Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door meesmerel1
#42534
Hoi,

mijn hond en mijn kat (4 maanden) zijn beiden aan de diarree, kan dat een virus/bacterie/parasiet zijn? Ze zijn al een tijdje aan het vers voer en ik heb niks veranderd eraan, dus dat kan het volgens mij niet zijn. Kat nummer 2 heeft nergens last van.
Laatst gewijzigd door meesmerel1 op di 20 jan 2004, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door meesmerel1
#42892
Er schijnt onder de honden een griep te heersen die ongeveer drie dagen duurt. Mijn dieren lijken zich alweer beter te voelen, dus hopelijk is dat het en niet Giardia (ookal hebben ze behalve diarree niet de symptomen)..
Gebruikersavatar
Door Hitam
#42896
Virussen zijn meestal niet voor beide diersoorten gevaarlijk. Bacteriën wel, dus dat zou kunnen. En de meeste parasieten ook niet, Giardia wel.
Maar een bacterie lijkt mij het meest waarschijnlijk.

Geef ze maar een poosje probiotica.
Door meesmerel1
#42900
Wat voor probiotics raad je me aan? Ik ga morgen naar Amsterdam, dus dan kan ik wel in de Rijnstraat langskomen om wat mee te nemen. Mijn hond vindt biogarde vies (dus heb ik hem vuile pens gegeven). De kat geef ik steeds al een klein beetje...
Door Loeka
#42901
Je hebt ook probiotics in poedervorm, die kun je door het eten doen. Protexin heet het, ik gaf dit voorheen aan mijn kat. Is bij de dierenarts te verkrijgen.

Sterkte met schoonmaken! :P
Door meesmerel1
#42904
Hoe bedoel je met schoonmaken?
De kat doet het netjes op de bak, dus dat is een kwestie van in de prullenbak kieperen...de hond doet het buiten, dus dat is kwestie van zakje (mits het opraapbaar is)...

Bedankt voor je tip qua probiotics bij de dierenarts. Hebben ze dat allemaal? of alleen de wat meer nadenkende types?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#42916
Niet allemaal, inderdaad alleen de meer nadenkende types.
In de Rijnstraat hebben we Mifloran. Dat is een vloeistof, op waterbasis, kun je overal op of door gooien.
Door ine
#42963
Op een ander forum lees ik net, dat Giardia heerst!
Vooral omgeving Leiden/Amsterdam!
Misschien, dat je aan die info iets hebt!
Giardia is een parasiet! Tannetje, weet jij wat meer?
Paul heeft er ook ooit wat over geschreven!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#42967
Giardia is een van oorsprong tropische protozo (eencellige) die bloederige diarree kan veroorzaken. Deze diarree heeft vaak waterige ontlasting en bloed erbij en kan als hij niet goed behandeld wordt chronisch worden bij dieren met een slechte weerstand.

In Amsterdam heerst er ook een virus met braken en diarree, dus denk niet meteen bij elke diarree met bloed dat het Giardia is.
Door crutz
#42981
[quote="Hitam"]
Giardia is een van oorsprong tropische protozo (eencellige) die bloederige diarree kan veroorzaken. Deze diarree heeft vaak waterige ontlasting en bloed erbij en kan als hij niet goed behandeld wordt chronisch worden bij dieren met een slechte weerstand.

In Amsterdam heerst er ook een virus met braken en diarree, dus denk niet meteen bij elke diarree met bloed dat het Giardia is.

[/quote]

en ook niet bij diarree zonder bloed het TE lang aan zien, want ook dan kan het giardia zijn (Umi had dat nl)
Door diana
#43115
nou... ik heb nu binnen 2 weken boy al 2x aan de diarree gehad.
voer gewoon wat ze altijd krijgen...
2 weken geleden op zaterdag was het donker rood-bruin van kleur dus naar de d.a
hij had geen koorts dus maar suitje om de darmen tot rust te brengen...
brqaken was ook de zelfde avond over.
nu vdwek weer ineens spuitpoep...
mar niet braken...
heeft ook weinig eetlust , maar laat zijn vlees toch niet staan...eet het wel met lange tanden op.
loopt wel vreselijk te boeren...
heel raar...
ik denk dat het te maken heeft met een loopse teef die in de buurt zit...
, maar of ze daar diarree van kunnen krijgen...mijn d.a zei van wel...
Door meesmerel1
#43327
Ze hebben beiden nog steeds diarree. Het spuit er gelukkig niet uit, maar het wordt niet dik. Ik kijk het nog even aan, anders vraag ik de dierenarts of ze hun ontlasting wil testen. Eerst maar even met probiotics proberen. In Hilversum heerst geen Giardia volgens mij, maar je weet maar nooit met al die vieze hondenuitlaatstroken hier...
Door meesmerel1
#44821
Gelukkig zijn ze beide niet maar aan de diarree! Veel liefde, lekker eten en probiotics hebben geholpen! Bedankt voor de adviezen!

groetjes,

Marije
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door