Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#427727
mijn honden worden zo langzaam echte barfers.
mijn islamiet hier is namelijk echt super, die regelt dingen die ik wil hebben voor me op aanvraag.

maar weet niet zo goed wat ik bv zou kunnen bestellen. :-[
en hoe duur t ongeveer zou moeten zijn.

normaal hebben we als orgaan pens(2 verschillende)hart, lever en niertjes, testikels(of telt dat niet als orgaan ;D)
als bot lamsribben, alles en nog wat van geit, alles en nog wat van kip.
soms kalf.

bij cb heb ik nu eendenkarkas en nekken gehaald.

maar ik merk na grootte stukken vlees dat ze gewoon lekker gaan uitbuiken.
nu las ik dat je bv konijn kan kopen.
wat zijn er nog meer voor hele prooien?
en wat voor gevogelte kan er allemaal gegeven worden?
hardere botten kunnen 2 honden niet zo goed verdragen. :-\

enne misschien wel dingen die nu makkelijker te verkrijgen zijn nu de kerst eraan komt??? :-\ :-[
Door Lizzy
#427837
Hele kippen, hele parelhoenen, hele eenden, hele fazanten, hele kwartels, hele duif (veel honden vinden dat goor), hele vissen, hele patrijzen, hele ganzen: allemaal 'prooidieren' die je aan de honden kunt voeren. Vaak is het wel duur..... Je kunt gerust rekenen op zo'n gemiddelde 4 euro de kilo. Maar ja, dan hebben ze ook wel wat ook ;D. Sommige 'prooidieren' zijn natuurlijk wel zo groot dat je er meerdere honden van kunt laten eten (een peking eend weegt zo maar 1800 gram en een gans natuurlijk nog veel meer).

Tja, ik haal dit soort dingen bij een poelier of de VEN of de Makro.
Door danielle1980
#427872
Lizzy schreef: Hele kippen, hele parelhoenen, hele eenden, hele fazanten, hele kwartels, hele duif (veel honden vinden dat goor), hele vissen, hele patrijzen, hele ganzen: allemaal 'prooidieren' die je aan de honden kunt voeren. Vaak is het wel duur..... Je kunt gerust rekenen op zo'n gemiddelde 4 euro de kilo. Maar ja, dan hebben ze ook wel wat ook ;D. Sommige 'prooidieren' zijn natuurlijk wel zo groot dat je er meerdere honden van kunt laten eten (een peking eend weegt zo maar 1800 gram en een gans natuurlijk nog veel meer).

Tja, ik haal dit soort dingen bij een poelier of de VEN of de Makro.

kun je van alles wat jij noemt ze gewoon heel geven?
niets eraf/eruit halen oid?
moet t nog eerst in de vriezer?

ik ga vaak genoeg naar de makro dus zal daar eens kijken.
en een poelier hebbben wij hier niet >:(
Door Lizzy
#427890
danielle1980 schreef: kun je van alles wat jij noemt ze gewoon heel geven?
niets eraf/eruit halen oid?
moet t nog eerst in de vriezer?

ik ga vaak genoeg naar de makro dus zal daar eens kijken.
en een poelier hebbben wij hier niet >:(
Het schijnt beter te zijn om wild eerst even in te vriezen. De rest kun je zo geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#428050
danielle1980 schreef: kun je van alles wat jij noemt ze gewoon heel geven?
niets eraf/eruit halen oid?
moet t nog eerst in de vriezer?

ik ga vaak genoeg naar de makro dus zal daar eens kijken.
en een poelier hebbben wij hier niet >:(
Geen poelier? in heel (hoeheetdatookalweer) niet ??? Ik zou nog eens goed in de rondte kijken, want tegen december aan gaan die ook veel wild verwerken en dan kun je wel wat leuke dingen scoren. De makro heeft wel een mooi assortiment wat vlees en wild betreft maar toch nog wel behoorlijk prijzig als er veel grote muilen te vullen zijn. :-\
Door danielle1980
#428139
Angelique schreef: Geen poelier? in heel (hoeheetdatookalweer) niet ??? Ik zou nog eens goed in de rondte kijken, want tegen december aan gaan die ook veel wild verwerken en dan kun je wel wat leuke dingen scoren. De makro heeft wel een mooi assortiment wat vlees en wild betreft maar toch nog wel behoorlijk prijzig als er veel grote muilen te vullen zijn. :-\
nee in heel alphen niet ::) >:(
niet te geloven toch. ::)
maar ik woon op 30 minuten van utrecht, amsterdam en rotterdam.
dus er moet vast wel iets te vinden zijn in de buurt. :-\
Door Nelly
#428151
Dat lijkt me dan ook wel ja. Overigens moet ik ook een klein half uurtje rijden naar de dichtsbijzijnde poelier. Wat ik dus doe is zorgen dat ik genoeg vriesruimte heb en vervolgens de poelier opbellen om te vragen of ik kippenekken (minstens 10 kg)en ander spul kan ophalen. Meestal neem ik dan voor ons zelf ook nog wat lekkers mee (hij heeft ook allerlei heerlijk salades enzo) En af en toe zit er nog wel een konijn of eend voor de hondjes aan, hebben die ook weer een feestmaal. Op die manier snijjdt het mes aan, nou, misschien wel 3 kanten. ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#428161
danielle1980 schreef: nee in heel alphen niet ::) >:(
niet te geloven toch. ::)
maar ik woon op 30 minuten van utrecht, amsterdam en rotterdam.
dus er moet vast wel iets te vinden zijn in de buurt. :-\
Ja, das sterk ja ::) Hier ook geen poelier, maar dat zegt niet zo bijster veel ;D
Bij die islamiet waar je komt kun je vragen om geitenribben, lamshart, lamspens, vaak hebben ze ook wel kip e.d. Lamsribben kun je ook vragen, maar die willen nog wel eens aan de prijs zijn.
Ik zou die ballen maar bij het orgaanvlees rekenen, kan nou niet zeggen dat ze het lichaam bij elkaar houden :-\ ;D
Door danielle1980
#428316
nikèdog2000 schreef: danielle
in stompwijk zit een poelier.
dat is bij jou vandaan maar 15 minuten
die maakt ook maaltijden .
daar kun je kipafval krijgen voor niets
nikèdog2000
he bedankt weet je toevallig ook een adres voor me?
(mama en ik verdwalen altijd :-[ dus moet route plannen)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door