Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mmj
#424456
kan ikmijn jack okk puur vlees geven met iets groenten
ik geef wel galinaat voor de calcium want hij wil geen botjes eten ook niet van kip
wil hem geen brokken geven dat is troep
Gebruikersavatar
Door Sonja
#424459
vergeet ook het orgaanvlees niet. En kun je ook geen gemalen bot geven?
Of gewoon een complete versvleesvoeding?
Door mmj
#424461
hoe krijg ik dat bot gemalen, ik heb een keer compleet voer gekocht en vond er een stuk plastic in dus dat doe ik ook niet meer
Door Truus
#424463
Je zou ook gemalen eierschaal erbij kunnen geven. Als je aan een ouderwetse kofiemolen kan komen is het prima te malen.
Door Femke
#424483
mmj schreef: hoe krijg ik dat bot gemalen, ik heb een keer compleet voer gekocht en vond er een stuk plastic in dus dat doe ik ook niet meer
Er zijn verschillende merken hele goede diepvriesversvoedingen te koop vor honden. Kijk maar in de bibliotheek, bij beginnersdocument KVV, daar staan ze allemaal op een rijtje.

Zo weet je tenminste zeker dat je hond niets tekort komt. Alleen vlees (ik neem aan dat je daar spiervlees mee bedoelt?) is zeker niet goed voor je hond.
Door Lizzy
#424600
Botten van gevogelte kun je malen in een vleesmolen. De meeste honden eten dat wel. Bot bevat overigens meer als alleen calcium. Het bevat ook vetzuren en vitamines en mineralen. Als je dat zou kunnen geven: dan zou dat helemaal geweldig zijn want er is geen beter calciumbron als rauw bot! Als dat werkelijk niet lukt, dan zou je calciumcitraat of eierschaalpoeder kunnen geven. Eierschaalpoeder is 1 theelepel (ongeveer) op 500 gram vlees. Citraatdosering weet ik niet. Maar ik stem voor gemalen bot :D!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door