Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#42528
Mozes is een vreselijke schrokkerd zoals alle Labbie's.
Nou had ik weer lekkere lamsribbetjes voor hem gehaald
bestaande uit ongeveer tweederde vlees en eenderde bot .
Het is altijd van Hap, Slik ,Weg :P en ik maar schrikken en hopen dat alles goed gaat(tot nog toe wel) :-\
Nu het volgende, van de week had ik dus weer lamsribbetjes ontdooid voor hem, en hij lieo maar te drentelen en te zeuren , zovan , hier met die hap!!! :P :P
Was het ook zat dus heb ik hem er een gegeven die nog halfbevroren was en zie aan, meneer moest er stevig op kauwen, EUREKA ,mijn vraag, is dit mischien de oplossing en kan het geen kwaad?
Het trucje met zelf aan de ene kant effe vasthouden werkt bij mozes echt niet
Door tieneke
#42541
Volgens mij kan je dat beter niet doen,hij zou er wel eens verschrikkelijk van aan de schijt kunnen gaan! ;)
Door senadance
#42565
Hij heeft eenijzersterke maag Tieneke, geen problemen tot nog toe met wat hij ook eet, dus ik dacht mischien is het wat, hij krijgt trouwens die lamsribbetjes hoogsten 1 keer per week.
Door brenda
#42573
Als je merkt dat het deze keer goed is gegaan, kan je het altijd nog een keer proberen. En als hij dan weer niet aan de diarree raakt, heb jij de oplossing gevonden.

Succes Brenda
Door sharpie
#42580
Ik denk ook dat je het wel kan doen, want als hij daardoor beter kauwt dan is het toch al voorverwarmd tegen de tijd dan het in de maag is denk ik. :)
Door tieneke
#42585
Het is niet te hopen dat meer mensen dit voorbeeld overnemen,lijkt mij echt niet goed hoor.
Misschien weet Paul of Lizzy hier antwoord op??
Door sharpie
#42589
Nee, maar als je af en toe een klein lamsribbetje geeft en hij kauwt er echt goed op, zal het toch niet echt kwaad kunnen ??? ???
Of het moet zo zijn dat bevroren bot meer splintert ??? ???

Ik weet het ook niet hoor ???

Lizzy, Paul, iemand ???
Gebruikersavatar
Door Sonja
#42673
Tja, ik zou zo denken dat het eten van (half)bevroren vleesbotten niets onnatuurlijks is. In de natuur zal een prooi die te groot is om in een keer op te eten gedurende de winter ook bevriezen. En dan is er geen magnetronnetje o.i.d. om het te ontdooien en wordt het dus in bevroren staat genuttigd. Als het echt een bot is waarop gekloven moet worden dan zijn de stukjes die eraf worden geknaagd door de warmte van de bek waarschijnlijk al ontdooid voordat ze worden doorgeslikt. Het is misschien wel wat kouder dan anders, maar als je hond er geen last van heeft lijkt het mij niet zo'n probleem.
Door Janet
#42866
Neuh, het is ook geen probleem, ware het niet dat honden/wolven in de natuur vrijwel niets anders voorhanden hebben dan ze kunnen vinden.
Ik ben er geen voorstander van om een bot halfbevroren te geven, al zal het idd niet echt kwaad kunnen. Misschien dat de hond naast diarree ook buikpijn kan krijgen (eet zelf maar eens heel snel een ijsje, dat veroorzaakt soms ook buikpijn). In dat opzicht zal het niet ideaal zijn.
Door sharpie
#42868
Ik ben blij dat die van mij niet zulke schrokkerds zijn.
Maar ik kan me voorstellen dat je dan naar alternatieven zoekt.
Kan het echt veel kwaad als je honden bot schrokken, als ze tenminste bot en vers gewend zijn?
Door Esther&co
#42873
Ik ben in Noorwegen bij een fokker geweest, en zij voerd haar honden alleen maar bevroren voer.
Ze kocht aangepast nertsenvoer in grote blokken, en dat zaagde ze in flinke brokken,zodat de honden het maar net in hun bek konden houden.
Er liep een basset van 14jaar bij haar met een piekfijne vacht, en een prachtig gebit. Ze stond te rillen van de kou, maar at het goed op.

Ze voerd dit al jaren, en al haar honden Bassets, Duitse dog, Boston terrier en ijslands herdershondje zaggen er allemaal super goed uit.
Geen een had ooit last van het bevroren voer. Charlie heeft het daar ook gegeten, en die heeft ook nergens geen last van gehad.
Dus mijn ervaring daar is het geen probleem.
Door tieneke
#42954
charlie schreef: Ik ben in Noorwegen bij een fokker geweest, en zij voerd haar honden alleen maar bevroren voer.
Ze kocht aangepast nertsenvoer in grote blokken, en dat zaagde ze in flinke brokken,zodat de honden het maar net in hun bek konden houden.
Er liep een basset van 14jaar bij haar met een piekfijne vacht, en een prachtig gebit. Ze stond te rillen van de kou, maar at het goed op.

Ze voerd dit al jaren, en al haar honden Bassets, Duitse dog, Boston terrier en ijslands herdershondje zaggen er allemaal super goed uit.
Geen een had ooit last van het bevroren voer. Charlie heeft het daar ook gegeten, en die heeft ook nergens geen last van gehad.
Dus mijn ervaring daar is het geen probleem.
Arme honden,veel smaak zullen ze er niet van hebben.
En ik alles maar licht verwarmen ???voor Nol :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door