Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cinta
#428403
ik heb vandaag gekocht.. lamshart,rundergehakt,kippenbouten,kippenlever,kippenhartjes,runderkopvlees.
van de kippenbouten heb ik het vlees afgesneden en de botten bewaar ik voor de hond.
alle soorten vlees heb ik in aparte bakken gedaan en in de koelkast gezet.
nu is mijn vraag.. mijn katten eten ongeveer 3 keer per dag, nu was mijn idee om bij elke keer dat ik de bakjes wil vullen er van alles een beetje in te doen.. dus alle soorten vlees door elkaar.
is dit een goed idee of kan ik beter per keer 1 soort ding tegelijk erin doen ???
alvast bedankt

groetjes cinta
Door Mevroi Kruim
#428405
Daar wordt verschillend over gedacht. Er zijn mensen die vinden dat je per keer een soort dier moet voeren omdat dat het dichtst bij de natuurlijke situatie blijft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar niet zoveel van aantrek.
Ik mis trouwens botten of een andere calcium en fosforbron in je menu.
Door cinta
#428416
ze eten per dag ook 2 a 3 ééndagkuikens, en er zitten nog wel wat kleine stukjes bot in van de kippenbouten.
maar zou dit genoeg zijn om genoeg calcium en fosfor binnen te krijgen?
wat zou ik er anders nog bij kunnen doen?
ooh ja ze krijgen ook nog sardines en tonijn
groetjes
Door cinta
#428728
kleine stukjes bot laat ik wel gewoon aan het vlees zitten.. alleen die grote dikke botten haal ik eruit
zouden katten zo'n dik bot kunnen eten?

groetjes cinta
Door Mevroi Kruim
#428738
Mijn katten niet, die vinden vleugeltjes al meer dan genoeg. Dus die dikke kippenbotten maal ik en doe ik door het kattenvoer. Ruggengraten kunnen ze wel aan en voor nekken draaien ze hun pootjes niet meer om (behalve de kleine Kruimel).
Door cinta
#428751
de mijne eten inderdaad wel de ruggengraten, nog een vraagje dat fosfor halen ze dat ook uit botten?
en in ééndagkuikens zit toch ook bot dus als ik ze dagelijks twee van die kuikens geef zouden ze dan een groot tekort aan calsium oplopen?

groetjes ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#428770
Het bot uit eendagskuikens is meer kraakbeen dus ik vind dat niet echt voldoende voor de calcium voorziening. Je kunt die kippenbotten ook even platslaan als ze ze zo niet weg krijgen.
Door cinta
#428775
ga ik dat als eerste eens proberen.. en anders maar eens een vleesmolen aanschaffen. die zijn niet zo duur geloof ik.
in elk geval is het het volgens mij dubbel en dwars waard, als je ziet hoe die twee katers van mij aan het genieten zijn met dat vlees ;D tis elke keer weer feest als die bakjes gevuld worden ;)
ps: enig idee waar je die vleesmolens kan kopen?
groetjes cinta
Door Mevroi Kruim
#428789
Tieneke verkoopt ze, hele mooie nieuwe uit Tsjechie (Porkert). Kijk maar even bij Barfonderdelen.
En tweedehands kun je ze vaak via Marktplaats voor een prikkie op de kop tikken. Het moet voor botten wel een grote zijn, vaak worden echte gehaktmolens aangeboden, nummer 4 of 5, en daarmee krijg je botten niet fijn. Ik heb een nummer 10, 8 tot 10 zijn goeie maten mits er een plaatje bijzit met voldoende grote gaten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door