Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ivonne26
#417597
hallo barfers!! ik zit met een triest probleem met de hond, haar naam is fedor en duitse herder, nou is in een keer vanaf vrijdag avond vanaf haar middenrug verlamd en kan niet meer lopen en heeft had veel pijn, ze eet drinkt goed en is verder erg levenslustig nog en wil graag opstaan. De da is er al bij geweest en ze heeft nou 2 keer een erg hoge dosis prednison gehad en pijnstillers en die vermoed dat het een hernia is, ze knapt te langzaam op volgens de da maar we willen haar nog liever niet kwijt!! :'( wie heeft dit mee gemaakt of kent het verschijnsel en wie heeft aub tips en adviezen?? we zijn erg verdrietig want in haar koppie mankeert ze niets. Help ons!!
Door ivonne26
#417728
dank je lizzy!! ik heb alweer een hoop nieuwe info erbij waar ik wat mee kan!! ik hou jullie op de hoogte!! voor mij is er weer hoop :)
Door diana
#425522
Lizzy schreef: Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn hond Whoofer (helaas overleden maar niet aan een hernia). Bij Dorit Aharon (http://www.kreupeldier.nl) + acupunctuur bij Tannetje Koning (http://www.holistischedierenartsen.nl) + herniavetsem van VSM is zij er weer 80% bovenop gekomen.
Ik geef lady al een poos geen herniavetsem meer omdat ze geen last meer heeft van haar hals
nu ben ik weer begonnen met de onderhoudsdosering van de spondyvetsem , maar of het nou toeval is of niet?????
nu heeft ze heel af en toe een ongelukje dat ze wat urine verliest in haar slaap?
Ondanks de propalin die ze daarvoor al een hele tijd heeft .
ik denk dat het te maken heeft met het weer beginnen van de spondyvetsem.
hoewel ze ook geen last heeft van haar rug moest ik dat toch beter wel blijven geven
maar vind het voor haar dan zo sneu
verder krijgt ze ook glucobest en visolie en natuurlijk kvv
Door Truus
#425550
diana schreef: Ik geef lady al een poos geen herniavetsem meer omdat ze geen last meer heeft van haar hals
nu ben ik weer begonnen met de onderhoudsdosering van de spondyvetsem , maar of het nou toeval is of niet?????
nu heeft ze heel af en toe een ongelukje dat ze wat urine verliest in haar slaap?
Ondanks de propalin die ze daarvoor al een hele tijd heeft .
ik denk dat het te maken heeft met het weer beginnen van de spondyvetsem.
hoewel ze ook geen last heeft van haar rug moest ik dat toch beter wel blijven geven
maar vind het voor haar dan zo sneu
verder krijgt ze ook glucobest en visolie en natuurlijk kvv
Had ze met de Herniavetsum geen last van Urineverlies?
Wat is het verschil van de werking tussen Herniavetsum en Spondyvetsum?
Door Lizzy
#425669
Truus schreef: Had ze met de Herniavetsum geen last van Urineverlies?
Wat is het verschil van de werking tussen Herniavetsum en Spondyvetsum?
Herniavetsem bevat:
Arnica montana D6: stimuleert het herstel van onderhuidse bloedingen, zoals een blauwe plek. Door het het verminderen van de zwelling door het verdwijnen van deze bloedingen zal de de pijn en druk op het zenuwweefsel van het ruggemerg afnemen.
Hypericum perforatum D6: bevordert het herstel van getraumatiseerd zenuw- en zenuwrijk weefsel.
Nux vomica D6: Beïnvloed de prikkeldrempel in het ruggemerg. Daardoor zal het ook een positieve invloed hebben op de functie van de zenuwen vanuit het ruggemerg. Dit heeft een positief effect op problemen met ontlasting en urineproduktie.

Spondyvetsem bevat:
Harpagophyutm D6: heeft een gunstig effect op spondylose in het deel van de rug dat vlak boven de borstholte en de buik ligt en op de zich door de achterhandparese versneld ontwikkelende artrose van heupen (heupdysplasie) en knieën.
Plumbum metallicum D12: heeft als kenmerk een chronische achterhandparese met sterke vermindering van de bespiering van de achterhand.
Strychninum nitricum D12: verlaagt de prikkeldrempel in het deel van het ruggemerg boven de buikholte, zodat Spondyvetsem mede daardoor in staat is beginnende klachten met de ontlasting en het urineren en te verminderen.
Door diana
#425672
DANK JE WEL!!!!!!
ik wist dat het er iets mee te maken had ,
maar met de herniavetsem had ze geen last
wel met de spondyvetsem
nu sta ik in dubio of ik het haar nog wel zal geven
poos geleden was ik nadat ik gestopt was zo van de ene op de andere dag weer begonnen met de spondyvetsem .
en ze kon de volgende dag niet lopen
wij als een speer naar de d.a
vertelde het pas nadat hij haar helemaal onderzocht had en hij zei meteen
nou nou teken dat de spondyvetsem dus precies de juiste plek pakt!!!!
hij was er eigenlijk blij mee dit was voor hem HET bewijs dat ze het vooral moest blijven nemen , maar ik moest ipv met 20 druppels weer beginnen met 5
de verlammingsverschijnselen waren volgens hem
verergeringsklachten die vaak optreden bij het begin met een homeopatisch middel
dus daarom sta ik nu in dubio wat te doen .
ik vind het niet erg dat beetje urine , want het gebeurd niet iedere dag
en de hoeveelheid is te verwaarlozen , maar lady vind het zelf erg.
Laatst gewijzigd door diana op za 19 nov 2005, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#425719
Als ze het op de Herniavetsum niet had, zou ik dat haar geven. Wellicht is dit een beter middel voor haar.
Lijkt mij hoor, je zou het ook even kunnen overleggen maar meestal weet je zelf wel wat te doen.
Door diana
#425783
ja, maar ze heeft geen last meer van haar hals.
Ze kan hem weer hartikke goed buigen ,
of ze last van haar rug heeft weet ik niet
dat laat ze niet merken ,
Wij kwamen er destijds achter omdat ze op training bepaalde onderdelen weigerde die ze eerder wel deed
Dat vonden we vreemd en hebben daarom foto,s laten maken van haar rug .
En daaruit bleek dus de spondylose .
Natuurlijk sport ze nu niet meer
dus merken zullen we het nooit,
ze speurt alleen nog wat en doet wat gg om haar geest bezig te houden .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door