Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#427617
Vanmorgen had Jamie dikke groene klodders in z'n ogen, dit had hij gisteravond nog niet. Het lijkt me dat z'n oogjes wat ontstoken zijn, ze traande afgelopen dagen al wel wat extra, maar er kwam nog geen groente troep uit. Maar vanmorgen dus ineens wel, ik heb het schoongespoeld met gekookt en afgekoeld water. Kan ik er nog meer aan doen, of gaat het met een paar dagen vanzelf weer over? En waardoor kan Jamie die ontstoken oogjes hebben gekregen, kan ik er iets aan doen om dit te voorkomen?
Door amber13
#427656
Heb net even zitten Googelen op ontstoken ogen, en kom iets tegen waar staat dat je de oogjes ook schoon kan maken met kamillethee? Heeft iemand hier ervaring mee?
En hoe vaak per dag moet ik de ogen schoonmaken? Vanmorgen heb ik tegen 8.15 de ogen schoongemaakt, en nu worden ze alweer wat vies. Kan ik ze ook te vaak schoonmaken?
Door Lizzy
#427660
Is je pup pas geent? Kan een ent reactie zijn....

Wat bij Pinkel echt ongelofelijk goed heeft geholpen (en ik kreeg deze tip onlangs van iemand en ik ben haar zeer dankbaar) is de oogdruppels van Similasan nr. 2. Deze zijn bij redelijk wat gewone drogisten te koop.

Werkelijk, binnen 2 dagen was het ontstoken oog van Pinkel zo goed als genezen! Ik was er zelf verbaast over. De hond van diegene van wie ik de tip kreeg heeft dus zelf ook zulke geweldig ervaring met dit middel.

Ik heb hiervoor altijd de druppels van -Heel gebruikt en die waren ook wel aardig, maar dit resultaat vind ik echt spectaculair.

Houd het wel goed in de gaten hoor. Hij moet nog zo lang met z'n oogjes. Als je het niet vertrouwt moet je wel naar de DA.
Door amber13
#427677
Op 8 november heeft Jamie z'n enting gehad, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen(toch?)
De oogdruppels zal ik straks gelijk even achteraan gaan. Moet ik het oog ook elke keer even schoon maken als hij vies is, of niet? En waarmee?
Kan het ook van tocht komen? We zijn nogsteeds bezig met het 's nachts in de kamer slapen leren, hij is begonnen in de slaapkamer, en elke keer een stukje verder, via de gang, naar de kamer. Komende nacht staat hij voor het eerst op "de goede plaats" waar hij blijft staan! Maar we hebben dus wel elke nacht de deur van de slaapkamer naar de gang en de kamer openstaan, en hij stond dan net achter de deuropening (kan je het nog volgen..?)in de kamer. Voor de voordeur heb ik elke nacht tochtstoppers neergelegd. Kan het zijn dat dit toch niet voldoende is geweest en dat Jamie op de tocht heeft gelegen. Hij heeft een open gaasbench.
Zonet heb ik Jamie's oogjes nog even goed bekeken, maar ze zijn alleen wat nat en vies, niet erg rood en dik. Verder zit hij er niet aan en is hij gewoon vrolijk en speels.
Vanaf het begin dat we Jamie hebben, had hij al wat vieze ooghoekjes, maar keek wel helder. De da zei (toen we voor de enting kwamen) dat z'n ogen er verder prima uitzagen en dat de vieze ooghoekjes (zwarte klontjes) kwamen door de amandelvormige stand van de ogen, dan gebeurde dit eerder dan bij ronde ogen.
Moet ik vandaag nog naar de da of kan ik beter even tot morgen wachten? Vanmorgen was de eerste keer dat er echt veel pus in zat.
Door Lizzy
#427693
amber13 schreef: Op 8 november heeft Jamie z'n enting gehad, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen(toch?)
De meeste ent-reacties treden binnen drie weken na de enting op. En soms duurt het zelfs nog langer. Het kan dus wel.
De oogdruppels zal ik straks gelijk even achteraan gaan. Moet ik het oog ook elke keer even schoon maken als hij vies is, of niet? En waarmee?
Ik heb niet meer gebruikt als voor ieder oog 1 apart watje met wat gekookt water.
Kan het ook van tocht komen? We zijn nogsteeds bezig met het 's nachts in de kamer slapen leren, hij is begonnen in de slaapkamer, en elke keer een stukje verder, via de gang, naar de kamer. Komende nacht staat hij voor het eerst op "de goede plaats" waar hij blijft staan! Maar we hebben dus wel elke nacht de deur van de slaapkamer naar de gang en de kamer openstaan, en hij stond dan net achter de deuropening (kan je het nog volgen..?)in de kamer. Voor de voordeur heb ik elke nacht tochtstoppers neergelegd. Kan het zijn dat dit toch niet voldoende is geweest en dat Jamie op de tocht heeft gelegen. Hij heeft een open gaasbench.
Dat kan maar zeker weten doe ik dat niet. Op zich zou hij er tegen moeten kunnen maar hij hoeft maar wat verminderde weerstand te hebben..
Zonet heb ik Jamie's oogjes nog even goed bekeken, maar ze zijn alleen wat nat en vies, niet erg rood en dik. Verder zit hij er niet aan en is hij gewoon vrolijk en speels.
Vanaf het begin dat we Jamie hebben, had hij al wat vieze ooghoekjes, maar keek wel helder. De da zei (toen we voor de enting kwamen) dat z'n ogen er verder prima uitzagen en dat de vieze ooghoekjes (zwarte klontjes) kwamen door de amandelvormige stand van de ogen, dan gebeurde dit eerder dan bij ronde ogen.
Moet ik vandaag nog naar de da of kan ik beter even tot morgen wachten? Vanmorgen was de eerste keer dat er echt veel pus in zat.
Die zwarte klontjes heeft bijna iedere hond. Ik zou zelf nog even wachten met naar de DA gaan, oogjes schoonhouden (niet met 1 watje werken want dan herbesmet je de boel steeds), handen goed wassen voor en na het schoonmaken en druppelen en druppelen met Similasan nr 2 dus.
Door amber13
#427698
Oke, dan doe ik het zo en kijk ik het even aan tot morgen.

