Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#427703
Ik zou graag jullie ervaringen willen horen over KVV bij honden die allergisch zijn. Wij zijn net overgestapt van dieetbrokken van de DA op Rodi KVV complete.
Maar als jullie met een ander merk betere ervaringen hebben, willen we dat gaan voeren.

We zijn nog nieuw en onwetend wat vers vlees aangaat.

We hebben foto's gemaakt van Reno's plekken zodat jullie een beetje een idee hebben van hoe het eruitziet. En ook voor onszelf om het effect te kunnen vergelijken over een paar weken.

Afbeelding
Zo zien Reno's beide achterpoten eruit. Hij kauwt er veel op en vaak zijn ze ook helemaal nat. Gelukkig zijn ze al een paar dagen weer droog.

Afbeelding
Zo ziet het elleboogje aan zijn voorpoot eruit.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door reno op za 26 nov 2005, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#427709
Ik kan je naturlijk alleen maar mijn ervaring vertellen, meer niet...
Ik heb dus een hond die ook overal last van en mee heeft.
Darmproblemen, blaasgruisproblemen...drama.
3 jaar heb ik lopen zoeken naar goeie voeding(brokken) en ook idd van de dierenarts...was een drama, van het 1 diaree van het ander blaasgruis..kon wel janken.
Nu ben ik uiteindelijk eerst begonnen met Bibi, en uiteindelijk Carnibest omdat dit in mijn ogen de beste is..
Nou echt ongelooflijk, zijn ontlasting is perfect, geen blaasgruis meer...en dat allemaal zonder dierenarts ellende erbiij....mijn ervaring is dus erg goed...Rodi ken ik verder niet goed kwa gebruik, ik weet wel dat het vrij duur is in verhouding....nou veel succes in ieder geval!
Door zurca
#427866
Geen hond maar wel een kat die voedselallergie had.
Verschillenden dieeten van de da geprobeerd maar niets gaf resultaat. Zij kreeg injecties om de jeuk tegen te gaan maar van die injecties heeft ze suikerziekte gekregen.
Ik ben toen overgestapt op carnibest en al na een week leek er resultaat. De huid werd "rustiger", minder rood. Zo ging het steeds wat beter en ik denk na een maand ofzo waren de meeste korstjes verdwenen, de huid was normaal en de jeuk was ook weg. Ook de suikerziekte is overgegaan, maar dit was suikerziekte puur als bijwerking van de injecties.
Door danielle1980
#427870
mijn bull was overal allergies voor.
ik ben op de carnibest gegaan met visoliecapsules van de hema erbij.
en nooit meer last gehad.
geen het eens tijd met het vlees en ik denk zeker dat je hond een stuk zal opknappen.
misschien word t eerst erger was bij mij ook, maar erna gaat t echt weg. :D
Door Marieke
#428295
Wat voor een allergie heeft jouw hond eigenlijk?

Mijn hond had een granenallergie, dus de overstap naar kvv was briljant! Heel snel van de jeuk af.
Maar met een allergie voor kip ofzo kan je natuurlijk niet alle kvv's geven.
Laatst gewijzigd door Marieke op wo 23 nov 2005, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#428296
Mag ik vragen waar je hond allergisch voor is en hoe zich dat uit?

Mijn hond (met huidproblemen) reageerde het allerbeste op zelf samengestelde voeding trouwens.
Door reno
#428372
De DA weet niet wat voor allergie het is. Het begon met twee kale plekken op de voorellebogen. Ook begonnen zijn oogjes ontstoken te raken. Kwam van dat groene pus uit. Hij kauwt heel erg op zijn achterpoten, die zijn roze en op 1 een korstje.
Ik neig zelf naar de Carnibest eend/rijst. Want hij heeft de laatste tijd veel verschillende brokken gehad, schrik niet:
Fokker (zijn we mee gestopt, omdat de hond allemachtig veel dronk)
Nutro (zijn we mee gestopt, omdat toen de allergie zich openbaarde)
Royal Canin Sensitive (zijn we meegestopt, omdat het alleen maar erger werd)
Prins Resist (zijn we mee gestopt omdat we op hypo brok van de DA moesten. Hier deed hij het redelijk op.)
Hills Hypo brokken.

Nu zijn we het gesodemieter echt zat. Wil geen hond dat vanaf zijn 1e levensjaar flink aan de prednison moet. 1 tablet p.d. was niet meer voldoende, moet je kijken wat voor onderhoudsdosering hij dan moet slikken. En alle negatieve gevolgen daarvan, suikerziekte, nierproblemen, dik worden.

Vandaar dat we nu heel graag vers vlees willen proberen, het liefst in combinatie met homeopatische middelen. Ik ben hier niet zo in thuis.
Ik ben heel eerlijk en denk dat zelf samenstellen niet zo'n succes gaat worden, want ten eerste kan ik er niet zo goed tegen en ten tweede ook de tijd.

Ik waardeer jullie hulp en advies heel erg. Heb het gevoel dat onze DA ons een beetje in de kou laat staan.
Laatst gewijzigd door reno op wo 23 nov 2005, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#428385
Tjonge, ja, wat een ellende he.... Huidproblemen zijn werkelijk zo lastig.... ik weet niet of het voor jullie te doen is, maar zou een bezoek aan een holistisch dierenarts die zeer pro-vers is niks zijn?

Als je al eend/rijst zou gaan proberen (er bestaat van Bandit ook geit/rijst), dan moet je dat (denk ik) zien als een hypoallergeen dieet dat je tijdelijk moet geven. Maar wel tenminste een week of 8.

