Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door the dude
#424251
Maandag:
Kippebout (400gr) + een eitje

Dinsdag:
400 gram kipkarkas (rug, nek, borstbeen, eignelijk alles wat overblijft na de filets, bouten en vleugels eraf gehaald te hebben)

Woensdag:
gestoomde makreel (hij was over de datum was eigenlijk voor ons bedoelt, 300 gr)
doperwten met volkorenrijst (hij heeft er niets aan maar hij is er wel dol op 100 gr)

Donderdag
groentemix (100 gr)
2x lamshart

vrijdag
kippebout (350 gr)
Door Lizzy
#424977
Hij zal het vast smullen hebben gevonden! Dus volgende week krijgt hij weer andere bot en vlees en orgaanvleessoorten?
Door Scooter
#424995
Oeps :-[ Hahahahaha Kan ik overigens voor die karkassen gewoon naar de poelier gaan?? En vriezen jullie nou het meeste voer gewoon in? Ik heb afgelopen maandag vleugeltjes gekocht om een beetje mee te beginnen, maar heb ze net weggegooid want ik twijfelde of het nog goed was. Ik wil volgende week zeg maar "echt" beginnen en ga dit menu van jou aanhouden. Met de rekenhulp pas ik dan de hoeveelheden aan.
Door the dude
#425028
[quote="Lizzy"]
Hij zal het vast smullen hebben gevonden! Dus volgende week krijgt hij weer andere bot en vlees en orgaanvleessoorten?
[/quote]

voor volgende week staat er iig pens en lever op het menu

Verder kijk ik wat de slager allemaal heeft. Kwa botten eet hij meestal kip. Het nadeel is dat voor paco kwa botten lamsribben toch wel het heftigste is wat hij aankan. Van vis graten/koppen gaat hij zoiezo kotsen.

Hij eet wel allerlei vleessoorten (rundsnijdels)
Door the dude
#425030
[quote="Scooter"]
Oeps :-[ Hahahahaha Kan ik overigens voor die karkassen gewoon naar de poelier gaan?? En vriezen jullie nou het meeste voer gewoon in? Ik heb afgelopen maandag vleugeltjes gekocht om een beetje mee te beginnen, maar heb ze net weggegooid want ik twijfelde of het nog goed was. Ik wil volgende week zeg maar "echt" beginnen en ga dit menu van jou aanhouden. Met de rekenhulp pas ik dan de hoeveelheden aan.
[/quote]

Wat ik meestal doe is ik koop een hele kip, daar snij ik de filets af voor mezelf en de rest hak en snij ik in porties voor paco.

Je kan beter zelf een menu samestellen hoor ! Ik stel elke week iets nieuws samen en de een week eet hij weer meer kip, de andere week wat meer rundvlees.

Dit menu is ook geen toonbeeld van uitgebalanceerdheid.
Door Scooter
#425093
Handige tip zo voor die kip thanx. Ja natuurlijk heb je gelijk wat betreft dat menu overnemen, ik zal het dan ook niet doen alhoewel het me makkelijk leek om even te spieken ;D Verder begrijp ik hieruit dat je dus best wel iets meer kip de ene week kan geven als je dan maar zorgt dat je de week erop weer ander vlees geeft.
Door the dude
#425155
Het beste is om vleesbotten van zoveel mogelijk verschillende dieren te geven.

Voor mij is kip gewoon heel goedkoop, paco vind het lekker, en het heeft een goede bot/vlees verhouding(kip zonder de filets) daarom geef ik het veel.

andere, in mijn ogen, goede vleesbotten zijn: lamsribben, hele sardientjes/wijtingen.

Kijk in goed jou omgeving wat er allemaal te krijgen is, misschien kan je wel goed aan duif, parelhoen, konijn of kalfsbotten komen. Het lgit er ook aan hoe groto je hond is, ik heb een franse bulldog en een lamsrib is echt wel maximaal. met een herder kan je meer kanten uit met botten bijvboorbeeld (sommige geven zelfs schapenkop !)
Door Scooter
#425189
Lamsribben net gekocht , maarre pfff 9.95 per kilo!! Scooter is 43 kilo dus een pittig hondje met een pittig menu. Een lamskop (á 2.50) heb ik al in de vriezer liggen maar die krijgt hij nog niet. Moet voor volgende week dus in totaal 3 kilo bot hebben, waarvan nu één kilo lamsribben, morgen koop ik dus een vis op de markt ben ik hopelijk weer één kilo verder en als aanvulling daarop leeek mij dan een grote kip ofzo.
Door Mevroi Kruim
#425195
[quote="Scooter"]
Lamsribben net gekocht , maarre pfff 9.95 per kilo!! Scooter is 43 kilo dus een pittig hondje met een pittig menu. Een lamskop (á 2.50) heb ik al in de vriezer liggen maar die krijgt hij nog niet. Moet voor volgende week dus in totaal 3 kilo bot hebben, waarvan nu één kilo lamsribben, morgen koop ik dus een vis op de markt ben ik hopelijk weer één kilo verder en als aanvulling daarop leeek mij dan een grote kip ofzo.
[/quote]

Hallo :o :o :o da's wel heel erg duur! Ik koop een heel lam, met botten en al, voor 6 euro de kilo bij de islamiet (organen gratis), en da's ook echt mijn limiet qua prijs, iets duurders voer ik niet. Voor de lamskoppen betaal ik 1 euro.
Kip is idd meestal goed te betalen, braadkip is meestal goedkoper dan soepkip en qua bot makkelijker weg te werken. Kipkarbo's zijn iha nog goedkoper en qua verhouding spiervlees/bot ook niet gek.
Door Tineke *
#425202
Da's boffen bij de slager hier krijg ik 4 kilo kipkarbo's voor 5 euro reclame.Dus dat is wel een goede verhouding?

Tineke
Door the dude
#425215
mijn islamiet heeft soms kippebouten in de aanbieding 10 kilo voor 8,99...

lamsribben kosten mij echter wel 7 eur de kilo
Door Scooter
#425249
10 kilo voor 8.99 mmm das echt een kopie zeg!! Nou ik ga hier in Zaandam dus ook naar een Islamiet maar ik betaal de hoofdprijs!! Enfin mijn eerste en grootste zorg was een goed uitgebalanceerd menu en de hond laten wennen natuurlijk, maar zorg nummer drie wordt nu wel het prijskaartje. Heb al even in de bieb gesnuffeld en morgen op koopjesjacht op de markt. Wil morgen zowieso ook even vis proberen.
Door dogsunlimited
#429886
Ik betaal voor een geslacht lam bij een slachterij 4,50 Euro de kilo, komt nog BTW bovenop. Dan mag ik blij zijn als ik het orgaan voor 1,00 p/k erbij kan kopen.
Maarja, het is wel weer mooi vlees en bot. ::)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door