Wat betreft die ent reactie, komende dinsdag moet Jamie voor z'n laatste enting (4e), is dit dan wel verstandig om te doen als de oogjes nog niet weer schoon zijn?

Verder bedankt voor het snelle advies :D
Door Helen
#427713
amber13 schreef: Oke, dan doe ik het zo en kijk ik het even aan tot morgen.

Wat betreft die ent reactie, komende dinsdag moet Jamie voor z'n laatste enting (4e), is dit dan wel verstandig om te doen als de oogjes nog niet weer schoon zijn?

Verder bedankt voor het snelle advies :D
Kuma heeft exact hetzelfde gehad twee- drie weken na een enting.....Het kan dus zeker wel een entreactie zijn!! Ik gebruik de druppels van Heel. Ik vind ze heel goed werken. Maar als ze op zijn ga ik ook eens de druppels van similisan proberen.
Welke 4e enting moet Jamie eigenlijk krijgen?
Door tessa
#427767
Ik weet niet precies hoe oud Jamie is ,ik dacht 14 weken?, dan zou het ook een reactie op het wisselen kunnen zijn, alle slijmvliezen raken dan wat geirriteerd, met als gevolg rode 'hang'ogen en ook vaak diaree.
Door tieneke
#427871
Ik gebruik bij lichte klachten kamille thee,wel iedere keer een schoon watje of tissue nemen en uiteraard verse thee.
Door amber13
#428292
Vandaag lijkt het alweer wat beter met de oogjes, vanmorgen zaten er niet van die vieze groene klodders in, ze waren wel erg vochtig en hij heeft idd een beetje hangoogjes. Hopelijk is dan het schoonmaken en de oogdruppels voldoende en is het gauw weer over. het lijkt zo zielig, van die Droopy ogen. Verder is Jamie wel gewoon vrolijk en speels en lijkt weinig last van z'n ogen te hebben.
Door Mevroi Kruim
#428336
Kamillethee werkt op zich goed ontsmettend, alleen zitten er vaak nog kleine kamille-deeltjes in die de ogen weer kunnen irriteren. Dus als je dat gebruikt zeven door een doek of zakjes gebruiken.
Door amber13
#428342
Zonet heb ik z'n oogjes even weer schoongemaakt met gekookt en bijna afgekoeld water, en even daarna zat er ineens weer van dat groenige pus in het linker oogje.
Ik denk dat ik toch voor de zekerheid toch maar even de da bel, ik ben toch wel een beetje bezorgd.
Door Moos
#428355
Moos heeft dat een paar keer per jaar, groen slijm in de ooghoekjes. En soms 'druipt' het er ook een beetje uit. Als ik dan met afgekoeld gekookt water schoonmaak is het eigenlijk altijd binnen 1 of 2 dagen weer over.
Door conleeuw
#428367
Ik ben het met voorgaande schrijvers eens, vooral iedere keer met een schoon watje vegen. Hier hebben ook een van mijn honden als pup last gehad, mischien wel van de entingen, ik heb het gewoon heel vaak schoon gemaakt, zodat ze niet met prut oogjes bleef lopen, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur dan een wetenschappelijk onderbouwde reden. ;D
Grappig dat jij aan de tocht denkt, een van mijn vriendinnen heeft een Schotse Collie gehad die altijd als hij in de toch heb gelegen vieze ogen had, ook in de winter met het wandelen in de koude weer ging zijn ogen tranen, de da heeft toen gezegd dat het van de kou/tocht kon komen, dus niet helemaal ondenkbaar ;D maar als je het niet vertrouwd zou ik zeker naar de da gaan ;)
Door Tarek
#428670
Ik wil me niet in jouw topic mengen maar heb ook wel ff een vraag; Tarek heeft al vanaf 1/2 oktober een beetje "soepogen" ikwas toen over gestapt op andere brokken en vanaf 4 Oktober ;D zijn we geheel aan het barfen dus ik dacht eerst "ontgiften" .Maar hij heeft het nu nog steeds en het is sinds een week ook groen.
Kan dit niet behandeld worden met Zilverwater gemengd kamillethee?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door