Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door BrigitteAB
#42502
Het menu van mijn 3 heren is (nog) niet zo heel gevarieerd. Mijn AmStaff krijgt 's morgens brok en 's avonds vers. Mijn AmBulldog krijgt 2 x daags Fokker Super Plus brokken geweekt met bonzoblik ::) anders eet hij niet. Hij is van kleins af een vresleijk slechte eter en is voornamelijk opgegroeid door met de pot mee te eten. Hij lust absoluut geen vers vlees. Wel dus wat wij eten, pasta, andijvie, spuiten, bonen, rode kool alles gaat erin maar vers ho maar. Dan mijn jongste hond een Ca de Bou van 11 maanden krijgt ook 's morgens brok en avonds vers maar hij gaat binnenkort volledig over op vers en dan Carnibest.

Ik heb me hier aangemeld omdat ik de AmStaff en Ca de Bou ook botten e.d. zou willen gaan geven maar ik het toch ook erg eng vind om te geven omdat ik nog niet zo goed weet welke ik het beste kan gaan geven dat hoop ik dus hier uit te vinden. Vooral ook omdat mijn Staff een enorme schrokop is en echt de stukken eraf scheurt en grote stukken in één keer naar binnen werkt, dat vind ik toch wel eng.
Door Lizzy
#42679
Hoi BrigitteAB, lees anders het botten document onder informatie even. Ik zou ook heel voorzichtig zijn met botten. Vooral bij de hond die voornamelijk brokken eet...

Lust jouw AmBulldog bijv. vis? Ander spiervlees? Pens?

Groetjes, Lizzy
Door BrigitteAB
#42881
Pens lust hij wel, ik geef vaak de pens van Smuldier en hij krijgt ook verse vluie pens maar dat is ook eigenlijk het enigste.
Door Lizzy
#42886
Hoi Brigitte, je zegt dat hij wel met de pot mee eet. Met andere woorden? Hij vindt gekookt voedsel wel lekker?! Als dat zo is, dan denk ik dat we een 'gekookt voer verslaafde' hebben.... dat probleem hebben veel honden en katten die ooit gekookte voeding hebben gekregen. Die moeten niks meer weten van rauwe voeding (behalve een beetje pens dan... ik ken geen hond die dAt nIEt lekker vindt).

Maar goed, wat je zou kunnen proberen: Om het versvlees eerst eens een paar dagen heel licht te koken (dus niet door en door). Je geeft het aan jouw hond en als hij het opeet, dan kun je het koken van zijn versvlees voeding langzaam gaan afbouwen. Je moet hem beslist niet de voeding gekookt blijven geven, want je kookt de vitamines kapot. Hij moet dus echt langzaam gewend worden aan het verse/rauwe vlees.

Over botten zal ik (als ik jou was) nog maar even niet nadenken... ik vind het eng als ik hoor dat jouw hond de neiging heeft om alles in grote stukken te bijten en in 1 keer op te vreten... zet hem eerst maar eens een paar maandjes op versvlees. Misschien heeft hij dan een wat meer verzagdigd gevoel over zijn eten en kan je een keer een bot proberen.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door