Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#427259
Ik heb de knoop doorgehakt om Joey toch te laten castreren. Het wordt nu in rap tempo steeds erger met hem, zn rij gedrag en zn agressie naar andere ongecastreerde reuen toe. Ik heb wel een gevoel dat ik gefaald heb omdat het toch voor een groot deel mijn eigen schuld schijnt te zijn. Ik had misschien sneller en harder moeten optreden hiertegen en zorgen dat hij het lef niet meer had om het nog maar te proberen. Maarja, ik ben nou eenmaal niet een dominant persoon van nature en ben niet goed in straffen, doe niet voorniets (positieve) clickertraining met hem.....
En ik heb ook nooit echt hard tegen hem op hoeven treden omdat hij in het dagelijks leven gewoon heel lief en rustig is zonder problemen. Maar je moet op een gegeven moment een keuze maken, om te voorkomen dat het verder escaleert. Ik wil hem ook het loslopen en spelen met andere honden niet ontzeggen.
Ik heb het geprobeert met homeopathie en bioresonantie maar die hormonen van hem zijn echt veeeel te sterk. Chemische castratie zie ik ook niet echt als optie dus dan maar direct helemaal en definitief :'(

Het staat al gepland voor volgende week maandag. Wat kan ik extra doen om hem te ondersteunen mbt. het herstel en de narcose?????
Door conleeuw
#427268
Jojo schreef: Ik heb de knoop doorgehakt om Joey toch te laten castreren. Het wordt nu in rap tempo steeds erger met hem, zn rij gedrag en zn agressie naar andere ongecastreerde reuen toe. Ik heb wel een gevoel dat ik gefaald heb omdat het toch voor een groot deel mijn eigen schuld schijnt te zijn. Ik had misschien sneller en harder moeten optreden hiertegen en zorgen dat hij het lef niet meer had om het nog maar te proberen. Maarja, ik ben nou eenmaal niet een dominant persoon van nature en ben niet goed in straffen, doe niet voorniets (positieve) clickertraining met hem.....
En ik heb ook nooit echt hard tegen hem op hoeven treden omdat hij in het dagelijks leven gewoon heel lief en rustig is zonder problemen. Maar je moet op een gegeven moment een keuze maken, om te voorkomen dat het verder escaleert. Ik wil hem ook het loslopen en spelen met andere honden niet ontzeggen.
Ik heb het geprobeert met homeopathie en bioresonantie maar die hormonen van hem zijn echt veeeel te sterk. Chemische castratie zie ik ook niet echt als optie dus dan maar direct helemaal en definitief :'(

Het staat al gepland voor volgende week maandag. Wat kan ik extra doen om hem te ondersteunen mbt. het herstel en de narcose?????
Weet je, het is niet altijd te voorkomen dat een reu of een teef zich qua soortgenoten "misdraagt" ik zou niet al te schuldig voelen als ik jou was. Je zit met een situatie waarvan jij inschat dat het zo niet kan, en je neemt een besluit om het op te lossen. Dat is op zich goed, zo kan jij straks lekker met je hond vrij en los wandelen zonder dat jij en of jou hond stress beleven als er een soortgenoot langs komt.
Sterkte ermee, ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en dat jij en Joey straks weer lekker kan wandelen
;)
Door Helen
#427288
Een castratie is geen schande hoor. Ik ken meerdere reuen van zeer bekwame hondeneigenaren die gecatreerd zijn aangezien hun gedrag verre van prettig was. Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontspannen met je hond rond wilt lopen en niet constant bezig wilt zijn met je hond in het gareel te houden.
Des te langer je ermee wacht, des te langer zijn gedrag inslijt en ook na een castratie moeilijker om te buigen is. Dus ik vind het een goede beslissing!!
Door Lizzy
#427314
Ik sluit me aan bij Helen, qua de redenen waarom je hem wilt laten castreren. Ik vind: er zijn ergere dingen als een gecastreerde reu, omdat hij gewoon last heeft van zichzelf en daarom een last is voor z'n omgeving.
Door Jojo
#427328
Ja, hij heeft er echt last van. Gister hadden we bv. een bullenwandeling. Er was 1 teef die de 'pineut was. Ik stuur hem natuurlijk elke keer weer van die teef af, maar vervolgens gaat hij heel debiel in de lucht lopen repen, alsof hij een dansje maakt. We zijn er ongeveer een uurtje geweest en in die tijd is hij minimaal 2 keer klaargekomen (en vast nog wel vaker) :o
Omdat hij zo gefrustreerd raakte dat ik hem er steeds bij weg haalde ging hij ruzien met andere reuen die in de buurt van 'zijn' teef kwamen. Even aanlijnen en apart houden van de groep resulteerd in rust maar als je hem na 10 minuten weer loslaat rent hij linea recta weer op zn doel af.
Lekker spelen en rennen met de rest is er niet meer bij voor hem.