Verdenk je zelf dat hij een voedselallergie heeft? Want ik zou namelijk zelf niet met een hypoallergeen dieet starten maar hem een versvleesvoer geven + daarbij extra visolie.
Door reno
#428396
Wat doet visolie voor de hond? Ik geloof dat je deze bij de Hema kunt kopen? (heb ik 10% korting nooit weg) :)
Hoeveel moet je ervan geven en hoe vaak?

Ik heb Reno een keer laten lezen a.d.h.v. een foto en toen gaf hij zelf ook aan meer heil te zien in homeopatische middelen. Hij gaf ook aan dat hij hoofdpijn had, zwakke nieren (vandaar het vele drinken als pup zijnde, de DA dacht aan een gedragsprobleem) en een verschrikkelijke jeuk. Als hij erge jeuk had, dan moest ik hem onder de douche zetten zei hij.

Misschien is het de eerste weken verstandig om een eliminatie dieet te doen, om alle slechte stoffen weg te krijgen? Of zou groene leem wat voor ons kunnen doen?

Erg he, zoveel vragen!
Door Lizzy
#428404
[quote="reno"]
Wat doet visolie voor de hond? Ik geloof dat je deze bij de Hema kunt kopen? (heb ik 10% korting nooit weg) :)
Hoeveel moet je ervan geven en hoe vaak?

Ik heb Reno een keer laten lezen a.d.h.v. een foto en toen gaf hij zelf ook aan meer heil te zien in homeopatische middelen. Hij gaf ook aan dat hij hoofdpijn had, zwakke nieren (vandaar het vele drinken als pup zijnde, de DA dacht aan een gedragsprobleem) en een verschrikkelijke jeuk. Als hij erge jeuk had, dan moest ik hem onder de douche zetten zei hij.

Misschien is het de eerste weken verstandig om een eliminatie dieet te doen, om alle slechte stoffen weg te krijgen? Of zou groene leem wat voor ons kunnen doen?

Erg he, zoveel vragen!


[/quote]

Nee joh, geeft niks! Daar is het forum toch voor!

Visolie kun je inderdaad van de HEMA geven. Ik zou 1 capsule per dag geven. Dat is echt ruim genoeg.

Om de slechte stoffen te laten verdwijnen: daar hoef je hem geen eliminatie-voer voor te geven. Je kunt hem daarvoor gewoon overzetten op vers. Een groene leem kuur en bijv. Drainage Compositum van de Groene Os: dat kan wel heel heilzaam en ontgiftend werken.
Door reno
#428409
Mooi dat zo'n forum er is voor newbies.

Hij heeft eerst nog een week rodi complete en dan schakelen we waarschijnlijk over op een ander merk. Ik twijfel nog een beetje, prijs is ook een belangrijke factor (we zitten momenteel met 2 huizen, dus dubbele lasten). Ik zal me daar nog eens met behulp van het forum in verdiepen. Ben er wel achter dat niet alle merken in Friesland te koop zijn.

Morgen koop ik gelijk die capsules en zal op het forum eens iets meer lezen over leem.
Door Lizzy
#428905
[quote="reno"]
Mooi dat zo'n forum er is voor newbies.

Hij heeft eerst nog een week rodi complete en dan schakelen we waarschijnlijk over op een ander merk. Ik twijfel nog een beetje, prijs is ook een belangrijke factor (we zitten momenteel met 2 huizen, dus dubbele lasten). Ik zal me daar nog eens met behulp van het forum in verdiepen. Ben er wel achter dat niet alle merken in Friesland te koop zijn.

Morgen koop ik gelijk die capsules en zal op het forum eens iets meer lezen over leem.


[/quote]

Oh, ik vergat nog te vertellen wat visolie doet. Visolie bevat omega 3 vetzuren. En omega 3 vetzuren helpen de huid te beschermen en helpt zelfs bij allergieen.

Energique is trouwens in Friesland goed te koop, zag ik in de gauwigheid: http://www.energique.nl/verkooppunten_z ... =Friesland. Volgens mij zit Energique in Friesland.
Door reno
#428908
Wat is het meest prijsgunstigste?
Energique of Carnibest? Het gaat om een hond van 25 kg. Carnibest kan ik in Roodhuis krijgen, daar komen we langs als we naar ons werk gaan. Energique is volgens mij wel Jumper te koop (brokken voorstanders eersteklas en vooral de commerciele merken >:()

Wat opvallend is, is dat Reno veel minder drinkt. Hij was met brokken altijd heel gefrustreerd met water bezig. We moesten hem van de DA op een waterdieet zetten. De bak water moest altijd leeg en als je een tweede neerzette, ging die ook op. Vervolgens plastte hij het huis onder. Nu hebben we vandaag een volle bak gegeven en die staat er nu al 2 uur en hij twee keer een beetje naar behoefte gedronken.
Heel raar hoor......
Door Lizzy
#428911
In deze link staan wat prijzen genoemd: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 9;start=45

Het is overigens volstrekt normaal dat honden minder/nauwelijks drinken op verse voeding! Verse voeding bevat namelijk (zoals de natuur bedoelt heeft) ongeveer 60% vleesvocht. En brokken bevatten ongeveer 5% vocht. Het vleesvocht in vlees zorgt er dus voor dat de hond praktisch zijn benodigde hoeveelheid vocht al binnen krijgt tijdens het eten!

(vergelijk het maar met een rol kaakjes weg eten of een sinasappel. Na 1 rol kaakjes heb je zin in een kopje thee, na een sinasappel niet ;D).
Door reno
#428955
Mooi, ben heel erg blij dat dit probleem hierdoor ook is opgelost.
Mijn vriend haalt zo op de terugweg van het werk 10 kg Carnibest op. Dan kan hij rustig overschakelen van Rodi naar Carnibest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door