Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#42804
man lief is naar buiten geweest met de honden,en kwam een puppy tegen met puppyschrft, in hoe verre is het besmettelijk voor mijn eigen honden?
Door Lupa
#42812
lupa heeft lekker ermee gespeeld,
puppyschurft is toch demodex?

(het lijk alsof ik op mijn eigen berichten reageer ;D ;D)
Door Truus
#42816
Lupa schreef: lupa heeft lekker ermee gespeeld,
puppyschurft is toch demodex?

(het lijk alsof ik op mijn eigen berichten reageer ;D ;D)
Ja je moet wat he ;D ;D ;D zelf weet je misschien ook de oplossing? Is makkelijk ;) ;D ;D ;D

Heeft de eigenaar van deze hond gezegt dat het schurft is?
Als je het zeker weet , zou ik hem flink wassen met Betendine shampo.
Maar misschien hebben anderen betere raad.?
Door Lupa
#42818
nou ik ben nu dus in een lichte paniek!!
ik snap dan zo een eigenaar niet(kijk mijn man die weet niet zo veel van, hij zegd het tegen me wel wat ,ja je weet het maar nooit).
Ik heb haar gespoten met desenfecterende middel :-\ :-\
wat ik normaal gebruikt voor de trimsalon, 1 keer zal toch niet zo kwaad doen toch?
ik heb gen betadienschaampo
Door qyan
#42889
puppy schurft is niet besmettelijk!!!
dan had qyan in zijn puppytijd en alle andere keren en zelfs nu met de demodex wel heel wat honden moeten besmetten.

de demodex-mijt leeft op iedere hondenhuid en komt alleen naar voren met klachten indien je eigen hond te weinig weerstand tegen de mijt heeft. ook jullie honden hebben de mijt dus bij zich, maar de weerstand is in orde, dus geen probleem.

scabies is wel besmettelijk, dus ff uitzoeken of het demodex of scabies is.
Door qyan
#42890
charlie schreef: Ja is demodex, en kan besmettelijk zijn.
Duss. ff in de gaten houden dan.
hoe kom je hierbij???!!!
de demodex mijt leeft op iedere gezonde hond, dus ook op jouw hond.
alleen de afweer tegen de mijt kan erfelijk zijn. ook met niet erfelijk krijgt de hond alleen een demodex uitbraak indien de hond te weinig weerstand heeft.
wat een kul zeg!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#42897
Puppyschurft is inderdaad niet besmettelijk! De Demodex mijt komt op iedere hondenhuid voor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door