Bekaf was hij na het uurtje. Hij ligt nu nog voor pampus.
ook met het clickertrainingsgroepje gaat het niet meer, ook daar loopt een teef bij waar hij het op voorzien heeft. En een herderreu aldaar heeft hem al eens in de bek gehad en geschud tijdens een machobui van Joey :-\
Ik ben blij dat dit niet het hondenforum is, als je daar verteld dat je je reu om deze reden wilt laten castreren wordt je direct afgefakkelt dat je geen hond waardig bent ::)
Door hiram
#427367
de sypmtomen van agressief gedrag naar andere honden zijn in princiepe op te lossen met clicker training.
castratie hoeft geen garantie te zijn tegen dit gedrag want veel ervan kan aangekeerd zijn.
Door conleeuw
#427369
Jojo schreef:
Ik ben blij dat dit niet het hondenforum is, als je daar verteld dat je je reu om deze reden wilt laten castreren wordt je direct afgefakkelt dat je geen hond waardig bent ::)
ik vindt dat niemand dat voor jou moet uitmaken, jij heb de beste met jou hond voor, en als ik het zo lees, had ik hoogst waarschijnlijk ook laten castreren, voor jou en je bulletje een goed doordachte beslissing. Zo is het gewoon niet meer leuk, en je houdt honden omdat het leuk is ;) Niets aantrekken van mensen die jou wijsmaken dat jij niet goed bezig ben, zij hoeven niet met jou hond op stap ;) Focus nu maar op de aankomende ingreep, en de hopenlijke spoedige herstel daarna ;)
Door Truus
#427436
Castreren geeft nog niet de garantie dat dit over zal zijn, als het dominantie is en een gedragsprobleem, wil dat niet zeggen dat het dan over is.
Ik hoop het wel voor je natuurlijk.
Door conleeuw
#427441
Truus schreef: Castreren geeft nog niet de garantie dat dit over zal zijn, als het dominantie is en een gedragsprobleem, wil dat niet zeggen dat het dan over is.
Ik hoop het wel voor je natuurlijk.
Als ik de verhaal van "jojo" leest over de bullenwandeling dan gaat het volgens mij wel deegelijk om sexueel gedrag, twee keer op een wandeling klaarkomen is meer dan alleen maar dominant gedrag. Ik denk dat in ieder geval dat deel van zijn gedrag aanzienlijk zal verbeteren. ;) Dan moet nog maar blijken hoeveel dominantie er nog overblijft. Ik ken wel reuen die erg rustig zijn geworden naar sex genoten nadat ze gecastreerd waren.
Door Truus
#427445
conleeuw schreef: Als ik de verhaal van "jojo" leest over de bullenwandeling dan gaat het volgens mij wel deegelijk om sexueel gedrag, twee keer op een wandeling klaarkomen is meer dan alleen maar dominant gedrag. Ik denk dat in ieder geval dat deel van zijn gedrag aanzienlijk zal verbeteren. ;) Dan moet nog maar blijken hoeveel dominantie er nog overblijft. Ik ken wel reuen die erg rustig zijn geworden naar sex genoten nadat ze gecastreerd waren.
Ja.oké..ik hoop het ook voor haar natuurlijk maar vaak is er verwarring en daarom wilde ik dit even zeggen. ;)
Door tieneke
#427452
Onze vorige Leonberger was ook geen lieverdje naar andere reuen,teefjes reed hij niet op maar speelde er gewoon mee.
Toen hij op een kleine 5 jarige leeftijd gecastreerd werd(ernstig vergrote ballen)had ik nog hoop dat dit zijn uiterst vervelende gedrag zou verhelpen...helaas hij was feller dan ooit,heb zelfs nog een gedragsdeskundige ingeroepen die zei dat het een hele lieve hond was maar reuen helemaal niets vondt,behalve de Duitse Herder reu van mijn ouders,waren echt gek op elkaar.
Rijgedrag of hitsigheid heeft hij nog nooit vertoont dus kan ik me goed voorstellen dat je het onderhand niet meer weet,ja en als je hond met een wandeling 2 keer achter elkaar een hoogtepunt beleefd zal het toch eerder met zijn drift te maken hebben :-\
Jij bent de baas en niemand anders,ik geef je groot gelijk als je hem laat castreren eerlijk gezegd ;)
Laatst gewijzigd door tieneke op ma 21 nov 2005, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#427454
Truus schreef: Ja.oké..ik hoop het ook voor haar natuurlijk maar vaak is er verwarring en daarom wilde ik dit even zeggen. ;)
Garantie krijg je natuurlijk nooit he Truus :-\
Door tieneke
#427457
Gelukkig heb ik hier een lullo van een reu rondlopen,
zo makkelijk en lief...maar je weet het natuurlijk nooit als hij ouder is,nu zijn ze net 1,5 jaar geweest.
Door Truus
#427459
tieneke schreef: Garantie krijg je natuurlijk nooit he Truus :-\
Nee, dat bedoel ik maar als je er wanhopig van wordt zoals JoJo, is het wel een mogelijkheid. Wie weet is het straks over en is het heerlijk om gewoon met een hond te kunnen wandelen. We zullen het wel een keer horen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door