Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#429753
Puck is haar leventje wel eens ziek of misselijk geweest. Met diarree of braken als gevolg. Puck heeft dat altijd netjes ver van de mand gedaan. Alsof ze zelf haar plek schoon wil houden.

Nu heeft Storm al een keer gekotst en vanochtend was de tweede keer. Beiden keren ligt de drap gewoon in de mand en eet hij het weer op. Maar echt schoon is de plaats dan niet.

Zal het nog zijn leeftijd zijn of zit er dus blijkbaar duidelijk verschil in 'hygiene' per hond? Is de ene te lui om van zijn plek af te komen of de ander te vies van zijn eigen uitwerpselen en wil ze die zo ver mogelijk van haar plek hebben?
Door Tarek
#429789
Tja, de ene hond is zeker schoner als de ander. Ik denk dus ook met dit soort dingen.
Misschien logt het ook aan wat er gespuugt is en waarom, en is de ene hond zieker geweest dan de ander en wou daarom misschien ook wel niets meer eten.

Mij bij springt ook de ene rustig in een gat met water in het bos om te drinken en de ander gaat aan de kant staan drinken en hoeft niet meer als die ene er doorheen gerausd is en de modder omhoog komt. ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#429821
Oh zeker weten dat er verschil inzit. Hier een paar die alles laten liggen en er loopt er ook eentje rond die al enthousiast begint te kwispelen als een ander begint te kokhalzen :-X

De liggenlaters zijn overigens wel dezelfde als die ieder plasje water ontwijken, alleen schoon water willen drinken en die je met dit weer naar buiten moet schoppen met de vraag of ze a.u.b. even willen gaan plassen.
Door Lizzy
#430102
Mmmmm.... Volgens mij is er een onderscheid te maken tussen kotsen omdat ze zich ziek voelen en kotsen omdat het ff niet lekker viel, ff te koud was, etc.

Als ze echt ziek zijn en ze moeten daarvan kotsen, dan is mijn ervaring dat ze het sowieso altijd laten liggen.

Als het eten ff niet zo lekker viel, dan kunnen ze het uitbraken en weer vrolijk opeten. Het 'niet lekker vallen' kan van alles wezen: Pinkel kots geregeld haar vis of lever uit. Ze vindt dit gewoon niet te vreten maar is te gierig om het te laten staan. Dus eet ze het op. Maar ze wordt er dan toch ook niet helemaal lekker van en dus kotst ze het weer uit. In de 2de ronde vind ze het blijkbaar toch beter te happen, want 9 van de 10 keer eet ze het op zonder het daarna nog een keer uit te kotsen. Pinkel kotst trouwens bij voorkeur op kleedjes ::).

Linga is een typisch voorbeeldje van "ik heb te schierlijk gegeten en het viel niet goed dus even Afbeelding en weer gauw opeten die handel". Linga kotst waar ze staat. Staat ze in d'r mand: ligt het kots in d'r mand. Staat ze op de plavuizen: ligt het kots op de plavuizen.

Brutus kotst niet. Te gierig. Tenzij hij echt ziek is. En dan braakt hij "projectiel" zoals ze dat noemen. Dat is ook ala Afbeelding maar hij is dan te ziek om het op te eten. Vreemd genoeg ruikt zijn kots in deze gevallen altijd afgrijselijk. De andere honden helpen me dus niet met opruimen.....
Door Charlotte
#431814
Sandro geeft het altijd duidelijk aan als hij moet spugen. Hij gaat heel erg slikken en tongelen en vervolgens holt hij naar de voordeur.
Yildah doet gewoon haar bek open en laat het lopen ::)
Dan kijkt ze meestal heel vies naar haar eigen kots, schuift drie centimeter op en gaat verder slapen ;D
Door Nelly
#431841
Hier ook zoiets. Andor (die overigens zelden of nooit kotst, alleen weleens als hij te gulzig gegeten heeft, begint zenuwachtig rond te lopen met zo'n typische "kotsuitdrukking" om z'n bek. Hij holt naar de deur, draait buiten z'n maag om en eet het weer lekker op. Angel waarschuwt niet, die doet haar bek open en laat het eruit komen, waar ze ook staat, zit of ligt. Ze ruimt ook niks op. Als het eetbaar is, doet Andor dat wel voor haar. Angel kotst trouwens bijna altijd de morgen nadat ze botten hebben gehad een reststukje bot uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door