Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door LaSkyler
#429205
Hoi allemaal,

ik weet dat het op dit forum niet gepast is :D maar ik ga een vraag stellen over brokken.
Het hondje van mijn buurvrouw (een maltezer) heeft de laatste tijd allerlei gezondheidsproblemen. Jeuk (o.a. door z'n anaalklieren), z'n ontlasting is nooit stevig, hij zit niet goed in zijn vacht. (Hij is 1 jaar oud)
Nu is het zo dat ik haar het liefst vers zou aanraden maar ze wil het liefst brokken voeren en zit met erg veel beperkingen (zit o.a. in een rolstoel)
Tot nu toe heeft het hondje supermarkt eten gehad (van Purina als ik me niet vergis). Ik heb haar geadviseerd hoogwaardigere voeding te geven. Nu is mijn vraag: welke voeding zouden jullie adviseren?

Groetjes van Lonie.
Door crutz
#429211
vraag haar eens WAAROM ze geen vers wil voeren,
want jeuk, slechte vacht en dat soort klachten bij zo'n jong hondje kan je vaak niet met brokken oplossen,
blijft ze daar toch bij dan zou ik kijken voor een zo natuurlijk mogelijke brok zoals cavom, ff of zo....
Door Jojo
#429302
hmm, tsja. Als ze brokken uit de supermarkt koopt, kan ze natuurlijk net zo goed rodi of smuldier uit de supermarkt meenemen ;D ;D
Maar als ze er echt niet achterstaat dan idd. een brok zonder (al te veel) chemische troepjes zoals biofood, cavom, farmfood, Henne......... en dan ook nog dat merk met het laagste percentage granen :-X
Maar daar heb ik natuurlijk heeeelemaal geen verstand van ;D
Door Truus
#429570
Hier is maar 1 antwoord op, gewoon vers voeren en tsja..helaas blijven mensen eigenwijs . Ik maak het ook mee hoor, vaak geef ik het aan en als ze er niets mee doen, dan houdt het op helaas.
Door LaSkyler
#430140
Bedankt voor jullie reacties :)

Ik ben gisteravond bij haar geweest en heb het met haar gehad over de verschillende dingen die ze kan doen. Ik had een paar folders meegenomen over kvv en ze was toch wel geinteresseerd :) Ben benieuwd of ze de overstap wil maken!

Groetjes van Lonie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door