Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#424986
Het is op het moment een drama met het verharen van Mozes
Ik borstel hem niet , maar hoogstens ga ik met een vochtige hand over zijn vacht, hele plukken gaan er uit het lijkt wel of het niet ophoud!!!
wordt er een beetje gestoord van, Boy valt wel mee, maar Mozes??

Hij verleist wel ieder jaar zijn krullen ( op zijn rug , dikke krullen) en wordt dan s,winters gladder, mar het is op het moment wel heel erg
Is er iets wat helpt???
Door senadance
#424998
heb natuurlijk al in de bibliotheek gekeken hoor, maar mischien weet iemand een supergoeie raad ??? ::)
Laatst gewijzigd door senadance op vr 18 nov 2005, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#425012
Wat eet Mozes eigenlijk? Geef je hem ook voedingssupplementen? Ik denk dat je qua hoe je de vacht aan moet pakken beter je vraag op Domenica's forum kunt stellen.... Want volgens mij is er een manier om de hond door zo'n rui heen te helpen door hem op een specifieke manier te wassen, maar ik weet de details niet.....
Door senadance
#425026
Mozes eet Bibi (450 gram per dag), en twee keer per week stel ik zelf samen meestal krijgen ze dan vis, af en toe een beetje magere yogurt en een rauw ei

ga eens even op datforum kijken |Lizzy
bedankt
Door K@rin
#425116
Het is normaal, dat een hond 1x of soms 2x per jaar zijn vacht loslaat .........
Dat heeft zijn tijd nodig en bij iedere hond verschillend.
Om er z.s.m. vanaf te zijn kun je de hond wassen, wanneer de vacht "rijp" is .........

Op dit moment Laat Dewi bij ons haar vacht los en dat terwijl ze buiten slaapt.
Tegen de tijd, dat ze kaal is, zal het ook wel lekker koud zijn buiten ........... ::) ::)
Door tessa
#425117
Helaas moet een hond nou eenmaal twee keer per jaar van vacht wisselen, ik zou hem wassen en dan de shampoo goed inmasseren en even laten inwerken, daarna droog laten worden en hen dan een keer heel goed ontwollen en borstelen, daarna weer zo veel mogelijk afblijven.
Je kunt hem ook na het borstelen wassen maar door de shampoo en het warme water laten de dode haren goed los.
Door senadance
#425179
ga hem wassen, hij vind het vreselijk (gek hoor anders is het een waterrat)

nmorgen is de deadline :o ;D ;D

bedankt voor jullie tips!!! :-*
Door tom
#428029
De deadline is misschien al voorbij, toch even my 2 cents:
Ik merk bij mijn honden dat als je een rauw ei geeft hun vacht erop vooruit gaat, en dus ook -voor een tijdje althans- ook het verharen een stukje tegengaat.
Ik doe dit dus enkel als ze er 's op hun paasbest moeten uitzien, of de eieren anders slecht worden, of ze zichzelf geholpen hebben, of ze het wel s mogen hebben om tot een compleet dieet te komen, ...dus zeker niet op regelmatige basis.

Heb jij bij het wassen een goed resultaat behaald & ben je er nu voor lange tijd vanaf ? (hoewel je dit nu nog niet kan zeggen ;D)
Laatst gewijzigd door tom op di 22 nov 2005, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#428059
Verharen?ach ik ben het al gewend onderhand.
Tinus heb ik vandaag goed geborsteld en haalde er echt ondervacht vanaf,mist hij niet eens...zo ongelooflijk dik en vol is zijn vacht het lijkt net een beer.
Tara heeft een hele andere vacht ,lange haren en dunner met krul.
Het is vooral in het voorjaar even afzien met al die haren,ik borstel ze in die periode echt vaak.
Normaal doe ik niet veel aan borstelen etc.
Klitten moet ik wel steeds controleren achter Tara haar oren,hoe ze het voor elkaar krijgt :-\
Misschien Mozes een keer goed wassen etc,wilt ook vaak helpen.
Door Nelly
#428081
Eerlijk gezegd borstel ik ook weinig :-[ Maar ik ind ook bijna geen haren meer in huis. Dit in tegenstelling tot de tijd dat ze nog brok aten. Toen had ik zeer regelmatig een hoogpolig wit tapijt op m'n tegelvloer liggen. Nu moet ik eerlijkheidshalve ook bekennen dat het minder is met de haren sinds Ashley er niet meer is. Hij was een langstokhaar en Angel en Andor zijn allebei stokhaar, en dat scheelt toch een stuk. Maar toch denk ik dat de volgende weer een langstok wordt ;D
Door Tineke *
#428152
Honden verharen met dit klimaat niet meer 2 x per jaar als het zo lang warm blijft en het wordt ineens koud gooien ze gelijk de oude vacht eraf.mijn honden hebben een piek met extreme temperatuur verschillen.

Tineke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door