Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door annemie
#426697
Normaal krijgt mijn hond Duck uitmuntend, nu waren de kennelverpakkingen uitverkocht en heb ik verschillende compleet versies gekocht. Wat mij opviel is dat de aanbevolen hoeveelheden per soort sterk verschillen: bv. 500 gram lam&rijst tov 800 gram voor de pens compleet voor een hond van 30 kilo. Nu ga ik niet echt af op die richtlijnen, maar ik vraag me toch af hoe het komt dat er zo'n groot verschil in zit.
En als je zelf samenstelt, heeft lamsvlees dan een grotere voedingswaarde dan penslappen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#426701
[quote="annemie"]
Normaal krijgt mijn hond Duck uitmuntend, nu waren de kennelverpakkingen uitverkocht en heb ik verschillende compleet versies gekocht. Wat mij opviel is dat de aanbevolen hoeveelheden per soort sterk verschillen: bv. 500 gram lam&rijst tov 800 gram voor de pens compleet voor een hond van 30 kilo. Nu ga ik niet echt af op die richtlijnen, maar ik vraag me toch af hoe het komt dat er zo'n groot verschil in zit.
En als je zelf samenstelt, heeft lamsvlees dan een grotere voedingswaarde dan penslappen?
[/quote]

Eigenlijk geef je het zelf al aan. De ene variant bevat ingrediënten met een hogere voedingswaarde. Het verschil tussen spiervlees en orgaanvlees kan zeker grote schommelingen geven in de aanbovelen hoeveelheid.
Voorbeeldje: Wanneer mijn honden pensdagje hebben, happen ze gerust één kg. pens weg. zou ik diezelfde hond dagelijks één kg spiervlees geven, dan kan ik 'm aan het eind van de week van de weg af rollen.
Door annemie
#426713
Is het dan beter om af te wisselen tussen de versies? Of zijn de versies waarvan je minder moet geven, eigenlijk beter? staat hier ergens een lijst van de voedingswaarde van producten want soms stel ik zelf samen en dan kijk ik eigenlijk enkel naar het totale gewicht ongeacht of het nu orgaanvlees is of spiervlees.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#426725
[quote="annemie"]
Is het dan beter om af te wisselen tussen de versies? Of zijn de versies waarvan je minder moet geven, eigenlijk beter? staat hier ergens een lijst van de voedingswaarde van producten want soms stel ik zelf samen en dan kijk ik eigenlijk enkel naar het totale gewicht ongeacht of het nu orgaanvlees is of spiervlees.
[/quote]

Afwisselen is altijd beter.
Wanneer je zelf samensteld komt het gewicht per maaltijd niet zo nauw omdat je hoog en laag in voedingswaarde dan dagelijks afwisseld waardoor er een beter evenwicht onstaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door