Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alies
#428325
Ik heb Tara vandaag een ontworm kuur gegeven van Exil. Ze moest drie tabletten hebben. Maar een uur later ging ik met haar wandelen en had ze ineens diarree, ook ging ze een keer braken. Is dit erg? Want in de bijsluiter staat dat er geen bijwerkingen zijn
Door amber13
#428347
Voor Jamie werd mij ook de ontwormingskuur van Exil voorgeschreven, toen ik thuis de bijsluiter las, had ik een beetje m'n tijfels bij het produckt, en heb m'n da even gebeld. Daar werd me gelijk verteld dat Exil veel problemen schijnt te geven, veel braken en hevige diarree, het werd mij ten sterkste afgeraden, het schijnt zogezegt troep te zijn. Ik heb bij de da gewoon 1 ontwormpil(Drontal Dog) opgehaald voor 1 dag, en dat was voldoende, en nog eens goedkopen als die Exil ook.
Mijn advies is dan ook: snel laten staan die troep!
Hopelijk gaat het snel weer wat beter met Tara!
Laatst gewijzigd door amber13 op wo 23 nov 2005, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#428407
ook van Drontal kunnen ze spugen en aan de dunne raken, ik deel de dosis in twee, een deel smorgens en een deel s'avonds, dan gaat het goed. Gelukkig heb ik nu ruim een jaar niet hoeven te ontwormen, hoop dat we het zo kunnen houden ;)
Door Femke
#428516
Vorig jaar heb ik de honden Exil gegeven, omdat ik een hond op bezoek had gehad die wormen bleek te hebben. Heb toen voor de zekerheid omtwormd.

Oh, oh wat heb ik een spijt gehad. Sunday heeft (zonder overdrijven) wel 20 keer gekotst die dag. Dat doe ik dus nooit meer!
Door tessa
#428606
Het is allemaal vergif, maar ja de dierenarts verkoopt wel drontal maar geen exil, vandaar dat je volgens hem geen exil moet geven... ;)
Door Lizzy
#428609
Diarree en overgeven kan zeker een bijwerking zijn van een wormenkuur. Zelfs van Drontal en Flubenol, middelen die je bij je DA koopt.
Door tieneke
#428627
Van Drontal is Tinus een paar keer goed ziek geweest.
Het beest kotste en scheet zich finaal leeg!
Gelukkig heb ik ze vanaf 6 maanden niet meer ontwormd en hebben ze nog steeds geen wormen.
Door Alies
#429018
Het gaat nu weer prima met tara. Maar ik dacht dat je een hond 2 keer per jaar moest ontwormen.Ze had geen wormen ofzo en is ook niet in aanraking gekomen met een hond die het heeft. Maar ik ga wel vaak naar shows met haar
Door Tarek
#429039
Tja, hoe zit dat daarmee?
De 1 zegt regelmatig ontwormen en ik moet zeggen ik doe het eigenlijk nooit maar zie ook geen problemen. ::)
Is het eigenlijk wel nodig?
Gebruikersavatar
Door chooky
#429044
Ontwormen helpt alleen curatief en niet preventief. dat wil zeggen dat het op het moment dat er een wormbesmetting is, deze kan bestrijden, maar als de hond een of twee dagen later weer in contact komt met wormen, dan voorkomt die wormenkuur niet de nieuwe besmetting.
Wormenkuurtjes bestaan uit een dosis gif (de wormen, toch behoorslijk sterke parasieten, gaan er immers van dood!) en het zou dus aan te raden zijn om in plaats van er gewoon maar een wormenkuurtje in te gooien eerst te checken of dit eigenlijk wel zin heeft. Preventief ontwormen bestaat dus niet! Je kunt wel proberen de weerstand van de hond en van het spijsverteringsstelsel van de hond zo goed mogelijk te krijgen en te houden. Dit door goede (rauwe) voeding, eventueel probiotica, wellicht een knoflookkuurtje (staat vast wel ergens in de bieb)
Door Alies
#429747
Oh okee, naja tara krijgt Carnibest dus dat moet goed zijn! Maar volgens de dierenarts moet je een hond 2 keer per jaar ontwormen
Gebruikersavatar
Door Sonja
#430171
Alies schreef: Oh okee, naja tara krijgt Carnibest dus dat moet goed zijn! Maar volgens de dierenarts moet je een hond 2 keer per jaar ontwormen
Ja, volgens mijn dierenarts ook. En volgens diezelfde dierenarts moet ik mijn hond ook elk jaar tegen de hele reutemeteut inenten en geef ik hem het beste brokken te eten. En dat doe ik ook niet. ;)
Door Lizzy
#430176
Alies schreef: Oh okee, naja tara krijgt Carnibest dus dat moet goed zijn! Maar volgens de dierenarts moet je een hond 2 keer per jaar ontwormen
Misschien moet je je DA eens vragen dat in detail uit te leggen en hem eens wat pittige vragen te stellen met de informatie die Chooky je heeft verstrekt!
Door LaSkyler
#430230
conleeuw schreef: ook van Drontal kunnen ze spugen en aan de dunne raken, ik deel de dosis in twee, een deel smorgens en een deel s'avonds, dan gaat het goed. Gelukkig heb ik nu ruim een jaar niet hoeven te ontwormen, hoop dat we het zo kunnen houden ;)
Je moet wel uitkijken met het halveren van de dosis ;)
Het is namelijk zo dat - als je niet de juiste hoeveelheid in 1 keer toedient - er resistentie van de parasieten voor het middel kan ontstaan.

Groetjes van Lonie.
Door diana
#432136
voordat ik vers voerde en voordat barfplaats bestond
ontwormde ik standaard 2x per jaar
Boy kotste zich er gek van gewoon schuim
nu ontworm ik ze niet meer
wanneer ik bij de d.a ben en er is aanleiding om te denken dat 1 van de 2 wellicht wormen kan hebben neem ik van beiden een beetje poep mee en vraag om een mestonderzoekje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door