Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lucy
#429502
Hallo allemaal,

Ik geef mijn maltezer nu 3 dagen smuldier. Maar hoeveel moet hij eten per dag? Hij is 4 jaar en weegt ongeveer 7 kilo.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#429506
Als ik het goed weet 20 % van het lichaamsgewicht,dus 140 gram per dag
Door Lucy
#429521
Oepsie...hij heeft al drie dagen achter elkaar binnen 2 minuten het hele bakje leeg... ;D
Volgens mij zit er een gram of 400 in?
Dat wordt even wennen voor hem morgen, hihi!
Laatst gewijzigd door Lucy op do 24 nov 2005, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#429526
[quote="Unique"]
Als ik het goed weet 20 % van het lichaamsgewicht,dus 140 gram per dag
[/quote]

Ik denk 2-3 % beter is ;D
Dan komt het op 140 gram - 210 gram per dag
Door Lucy
#429532
Hè gelukkig, mag hij toch wat meer! Maar het gaat toch wennen worden ;D
Door Jojo
#431188
Moeten ze van smuldier in verhouding niet meer eten als van bv. carnibest of energique ???
Als je uitgaat van 'het vergelijkend warenonderzoek' wel namelijk.......
Door Tineke *
#431202
Volgens de verpakking van smuldier krijgt een hond van 6 kilo 250 gram per dag.

Tineke
Door Nelly
#433245
Die keren dat ik mijn honden smuldier geef, geef ik gewoon zo'n beetje hetzelde als van bibi of zelf samengesteld. Ik kijk eigenlijk niet of nauwelijks naar procenten en grammen, voer m'n honden puur met m'n ogen en op gevoel.
Door Lizzy
#433277
Kleine hondjes hebben meer eten nodig als grote honden. Dus waar je een grote hond 2% van zijn lichaamsgewicht geeft, geef je kleine hondjes meer. Voor volwassen honden geldt 2% a 7% en dus zou het wel eens kunnen zijn dat jouw hondje 4% nodig heeft en dat is 280 gram. En als ie 5% nodig heeft is dat 350 gram.
Door Marieke
#433382
Gewoon goed opletten of hij niet te dik of te dun wordt, ik voer zelf altijd op het oog. Soms wat meer dan andere keren. Ook afhankelijk van hoeveelheid beweging die de hond krijgt.


(Ik merkte wel dat mijn hond bij omschakeling van brok naar versvlees in eerste instantie enorm afviel, terwijl ze de 'aanbevolen' hoeveelheid kreeg.)
Laatst gewijzigd door Marieke op di 29 nov 2005, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#433766
[quote author=Marieke


(Ik merkte wel dat mijn hond bij omschakeling van brok naar versvlees in eerste instantie enorm afviel, terwijl ze de 'aanbevolen' hoeveelheid kreeg.)
[quote][/quote]
Ja,dat was bij mij hond ook het geval,vond hem de laatste dagen ook wat slanker er uitzien,terwijl mijn andere hond gewoon bleef.
Door Smodiehomer
#433944
Maar komt dat daarna wel erweer erbij???
:o :o Mijn hondjes mogen niet afvallen hoor.... Zijn nu net mooi op gewicht.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door