Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Joke H
#427844
Sinds ik een aantel dagen in de week barf komt tyson minder aan.
Eerst altijd ruim 1 kilo en deze laatste week maar de helft ,op zich kan dit volgens mij geen kwaad want wat ik al eerder heb gelezen groeien ze op rc brokken vaak te hard wat bij grote honden gewrichtsproblemen kan geven.
Hij is nu 5 maanden en weegt 26 kg,en een beetje' z'n ribben kun je goed voelen .
Als hij normaal 400gr am brokjes zou krijgen is dan dezelfde hoeveelheid vlees en groentemix voldoende,hij lijkt op barfdagen meer honger te hebben vaak geef ik hem dan wat meer.
Door tieneke
#427847
Ik denk dat je een beetje te weinig voer geeft ;)
Hou per kilo lichaamsgewicht ongeveer tussen de 40 en 50 gram vlees aan.
Door tieneke
#427850
Ik zou de brokken zeker weglaten,ze groeien hier inderdaad veel te hard van,zeker bij de zwaardere rassen kan dit op latere leeftijd voor ernstige problemen zorgen.
Door danielle1980
#427873
ik denk dat je ook meer moet gaan voeren.
mijn honden kregen geloof ik rond die leeftijd iets van 800 gram.
Door tieneke
#427958
danielle1980 schreef: ik denk dat je ook meer moet gaan voeren.
mijn honden kregen geloof ik rond die leeftijd iets van 800 gram.
Ik hield 50 gram per pup aan,soms wel meer.
Een beetje op het oog voeren he?
Door Femke
#427991
Joke H schreef: Sinds ik een aantel dagen in de week barf komt tyson minder aan.
Eerst altijd ruim 1 kilo en deze laatste week maar de helft ,op zich kan dit volgens mij geen kwaad want wat ik al eerder heb gelezen groeien ze op rc brokken vaak te hard wat bij grote honden gewrichtsproblemen kan geven.
Hij is nu 5 maanden en weegt 26 kg,en een beetje' z'n ribben kun je goed voelen .
Als hij normaal 400gr am brokjes zou krijgen is dan dezelfde hoeveelheid vlees en groentemix voldoende,hij lijkt op barfdagen meer honger te hebben vaak geef ik hem dan wat meer.
Daarbij kan het ook nog wezen dat de hond moeite heeft met overschakelen van brok (koolhydraatvertering) naar vlees (vetvertering). Deze omschakeling heeft een tijdje nodig en je hond kan in die periode wat magerder worden.
Door danielle1980
#427992
tieneke schreef: Ik hield 50 gram per pup aan,soms wel meer.
Een beetje op het oog voeren he?
ik ook 50, maar als ik ze te mager vond kregen ze meer en te dik wat minder. ;)
Door tieneke
#428006
Femke schreef: Daarbij kan het ook nog wezen dat de hond moeite heeft met overschakelen van brok (koolhydraatvertering) naar vlees (vetvertering). Deze omschakeling heeft een tijdje nodig en je hond kan in die periode wat magerder worden.
Maar een hond van 5 maanden op minder dan de helft zetten vind ik wel heel erg karig.
Stel dat je uitgaat van 40 gram vlees per kg lichaamsgewicht( terwijl een jonge hond 50 gr per kg lichaamsgewicht mag) dan
zit je op 1040 gram vlees per dag terwijl ze nu maar 400 gram vlees EN groenten geeft,echt veel te weinig!
Laatst gewijzigd door tieneke op di 22 nov 2005, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Joke H
#428040
Nou ik snap erecht niks van volgens de rc lijst voeding voor pups[hij is inderdaad 5mnd] mag hij maar 145 gr brokjes oer keer ,kom ik op 435 rg.
Nu krijgt hij 4 pl. rodi cmpl. extra groentemix een paar kippenvl. Yoghurt met fruit verdeeld over de hele dag in 3 maaltijden.
Maar dit is dus te weinig.
Ik heb al de info. al gelezen die er over is ,moet hij dus 1kg vlees eten per dag :o
En op het oog voeren dat is ook moeilijk want dan is hij dus al te zwaar
:(
Door tieneke
#428043
Joke H schreef: Nu krijgt hij 4 pl. rodi cmpl. extra groentemix een paar kippenvl. Yoghurt met fruit verdeeld over de hele dag in 3 maaltijden.
Maar dit is dus te weinig.
Ja veel te weinig ;)
Hou 40 gram per kg gewicht aan en je zit dan aardig in de richting.
Groentenmix etc hoeft niet bij Rodi mits dit de komplete versie is.
Door danielle1980
#428045
op het oog voeren idd, maar je zei dat je zn ribben voelt dan is ie dus niet te zwaar :-\

mijn honden van 13 maanden krijgen nog steeds tussen de 600 en 800 gram.
en soms wat meer als ik ze te mager vind.
Door tieneke
#428048
Van de Rodi moet je ook best veel voeren vergeleken met andere merken kvv.
Met een ander merk kvv ben je goedkoper uit ;)
Door tieneke
#428049
danielle1980 schreef: op het oog voeren idd, maar je zei dat je zn ribben voelt dan is ie dus niet te zwaar :-\
Dit is een hond van pas 5 maanden,als je hem zo een maand voert kan je triangel spelen op zijn ribben ;)
En ik denk dan niet eens aan wat hij dan tekort komt.
Door Joke H
#428058
Ik heb al eerder op de website van hitam gekeken die adviseerd 20-30 gr p kg lichgew.
dan kom ik dus op 780 gr.
Maar volgens de da is dit veel te veel.
rond de 800gr kunnen wij ons [ik kijk even naar benee, oke]goed in vinden.
Vanaf m.o. en z'n gewicht....ik hou jullie op de hoogte.
;) ;)
Door tieneke
#428068
Joke H schreef: Ik heb al eerder op de website van hitam gekeken die adviseerd 20-30 gr p kg lichgew.
dan kom ik dus op 780 gr.
Maar volgens de da is dit veel te veel.
rond de 800gr kunnen wij ons [ik kijk even naar benee, oke]goed in vinden.
Vanaf m.o. en z'n gewicht....ik hou jullie op de hoogte.
;) ;)
Hitam haar kvv moet je volgens mij meer van geven dan 20-30 gram had ik pas op bp gelezen ;)
Is de Da bekend met kvv?
8oo gram klinkt stukken beter dan 400 en zeker als je zelf nog wat extraatjes eraan toevoegt gaat dit echt wel lukken,sucses :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door