Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#427118
Ik kan het niet helpen, ik stond dus bij de islamiet en zag die prijzen van het vlees. 4,50 de kilo voor geitenvlees en de rest allemaal daarboven, lams en kalfsvlees rond de 8-9 euro de kilo, AAAAHHH en dus heb ik nu een kleine inzinking, weet niet of het gaat lukken allemaal, de afwisseling is nog ver te zoeken. Toch maar vervleespakketjes erbij geven voorlopig.
Door Mevroi Kruim
#427138
Ja, vlees voor menselijke consumptie is niet echt goedkoop, ook niet bij de Islamiet. Daarom zoek ik ook altijd naar afvalvlees, zoals snijsels, kopvlees e.d. Maar ik koop ook wel eens groot in, de islamiet bij mij in de buurt (slachterij, geen slager) verkoop schapen en lammeren in hun geheel, of half, en dan is het nog wel duur maar in combinatie met bv gratis pens en goedkope hart/lever en kip is het dan wel weer te doen vind ik.
Door Kynida
#427153
En islamitische slachterij is volgens mij al helemaal niet te vinden hier, gewone slachterij-slagerijen wel, maar die hebben alleen maar rund, dus dat schiet niet op en ik kan toch moeilijk half Nederland gaan doorcrossen, dan is het nog heeeel duur vlees, tis wel veeeeel lastiger dan ik aanvankelijk had gedacht hoor en over wild karkassen maar te zwijgen, die vind ik van zijn levensdagen nooit hierzo. Nou ja je merkt het al, beetje een dipje.
Door Borke
#427195
Hier in Rotterdam bij het islam centrum is het prima inkopen doen, beslist voor ons de moeite waard om daar 2x 30 minuten voor te rijden, geitenribben 5 kg voor 5 Euro etc.
Verder van de randstad zal het wel lastiger zijn denk ik, maar daar woon je vaak mooier voor minder geld en met meer wandelgebieden ;D
Door Tineke *
#427202
Zodra ik een vriezer heb ga ik ook die islamiet plunderen in Rotterdam,ik woon in Hoodvliet dus dat is te doen he.Wat ik heb gelezen hier is ie niet zo duur ook met pens enzo.Toch?
Chicken kan je niet op de markt kijken voor kippenekkies en vleugeltjes?Doe ik ook en dat is echt goedkoper.

Tineke
Door Kynida
#427490
Kippenvleugels e.d. zijn niet zozeer het probleem, kip is vrij goedkoop. Wildkarkassen bij de poelier, das nieuw voor mij, ga ik eens navragen, bedankt. En ja we wonen inderdaad leuk tussen de velden en dichtbij de bossen, das waar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door