Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Joke H
#427823
Misschien een domme vraag ,maar als ik 3 maaltijden per dag geef moeten ze dan alledrie vlees bevatten
Ik wilde smiddags lekker wat yoghurt met fruit geven.,en sávonds en smorgens vlees met groentemix. ???
Door Lizzy
#427903
[quote="Joke H"]
Misschien een domme vraag ,maar als ik 3 maaltijden per dag geef moeten ze dan alledrie vlees bevatten
Ik wilde smiddags lekker wat yoghurt met fruit geven.,en sávonds en smorgens vlees met groentemix. ???
[/quote]

Mij is nu even niet duidelijk wat je je honden precies voert. Voer je ze kvv? (aangezien deze vraag in de kvv hoek staat). Waarom geef je eigenlijk 3 maaltijden per dag? Vanwege de grootte van de honden? Pup? Je kunt overigens prima 's morgens beginnen met fruit en zuivel (ik zou fruit op de nuchtere maag geven) en 's middags en 's avonds wat anders met vlees. Als je maar een beetje volgende een bepaalde methode werkt (als je tenminste zelf samenstelt).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#427905
Dat kan prima hoor (áls je hond het opeet teminste ;)). Als ontbijt krijgt Gitte in het weekend vaak groentemix met een beetje hüttekäse (ik zie het meer als vulling omdat mijn hond gewend is 2x per dag te eten) en dan 's avonds een hele grote maaltijd bestaand uit vlees en botten. Dus wat mij betreft hoeft niet elke maaltijd vlees te bevatten.
Door Nelly
#427935
Volgens mij kan dat ook wel, alleen vind ik persoonlijk 3x per dag eten voor een gezonde volwassen hond niet nodig.
Door tieneke
#427952
[quote="Nelly"]
Volgens mij kan dat ook wel, alleen vind ik persoonlijk 3x per dag eten voor een gezonde volwassen hond niet nodig.
[/quote]
Volgens mij is de hond net 5 maanden Nelly :-\
Door Nelly
#427972
[quote="tieneke"]
Volgens mij is de hond net 5 maanden Nelly :-\
[/quote]Oh, dat verandert de zaak. Maar met 6 mnd zou ik toch overgaan op 2 x voeren per dag.
Door tieneke
#427976
[quote="Nelly"]
Oh, dat verandert de zaak. Maar met 6 mnd zou ik toch overgaan op 2 x voeren per dag.
[/quote]
Hier kregen ze tot ruim 8 maanden 3 keer daags eten,het is net wat je zelf wilt natuurlijk ;)
Door Nelly
#428009
Maar jouw nollebakmonsters zijn natuurlijk errug groot, dan verandert de zaak ook weer. Toen ik nog Newfen had deed ik die tot bijna 1 jaar 3 x voeren, anders moesten ze zoveel ineens eten. Maar voor kleine, middelgrote en "gewone" grote honden zoals herders vind ik dat eigenlijk niet zo nodig. Maar idd. zoals je al zei, ieder moet het zelf uitmaken en doen wat hij/zij denkt dat goed is.
Door tieneke
#428012
[quote="Nelly"]
Maar jouw nollebakmonsters zijn natuurlijk errug groot, dan verandert de zaak ook weer. Toen ik nog Newfen had deed ik die tot bijna 1 jaar 3 x voeren, anders moesten ze zoveel ineens eten. Maar voor kleine, middelgrote en "gewone" grote honden zoals herders vind ik dat eigenlijk niet zo nodig. Maar idd. zoals je al zei, ieder moet het zelf uitmaken en doen wat hij/zij denkt dat goed is.
[/quote]
Ja inderdaad kleinere honden is wat makkelijker,ik deed het ook omdat de 2 maaltijden dan wel heel veel zou zijn.
Nu hebben ze daar minder moeite mee als ze eens meer krijgen dan normaal.
Door Joke H
#428047
Sorry ik heb 2 vragen door elkaar laten lopen ???
Ik zit ook bij de vraag gewicht met deze toestand
maar goed we beginnen voor taan smorgens met fruit en zuivel.n
Gebruikersavatar
Door sylvia
#430642
Hier gaan ze al vrij vroeg over naar twee maaltijden per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door