carnibest, afgewisseld met kippevleugels en nekken, vis etc etc.

Hoogwaardige en lichtverteerbare eiwitten die goed zijn voor een hond zijn: dierlijke eiwitten. Zijn systeem is er voor gemaakt om vlees en botten te verteren. Geen wilde hond (of wolf) die je soja, bietenpulp, tarwe en rijst ziet eten, toch?

Geef maar lekker een goede KVV, een echte dieetvorm daarvan is - denk ik - niet nodig. Daarbij Solidago geven en eventueel brandnetelcapsules.
#430158
he,geweldig zijn jullie;Kruimel en Peet ;) ;D :-*

Nu ben ik dus weer een heel stuk wijzer.

Maar toch nog een vraagje?
Het eiwit staat meestal op de verpakking vermeld,maar ik gaf hem gisteren avond koolvis filet en dat was per 100 gr eiwitten 17 gr..Is dat dan teveel voor mijn hond,en ik heb vanmiddag Energique gekocht(wil het leifst Cb voeren,maar geen tijd om naar dordt te gaan)en heb nu Energiquqe4 waar het ruw eiwit 11% isNu zou ik denken dat die Energique dus beter is omdat de eiwitten hier dus lager in zijn.Maar waarschijnlijk denk ik nu dus verkeerd,wss heeft dit te maken met de dierlijke eiwitten die dus wel goed zijn voor de hond ?

Klopt dit wat ik zeg,of zit ik er helemaal naast. :-\ ::)

wie,owie,wil mij dit nog even uitleggen.a.u.b.



Die brandnetelcapsule's waar zijn die goed voor?Hebben die ook een reinigende functie ofzoiets??

Oja,die brandnetelcapsule's die haal ik bij een tuinen ofzo?en moet ik dat dan door het voer mengen?

Oja,Peet geef jij jouw hond(en) ook nog iets van visolie,schapevet of fyto/kruidenmix?
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 25 nov 2005, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#430168
Het is altijd erg moeilijk om eiwitpercentages tussen voedingstoffen onderling te vergelijken. Je zou dan niet moeten kijken naar hoeveel % eiwit die voeding bevat, maar naar het aandeel dat eiwitten hebben in de voedingswaarde van de voeding die je geeft.
Want als 100 gr koolvis niet hetzelfde aantal calorieën bevat als 100 gr Energique, dan kun je het eigenlijk niet vergelijken.
Ik zou me als ik jou was dan ook niet druk maken om een procentje meer of minder op de verpakking. Als je gewoon een kwalitatief goede, zuivere verse voeding geeft in wat voor vorm dan ook, dan zit je goed. ;)
#430186
Sonja,bedankt voor je uitleg ;) ;D
Ben nog maar een beginnende kvv-er,dus ben bang dat ik wat verkeerds aan mijn honden geef,waardoor de nieren achteruit zouden gaan.
Nu weet ik dat ik niet al te nauwkeurig hoef op teletten
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#430367
Ik geef sinds februari mijn nierpatient ipv dieetbrok Carnibest, en sinds de zomer zelfsamengesteld.
Haar nierwaarden zijn gelijk gebleven, maar ze voelt zich stukken beter, en ziet er weer toppie uit!
Gewoon lekker vers gaan voeren! ;)
#431246
Ik voer nu nog half-half.
Ik wil Cb gaan voeren(goede reacties over dat voer)Heb nu nog even AHV en Energique gekocht.Ik kreeg trouwens het advies om vlees-pens compleet te geven dat aan te vullen met oud bruinbrood of een rijstmix er doorheen.En lijnzaadolie .

Jaaa,nu twijfel ik weer. :-\.Wil het zo graag goed doen voor mijn hondjes. ::)
Laatst gewijzigd door judith1967 op za 26 nov 2005, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#431276
Oke tieneke,bedankt :)
Ik geef ze toch geen brood meer,er ligt nog een half bruinbrood op de aanrecht,maar dat gooi ik echt weg.

Ja,ik weet dat ik een muts ben met al mijn vragen,maar als iemand anders weer wat anders tegen mij zou zeggen dan wordt ik gelijk weer zo twijfelachtig.Komt mss omdat dat brok voeren zo ingepeperd zit bij mij,dat ik gewoon moeilijk mij om kan switchen naar vers vlees geven.En ik wil het graag want mijn honden vinden het echt super en daar komt dan ook nog bij dat ik het zo graag goed wil doen voor mijn hondenEn mijn man is ook niet echt overtuigd dat Kvv voeren beter is dan brokken.
Mss kan je mij iemand van de oude stempel noemen(qua brok voeren dan) ;)Alhouwel mijn moeder vroeger (hadden wij een poedel)ook altijd tafelrestjes en vlees,groentes e.d voerden,en ons poedeltje is bijna 16 jaar geworden.Dus ik zou toch het goede voorbeeld moeten hebben.

Jeetje een heel verhaal geworden.Sorry :-[
Laatst gewijzigd door judith1967 op za 26 nov 2005, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#431282
[quote="judith1967"]
.Nu moeten ze voer wat bestaat uit Hoogwaardige,licht verteerbare eiwitten .


[/quote]

Dit zijn termen voor in de brokkenwereld waar slecht verteerbare eiwitten in het voer worden gestopt , vaak is dit al één van de redenen waarom een hond iets gaat mankeren. De eiwitten in vers rauw vlees zijn heel makkelijk op te nemen door het hondenlichaam, dit zijn namelijk de eiwitten waar zijn hele systeem op is gebouwd.
#431292
[quote="sylvia"]
Dit zijn termen voor in de brokkenwereld waar slecht verteerbare eiwitten in het voer worden gestopt , vaak is dit al één van de redenen waarom een hond iets gaat mankeren. De eiwitten in vers rauw vlees zijn heel makkelijk op te nemen door het hondenlichaam, dit zijn namelijk de eiwitten waar zijn hele systeem op is gebouwd.
[/quote]

Aha,weer wat erbij geleerd
Bedankt ;D
Laatst gewijzigd door judith1967 op za 26 nov 2005, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#431678
judith1967 schreef: Die brandnetelcapsule's waar zijn die goed voor?Hebben die ook een reinigende functie ofzoiets??

precies, brandnetel (als thee geven of in capsulevorm, in het drinkwater strooien) is zeer zuiverend. Meestal moeten ze even wennen aan het smaakje (ik geef de capsule door het water), maar gewoon stug volhouden ;)
Oja,die brandnetelcapsule's die haal ik bij een tuinen ofzo?en moet ik dat dan door het voer mengen?

liever door het drinkwater mengen, als een soort thee. Te koop bij De Tuinen en vaak ook in de DA Drogist, van het merk VitaTotaal of Arkocaps.
Oja,Peet geef jij jouw hond(en) ook nog iets van visolie,schapevet of fyto/kruidenmix?

Visolie en schapevet niet. Wel fytomix, zo eens in de 2 weken ofzo.
#431966
Oke peet dankjewel,ik ga van de week even op zoek naar de brandnetelcapsules. :)
Oja,jij gaf ook weleens kippenekken,toch? Ik wil dat ook eens gaan proberen,niet om zelf een maaltijd mee samen te stellen,maar gewoon eens als een tussendoortje.Dat kan toch ook?En als ik dat geef,moet ik dan wat minder Kvv geven?

Oja,deze schiet mij nu nog even te binnen
Wat voor soorten vis geef jij?
Ik geef nu momenteel alleen maar koolvisfilet.Pakje 400 gr bij Bassie.En als jij vis geef vul jij dat dan nog aan met groentes.of iets anders?/

Mooie Herders heb je :)
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 27 nov 2005, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door