Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#424980
Een kennis van mij heeft een heidewachtel teefje van 2.5, gesteriliseerd. Als pup zijnde heeft Raisa blaasontsteking gehad maar dit is na HILLS dieetbrokken opgelost. Nu het volgende sinds begin augustus laat ze af en toe haar plas lopen en zijn haar anaalklieren rauw. De dierenarts heeft deze uitgeknepen en het was even weg om daarna weer terug te komen. Nu geeft ze op mijn aanraden Carnibest maar de dierenarts is fel tegen vers vlees dus ze heeft zich over laten halen om weer Hills brokken te gaan geven. Nu vertelde ze me gisteravond dat ze toch maar weer stiekem af en toe CB geeft. De da wil nu de anaalklieren verwijderen. Raisa zelf is verders helemaal ok. De Ph waarde was ook te hoog van de urine. Kortom heeft iemand hier nog suggestie wat eraan gedaan kan worden?

Cindy
Door Lizzy
#425008
Volledig op vers/rauw zetten, aanvullen met vitamine C en eventueel cranberry en appelazijn om de pH waarde van de urine te verlagen (ze kan zelf meetstrips bij de apotheek bestellen). Het vers kan aangevuld worden met wat extra vleesbotten. Dat helpt mogelijk tegen de anaalklieren. En ik ging 100 keer liever naar een holistisch dierenarts om naar de anaalklieren te laten kijken dan dat ik het mes erin liet zetten! Er is met natuurlijke middelen zoveel te doen aan dit soort problemen.

Barfplaats wordt gesponsord door