Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door daanentous
#425068
Ben net voor het eerst naar een islamitisch slachthuis geweest om vlees voor de hondjes te halen :'( dat was wel even slikken hoor. Die man was heel aardig en heeft me van alles laten zien, meer dan me lief is eigenlijk....ik denk niet dat ik vandaag nog kan eten :-X

Helaas had hij geen lamsvlees, alleen lamsribben, maar die had ik nog in de vriezer liggen. Wel heb ik kale kalfsribben, hij zei tenminste dat het kalfs was en geen rund, maar ik weet het verschil eerlijk gezegd niet. Ja, de grootte natuurlijk, maar hoe groot is een kalfsrib dan ongeveer?
En ik heb runderlong (ook dus kalf waarschijnlijk?) en nog wat spiervlees dat bestemd was voor gehakt. Daar moest ik wel wat voor betalen.

Ik heb tous nog nooit kalfsribben of long gegeven, zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Lamsribben verteerd ze wel goed, maar we zijn nog niet zulke hele ervaren barfers :-\

Ik vroeg ook om snijlingen of kopvlees, maar volgens mij had hij geen flauw idee wat ik bedoelde. Ik vond het best lastig toen ik daar stond. Zelf geen idee van wat ik precies wilde hebben en dat proberen uit te leggen aan iemand die niet zo heel goed nederlands spreekt....
Hij wilde me bijv. ook nog een poot meegeven (met vlees) heel aardig bedoeld, maar die heb ik toch maar niet meegenomen. Ik bleef maar zeggen dat ik geen dragende botten wilde en hij me maar aankijken alsof ik van lotje was :P
Volgende keer maar een turks woordenboekje meenemen ???
Door Jantien
#425089
Nou ik vind je wel een held hoor ;D

Ik heb het ook al gezien bij de slager ( de kop zat er nog aan bij de koe die hij net geslacht had...gezellig die ogen die je zo aanstaren...) :-\ :'(

maar long kan je gewoon geven, ik snij het altijd in kleine stukken omdat het nogal plakkerig is en aanvoelt als Sponge Bob :P

zijn de ribben los? als je van te voren ook vlees geeft moet het wel goed gaan, enne lees het artikel in de bibliotheek over honden en het eten van botten
Door daanentous
#425201
Hoi Jantien,

Bedankt voor je antwoord.

Het bottendokument heb ik al gelezen. Ik probeer juist alles volgens de "regels" te doen, maar ik blijf het lastig vinden met nieuwe ingrediënten. En Ik ben misschien achterdochtig, maar ik heb al gauw het gevoel dat mensen je maar wat meegeven om van je af te zijn...
Ik hoop dus dat het echt kalfsribben zijn, omdat ik geen idee heb hoe groot die horen te zijn tov runderribben. (is wel makkelijker als je ze naast elkaar ziet).

De ribben zijn los, maar omdat tous nogal een schrokker is, houden wij de botten altijd vast. Gezellig samen eten :P

Heb ik nog een vraagje, ik was net ook even bij een slager en daar vroeg ik om snijlingen zonder varkensvlees. Nou hij had wel een zakje voor me, maar dan moest ik het varkensvlees er zelf uithalen ??? Nou sorry, maar ik herken echt geen varkensvlees. Toen ging hij het er uit halen voor me, maar nu twijfel ik of ik het uberhaubt wel zal geven, het is tenslotte wel in aanraking geweest met varkensvlees. Of zal ik even de kort de kook er over gooien??
Door Scooter
#425740
Hoi heb net van het internet een adres geplukt van een islamitische slachterij bij mij in de buurt. Wil daar straks als ze open zijn even kijken en eventueel wat meenemen. Ik ben net begonnen en heb van de week al wat vers vlees gekocht bij de slager en de turkse slagerij om de hoek, maar werd behoorlijk depressief van de prijzen die ik tot nu toe moest betalen. Het was een verademing voor mij om jouw stukje te lezen en geeft mij weer de moed om ook gewoon door te gaan. Rest mij nog een vraagje over long, waar valt dat onder?? Is dat ook orgaanvlees??
Door Mevroi Kruim
#425744
Long is orgaan en heeft qua voedingswaarde niet zoveel bij te dragen. Het is dus niet iets dat ik bv regelmatig voer, zo af en toe voor de afwisseling.
Succes met je inkoop!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door