Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sabine Ooijen
#429043
Ik geef mijn honden KVV.Eigenlijk wil ik dan ook regelmatig een groentemix gaan geven,maar ik wil dus even weten of dit mag/kan.Of doe je dat alleen als je barft?
En moet ik het dan apart geven of kan ik daar bijv. Hart doorheen doen,die blokjes zeg maar.
En nog een vraag;doen jullie dat in een blender,of anders?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#429060
Hart hoeft er niet doorheen, het is tenslotte een groentemix ;D
Maar je mag gewoon een groentemix geven, is lekker gezond. Als je hond er in 1ste wat vreemd tegenover staat kun je de mix wat opleuken met een ei, blikje sardine/tonijn, eventueel wat hart.
Door Nelly
#429235
De groenten maak ik fijn, zeg maar tot pulp met de staafmixer en daarna voeg ik iets lekkers toe, zoals een rauw eitje. Gaat erin als peperkoek! :D
Door herder_lover
#429624
ik neem ook wel eens een een samengesteld pakket die bijna over de datum is (goedkoop) en doe dat in de keukenmachine tot het heel fijn is. Eitje erdoor (ik doe de schil er ook in soms), soms wat yoghurt erbij, olijfolie. Als madam het niet wilt eten, dan nog bv wat lever of sardien erdoor. Helaas weet Dara dat ze hierna haar vlees krijgt, en hoewel ze dus een Belg is ( ;D) loopt ze als ik de bak neerzet, direct naar het aanrecht om te kijken welk vlees ik heb voor haar :D
Door judith1967
#429850
Wat gebruiken jullie om het helemaal tot puree te malen,ik heb het geprobeerd in de blender,maar dat werkt niet.mijn wortels bleven gewoon heel,dus toen maar in kleine stukjes gesneden en erdoorheen gedaan,alleen de volgende dag kwam het er in dezelfde vorm er weer uit bij mijn hond.(kotsen)zou mss zo koffiebonemolen ook de groentes kunnen pureren.(marskramer heeft hem)??
Door dogsunlimited
#429873
[quote="judith1967"]
Wat gebruiken jullie om het helemaal tot puree te malen,ik heb het geprobeerd in de blender,maar dat werkt niet.mijn wortels bleven gewoon heel,dus toen maar in kleine stukjes gesneden en erdoorheen gedaan,alleen de volgende dag kwam het er in dezelfde vorm er weer uit bij mijn hond.(kotsen)zou mss zo koffiebonemolen ook de groentes kunnen pureren.(marskramer heeft hem)??
[/quote]

Ik heb de normale keukenmachine, die werkt echt prima. Wil je het echt tot moes pureren, dan moet je er bv. wat water of een ei doorheen doen.
Door judith1967
#429888
Ik vind de keukenmachine's zo duur ::)Maar heb je toevallig enig idee of die kofiemolen waar ik het over had ook geschikt zou zijn?Die was niet zo duur.Onder de 25 euries. :)
Door dogsunlimited
#429893
Poeh, geen idee eigenlijk. De elektrische koffiemolen die ik me voor de geest kan halen is niet zo bijster groot.
Dus voor grote hoeveelheden sta je misschien wat langer met je koffiemolenmachine te prutten. Ik maak altijd voor 2 weken groentemixen. Dan is die keukenmachine echt zo ontzettend ideaal. Hakt alles tot prut, behalve botten. Nooit uitproberen. En orgaan mixen wordt nogal een zooitje, dus daar ben ik ook mee gestopt. ;D Juist in die keukenmachine is het wel makkelijk vocht toe te voegen. Ik weet niet of dat bij zo'n koffiemolen ook kan? Ik denk eerlijk gezegd van niet. Echt, het is het dure geld waard hoor!
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op vr 25 nov 2005, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sabine Ooijen
#429901
Ik wilde het eigenlijk gaan proberen in mijn blender en dan wel wat yoghurt erbij.Zou dit werken?
En anders die keukenmachine;wat voor een is dat dan precies,en van welk merk?
Door Mevroi Kruim
#429916
Ik heb een staafmixertje, daar gaa thet prima mee. Mijn keukenmachine laat het te grof naar mijn zin. Maar als je grote hoeveelheden tegelijk wilt maken ben je wel ff bezig ::)
Door henny
#430750
hoi,

ik heb onlangs een keukenmachine gekocht bij de Aldi. Dit was zo'n weekaanbieding voor € 34,99. Er zit ook een blender bij. Wij gebruiken de keukenmachine momenteel om de Carnibest fijn te malen voor de pupjes. Gaat uitstekend.
Door 202spots
#430924
[quote="judith1967"]
Wat gebruiken jullie om het helemaal tot puree te malen,ik heb het geprobeerd in de blender,maar dat werkt niet.mijn wortels bleven gewoon heel,dus toen maar in kleine stukjes gesneden en erdoorheen gedaan,alleen de volgende dag kwam het er in dezelfde vorm er weer uit bij mijn hond.(kotsen)zou mss zo koffiebonemolen ook de groentes kunnen pureren.(marskramer heeft hem)??
[/quote]

'n Koffiemolen is om koffiebonen te malen, je kan er wel zaadjes en pitjes mee fijn malen, maar voor groentes is het totaal niet geschikt!!
'n Staafmixer of blender is niet zo duur, maar als je helmaal geen gereedschap wil kopen, dan heb je misschien 'n gewone rasp ergens in 'n keukenlaatje liggen?
Gebruik dan liever de rasp om de wortels(en andere knolgroentes) te raspen inplaats van in kleine stukjes snijden.
Door herder_lover
#430971
Ik heb een keukenmachine (ooit voor mijn trouwen gekregen) en gebruik het eens per week, dan maak ik alles klaar in 1 keer, verdeel het in bakjes en hupsakee de vriezer in!
De keukenmachine is van Philips, maar merken maken echt niet uit hoor. Ik gooi de groenten erin in porties. Fklink laten draaien dat ding. Dan is het echt wel fijn. Dan een ei erbij en draaien. SOms wat olie erdoor of yoghurt en het wordt al een moesje. Soms sardientjes erdoor of lever watn madam heeft ontdekt dat erna het vlees komt, dus eet ze haar groenten niet op >:(
Ik vind er nooit iets van terug in de ontlasting hoor....
Door Femke
#431044
[quote="judith1967"]
Ik vind de keukenmachine's zo duur ::)Maar heb je toevallig enig idee of die kofiemolen waar ik het over had ook geschikt zou zijn?Die was niet zo duur.Onder de 25 euries. :)
[/quote]

Bij Blokker heb ik een keer een blender gekocht voor 19 euro, van het merk Cuisinier ofzo. Werkt als een trein, je kunt er groentenmixjes meemaken, maar ook pannenkoekbeslag, of lijnzaad of koffebonen mee malen, of fruitmousse, eigenlijk alles dus. Ze hebben ze nog steeds want ik zag ze vanmiddag nog


Woon je trouwens wel in nederland? Ga ik maar zo vanuit ::)
Door Femke
#431046
[quote="Sabine Ooijen"]
Ik wilde het eigenlijk gaan proberen in mijn blender en dan wel wat yoghurt erbij.Zou dit werken?
En anders die keukenmachine;wat voor een is dat dan precies,en van welk merk?
[/quote]

in een blender gaat super hoor! Beter nog dan in de keukenmachine
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door