Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#424345
Tara haar vorige loopsheid begon precies op 21 juni.
De laatste dagen zag ik al iets vreemds en gisteren vond ik haar een dikke opgezwollen poes hebben,net keek ik weer bij haar en ja hoor:de vlag gaat weer uit opoe is op bezoek ::) ::)
Zag Tinus al raar snuffelen de laatste dagen,is dit normaal dat ze nu al loops is?
En wat moet ik doen met die 2?
Nu al konstant apart houden of nog bij elkaar? :-\
Tinus is nu al irritant aan het snuffelen dus....en met Ine haar dek-verhaal in mijn achterhoofd.... :o
Laatst gewijzigd door tieneke op do 20 apr 2006, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#424349
Niet panieken!
Nina was loops zonder uiterlijke kenmerken. Geen grote muts (is ze wel ;)) en geen bloed.
Daarbij was de eerste keer een echt ongeluk en de 2de keer gewoon onnadenkendheid.
Voor alle zekerheid zou ik zeker vanaf dag 5 de honden uit elkaar houden!
Heb je niet een mooie grote kennel, waar ze om de beurt in kunnen?
5 mnd kan best normaal zijn, dan heb je dus gewoon pech. Mijn teven zijn alle 7mnd loops, ik heb dus redelijk mazzel. ;)
Door tieneke
#424353
Bij Tara zie je ook haast geen bloed,gisteren gedroeg ze zich al drellerig,liep bij Tinus dus overal aan te snuffelen ::)
Heb ik het toch goed gezien,ik ga ze zeker binnen een paar dagen of eerder apart zetten ;)
Tinus wordt nu ook echt volwassen en zal zeker zijn kleine zussie grijpen als het zover is.
Vanaf een dag of 12 staan teven toch droog ?
Door crutz
#424357
5 mnd kan idd, al is t wel kort op elkaar,
heb hier ook 1 teef waar ik de klok er op gelijk kan zetten, met 7 mnd voor t eerst loops en sindsdien iedere 5 mnd tussen de 20ste en 25ste van die maand.........
Door tieneke
#424359
crutz schreef: 5 mnd kan idd, al is t wel kort op elkaar,
heb hier ook 1 teef waar ik de klok er op gelijk kan zetten, met 7 mnd voor t eerst loops en sindsdien iedere 5 mnd tussen de 20ste en 25ste van die maand.........
Ohhhh...nee he :o :o
Door crutz
#424363
tieneke schreef: Ohhhh...nee he :o :o
ja hoor, nu al de 3de loopsheid sindsdien gehad op dezelfde tijdstippen,
nu is t wachten op eind februari, want dan mag ze gedekt worden (zal je zien, dan duurt t wel langer ::))

maar Tara heeft als ik zo uit je korte verhaal op mag maken er verder geen last van (schijnzwangerschap na vorige loopsheid, zeurderig, hangerig, sago) dus dat is t idd alleen vervelend dat je er een intacte reu bij hebt lopen, voor de teef zelf is t dan niet echt hinderlijk

hier zie ik geen gedragsveranderingen bij Delwyn en ze is ook niet schijnzwanger of zo en omdat wij ze natuurlijk apart hebben zitten maakt t voor ons niet zo veel uit (kan ze dan alleen niet meer met zn allen uitlaten voor 1 a 1,5 wk), maar kan me voorstellen dat als je ze altijd los bij elkaar hebt dat iedere 5 mnd erg hinderlijk kan worden.........
Door tieneke
#424370
Ja ik ben echt weer blij met jullie opbeurende berichjes ;D ;D
Ach ze heeft er verder geen last van,Tinus is ook vrij makkelijk.
Gaan eerdaags maar eens kijken voor een buitenkennel.
Maar daarom moet ik wel nog beter gaan opletten met een reu die aardig volwassen aan het worden is....doet ie anders nooit :P :P ;D ;D
Door K@rin
#424389
Bij Dewi zit er ook maar amper 5 maanden tussen de loopsheden ............

Even in de gaten houden, kan zijn dat het een voorbode is en dat het weer ff stopt, maar het zit er in ieder geval weer aan te komen ................
Je moet nu echt een ruimte hebben, waarvan je 200% zeker bent, dat ze niet bij elkaar kunnen komen ..............
Door tieneke
#424392
Karin & Pyrs schreef: Bij Dewi zit er ook maar amper 5 maanden tussen de loopsheden ............

Even in de gaten houden, kan zijn dat het een voorbode is en dat het weer ff stopt, maar het zit er in ieder geval weer aan te komen ................
Je moet nu echt een ruimte hebben, waarvan je 200% zeker bent, dat ze niet bij elkaar kunnen komen ..............
Ja ze gaat eerdaags in de keuken met de sleutel alleen in mijn zak ;)
Door Lizzy
#424440
Oh jippie, als de loopsheden zo snel op elkaar volgen! Je hoort dat toch vrij vaak he! Nou ja, wel fijn voor je dat Tinus niet echt lastig wordt.... Succes!
Door Truus
#424444
Het is dus weer gedaan met de rust. Wel vervelend als dit elke 5 maanden terug komt :-\.
Naast de verbouwing kan je dit ook nog wel weer aan hoor Tieneke ;).
Door tieneke
#424582
Truus schreef: Het is dus weer gedaan met de rust. Wel vervelend als dit elke 5 maanden terug komt :-\.
Naast de verbouwing kan je dit ook nog wel weer aan hoor Tieneke ;).
Ja lekker he om de 5 maanden en toch denk ik zeker niet aan castratie,zolang ze zich enigzins fatsoenlijk gedragen en niet alles verbouwen of janken om bij elkaar te komen is het voor mij aanvaardbaar ;)
De verbouwing is nu in volle gang Truus,beneden zijn ze gelukkig klaar maandag wordt de keuken geplaatst en Tara ga ik daar eens veilig instoppen als ik er geen oog op heb ;)
Door conleeuw
#424676
Ik zou ze zeker appart houden, de richtlijnen voor dekrijpheid worden wel eens door honden aan hun laars gelapt ;D
5 maanden tussen loopsheid is niet zo ongewoon, het kan ook zijn dat volgende keer gewoon netjes 6 maanden tussen zit, of zelfs 7 of 8 maanden, dat heb ik ook wel eens meegemaakt. ;)
Sterkte ermee, en ja, sleutel op zak ;D
Door Tarek
#424698
tieneke schreef:
Vanaf een dag of 12 staan teven toch droog ?
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld,maar als je bedoelt dat dan het gevaar geweken is, dus NIET !
Veel teven zijn juist tussen de 11e / 12e dag tot dag 15 en sommige nog langer juist dekrijp ::)
Dus blijven opletten en tis voor jouw te hopen dat Tinus zich een beetje gedraagt en je niet elke 5 maanden "bal" hebt. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door