Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#419973
Het gaat hier om een dobermann teefje van 6 jaar die vorige week ineens omviel,haar hartslag zakte weg en stopte met ademen. Ze was dus onderweg naar de Rainbow bridge.We hebben haar met succes gereanimeerd.Ze was op training en was wat tam voor haar doen en voelde zich dus waarschijnlijk achteraf de hele dag al niet lekker.
De training halverwege maar afgebroken,nog ff uitlopen en toen viel ze om.
Bloedbeeld is goed,Schildklier functie goed,er is een ECG gemaakt en nagekeken door de eigen da die zei dat er misschien een slagje meer in mocht zitten maar dat dat nooit de oorzaak kon zijn van dit voorval.
De ECG is opgestuurd naar Utrecht naar een cardioloog, nog geen bericht van.
Ze staat ik geloof al haar hele leven op Eukanuba.
Ik pieker me suf. Een van jullie wel eens zoiets meegemaakt?
btw De hond was na het reanimeren even zo van: Wat is er allemaal maar een paar uur later racete ze alweer en heeft heeft heerlijk geslapen alsof er nooit iets is gebeurd.Nu nog 5 dagen later.
Door Tarek
#419994
Ik wwet niet waaraan je dat kan zien maar heb daar zelf wel aan gedacht maar het leek echt niet op epilepsie.
Voor dat ze op de grond ging zwalkte ze een paar pas en viel toen om.Haar bazinnetje voelde haar hart wegzakken en toen stopte het :o
Gebruikersavatar
Door Hitam
#420290
Hm, klinkt toch wel als een hartprobleem. Syncope. Dat hoeft verder niet te merken te zijn, kan een heel kortdurend iets zijn.
Ik heb het ook wel een keer meegemaakt met een hond meteen tumor die soms plotseling een stoot kalium afgaf en dan kreeg die hond ook een soort hartstilstand.
Maar dat zijn zeldzame gevallen die je zelden ziet.
Door Tarek
#420420
Hoi Tanneke,
Ik heb even wat gelezen over Syncope, maar ik lees daar niks over hartstilstand en stoppen met ademhalen.
Voor mezelf heb ik het idee dat ze niks vinden (wat tot nu toe ook niet het geval is) maar dat je zou moeten testen op zo'n dag dat het misgaat.
Ben erg benieuwd wat de uitslag van de ECG wordt, ik heb nog steeds niks gehoord.
Het gekke was ook dat dus de hond de hele dag al wat "tam" was. En ik denk ook dat de hond niet uit zichzelf weer was gaan ademen. :(
Door Tarek
#423726
Vandaag een echo gemaakt in Utrecht en ik ben net gebeld door haar baasje met de uitslag; het is helaas toch Cardio :'( :'(
Gebruikersavatar
Door Sonja
#423734
Tarek schreef: Vandaag een echo gemaakt in Utrecht en ik ben net gebeld door haar baasje met de uitslag; het is helaas toch Cardio :'( :'(
Hè bah! :'(
Door Truus
#425502
Tarek schreef: Vandaag een echo gemaakt in Utrecht en ik ben net gebeld door haar baasje met de uitslag; het is helaas toch Cardio :'( :'(
He jakkes :'( en nu? krijgt het medicijnen?
Door Tarek
#427185
hoi, ja helaas komt het het lijkt wel steeds meer voor.Maar ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat het natuurlijk zo is dat; hoe meer er aan wetenschap is hoe meer ziektes we ook ontdekken.
En wat ik me ook de laatste tijd afvraag is hoeveel invloed heeft het milieu op de gezondheid?
wat het doet met mensen weten we al meer van,maar bij dieren?
Ik denk hierbij aan: roken,luchtverontreiniging, voeding,enten,stress,etc
het jammere is altijd dat de hele familie van een "niet gezonde" onder vuur ligt of de fokker.

Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat de pomp capaciteit niet meer normaal is en nog een bepaalde waarde ??? ook niet normaal, maar het viel in dit stadium allemaal nog mee en ze moet nu eerst 6 weken kalm aan doen en medicijnen nemen.Daarna weer eens kijken.

Altijd erg als je dit gebeurt
Door Truus
#427439
Laten we maar hopen dat het met de medicijnen goed gaat en je nog een lange tijd veel plezier mag hebben van je hond.
Door tom
#427502
Truus schreef: Laten we maar hopen dat het met de medicijnen goed gaat en je nog een lange tijd veel plezier mag hebben van je hond.
Ik sluit me hier volledig bij aan.
Door Tarek
#427651
Het is gelukkig niet mijn hond ;) maar had de vraag gesteld nadat ik had meegemaakt dat de hond van een kennis omviel.
Door qyan
#427657
Tarek schreef: hoi, ja helaas komt het het lijkt wel steeds meer voor.Maar ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat het natuurlijk zo is dat; hoe meer er aan wetenschap is hoe meer ziektes we ook ontdekken.
En wat ik me ook de laatste tijd afvraag is hoeveel invloed heeft het milieu op de gezondheid?
wat het doet met mensen weten we al meer van,maar bij dieren?
Ik denk hierbij aan: roken,luchtverontreiniging, voeding,enten,stress,etc
het jammere is altijd dat de hele familie van een "niet gezonde" onder vuur ligt of de fokker.
Maar cardio is toch gewoon bewezen erfelijk?
Heeft onderzoek niet naar voren gebracht dat ongeveer 50% van de doberpopulatie leidt aan cardio, waaronder ook fokdieren of dieren die gebruikt zijn voor de fok?
Is het niet zo dat in bepaalde lijnen gewoon veel te veel gevallen van cardio of plotselinge dood zitten wat dan zonder verder onderzoek maar wordt afgedaan als een plotselinge hersenbloeding.
Helaas wordt cardio vaak veel te laat ontdekt omdat het meestal pas vanaf 5 a 6 jaar naar boven komt, of ze vallen gewoon dood neer, en heeft een teef/ reu al meerdere pups op de wereld gezet.
Maar in geval van een erfelijk iets, in hoeverre kun je dan nog spreken van oorzaken als luchtvervuiling en dergelijke?
Als mijn hond cardio zou hebben, zou ik met de onderzoeken die er zijn geweest toch ook naar de fokker kijken (wel wetende in mijn achterhoofd, dat cardio meestal pas laat ontdekt wordt en er al meerdere nesten zijn geweest)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door