Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tineke *
#426317
Mogen honden haring hebben zoals wij ze op een broodje eten?Die zijn toch gezouten,een stukje geprobeerd en ze vonden het heerlijk.Mag dat als maaltijd?

Tineke
Door conleeuw
#426353
Ik koop haring op de markt, en dat vreten ze (of ze rollen erin) als een maaltijd, ik weet niet of de haring die op een broodje voor menselijke consumptie gebruikt wordt behandeld is of niet? Maar gewoon haring kunnen en mogen ze hoor ;)
Door kimmie
#426421
is 2 haringen al te veel : denk ik
of niet ??
Laatst gewijzigd door kimmie op zo 20 nov 2005, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#426423
kimmie schreef: is 2 haringen al te veel : denk ik
of niet ??
????????????????????????????

Tineke
Door kimmie
#426425
1 haring mag die tocht wel maar de tweede is dat niet te veel voor de hond,
Door Lizzy
#426440
Mij lijkt gezouten haringen (want daar praat je over) een beetje teveel van het goede als maaltijd.
Door Tineke *
#426470
Ik dacht dat alle haring gezouten was(vanwege bederf)
kan ik dan wel vuile haring op de markt kopen?

Tineke
Door conleeuw
#426604
Wanda schreef: Ik dacht dat alle haring gezouten was(vanwege bederf)
kan ik dan wel vuile haring op de markt kopen?

Tineke
Wat ik op de markt koopt is denk ik wat jij vuile haring noemt, vers uit de zee, kop en alles er nog op en aan, gaat er zo naarbinne.
Door Nelly
#426647
Volgens mij ook, is nog niks mee gebeurd, kunnen ze zo eten.
Door Joshii
#426680
Vuile haring is ook gezouten.
Zodra de haring gevangen is wordt ze aan boord gekaakt, gepekelt en ingevroren.

De enige haring die niet gepekeld is is zgn plaatharing.
Deze haring wordt ook gelijk ingevroren, maar niet gekaakt of gepekelt, dat moet de visboer dan zelf nog doen.

Dus als je het heel zeker wil weten zou je even aan je visboer moeten vragen of ie emmers of plaatharing heeft.
Als hij plaatharing heeft zou je kunnen vragen of hij er vóór het pekelen een aantal voor je uit wil houden.
Verder kun je nieuwe haring nemen, maar dat is natuurlijk niet het hele jaar verkrijgbaar, dit omdat die haring korter in de pekel heeft gelegen en dus minder zout is.

Ik geef Nuka trouwens gewoon vuile, gepekelde haring. Wel spoel ik 'm dan even af, maar daarna gaat ie gewoon bij de groentenmix. Nu is Nuka niet zo'n grote hond en heeft aan 1 haring ruim voldoende, maar ook bij grotere honden denk ik dat 2 of 3 haringen bij de maaltijd geen probleem is. Het zijn gezonde vetten, en de hoeveelheid zout valt per saldo reuze mee vind ik
Door Joshii
#426686
Lizzy schreef: Mij lijkt gezouten haringen (want daar praat je over) een beetje teveel van het goede als maaltijd.
Sluit me wel bij Lizzy aan; enkel haring als maaltijd lijkt mij ook wat teveel vh goede
Door Filou
#427161
Bij vis goed kijken naar de ogen. Ze mogen niet troebel zijn, maar doorzichtig als glas ;)

Zijn ze troebel, dan is de vis niet meer vers.
Laatst gewijzigd door Filou op ma 21 nov 2005, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#427163
ik koop gewoon verse haring op de markt, niets oud, niets gezout, gewoon rauw vis. Gaat thuis in porties de vriezer in. Als je aan de einde van Zaterdag ga, dan heb je de meeste vis voor je geld ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door