Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door judith1967
#426058
Hoi,
Ik heb dus 2 nierpatienten.Ik voer nu CKD,maar ik wilde toch eens afwisselen en als dat goed gaat wss helemaal over op kvv.Ik wilde graag weten wat ik mag voeren.Waar moet ik op letten.Alleen kip of mag ik ook vlees geven? Jaa,ik ben hier al een geruime tijd aan het lezen,maar ik zie door de bomen het bos effe niet meer. En hoeveel mag ik dan geven per dag?Mijn x dober is 35 kilo en mijn york 6 kilo.En moet ik dan ook nog exctra geven(voedingsupplementen)?
Jaa,ik heb een hoop vragen,ik weet het,maar ik ben dan ook echt een leek op dit gebied :-[ :(
Door Truus
#426280
Ik zou snel over gaan op alleen versvlees. Je hebt kant en klaar of je zou ook zelf kunnen samenstellen.

Een nierpatient heeft hoogwaardige, lichtverteerbare eiwitten nodig. Dat zit juist voornamelijk in een goede KVV. En niet in een nier-dieet, dat vol met granen zit.......dus zeker niet in brokken.

Voor goede kvv zijn er verschillende merken.
Hier zijn websites:

www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
www.diervoeding.com voor Smuldier

Als ondersteunig kun je geven:
solidago (natuurlijk middel van dr. Vogel ter ondersteuning van de uitscheiding van gifftige stoffen.)
Het is van VSM.
Door judith1967
#426468
Bedankt voor je antwoord :D

Ik geeft idd al Solidago. ;)
Maar hoef ik dan niet speciaal die Duck Therapie te geven,dus hij mag dan ook andere soorten,zoals rodi of energique,stawi?Want die andere merken hebben niet speciaal iets voor nierproblemen.En hoe kom ik erachter welke soorten kvv die hoogwaardige licht verteerbare eiwitten hebben
Ik denk nu even aan kip,mar alleen kip geven is toch niet compleet?Ik doe zelf liever niet iets samenstellen,ik heb er totaal nog geen verstand van :(,dus wil liever dan iets compleets voeren.
Door Truus
#427421
Nee alleen kip is niet volledig, je moet de complete versie hebben. In kvv zit hoogwaardige lichtverteerbare eiwitten en welk merk...ligt echt aan waar jouw hond het het beste op doet maar ze zijn allemaal goed.
Door diana
#427451
het maakt niet zo heel veel uit welke soort je kiest de 1 doet het goed op a de ander op b
het gaat er om dat er compleet op staat.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#428054
Ik heb hier ook een nierpatient.
Eerst ben ik overgestapt van dieetbrok naar Carnibest en nu volledig barf. De nierwaarden zijn gelijk gebleven, maar ze voelt zich 10 x beter, en zit weer goed in de vacht!
Door judith1967
#428060
[quote="mb"]
Ik heb hier ook een nierpatient.
Eerst ben ik overgestapt van dieetbrok naar Carnibest en nu volledig barf. De nierwaarden zijn gelijk gebleven, maar ze voelt zich 10 x beter, en zit weer goed in de vacht!
[/quote]

Ja,hier zitten ze op CKD(ook nierbrok),ik wil niet gaan Barfen(heb ik helemaal geen verstand van)Ik wil ook CB gaan proberen.


Ik wil gewoon meer vers gaan geven(mss als het goed gaat dan volledig vers)en ik vindt mijn honden er goed uitzien(ondanks dat ze op nierbrok zitten)Jim is 14 1/2 dus veel slapen en Cairo is aktief zat.Veel fietsen en speuren en heeft een mooie vacht.Maar ze vinden het gewoon veel lekkerder dan brok.
Door judith1967
#428566
[quote="Peet"]
Mijn nierpatient krijgt ook Cb ;)
[/quote]
Corine adviseerde mij om natuurvoer diabetes en lam-diabetes te geven.

Welke Cb geef jij aan je hond?
En wat geef jij nog meer behalve CB?
En geef jij ook nog voedingssupplementen erbij?
Geef jij alleen maar CB of ook andere merken,en welke merken en welke smaken?

Ik vuur gelijk een hoop vragen op je af.
Maar ben nog erg onzeker wat ik ze mag geven.
En volgens mij is Cb ook niet in R'dam te verkrijgen of wel?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door