Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Solange
#423571
Ik vroeg me af hoeveel plezier een hond aan de maaltijd heeft wanneer hij zijn kostje gulzig naar binnen werkt. Proeft hij wel degelijk of werkt zijn neus voor een groot deel mee? Onze Neo is een rustige eter maar soms, wanneer hij opgewonden is en hij krijgt dan iets lekkers(als beloning voor een goed gedrag vb),vliegt dit naar mijn gevoel direct hèèèèl ver. Ik vraag mezelf dan af of het wel zin had om iets te geven? Wat denken jullie?
Laatst gewijzigd door Solange op wo 16 nov 2005, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#423579
Ik heb wel eens het idee dat twee van mijn honden niet eens weten wat ze gekregen hebben,dat is bak neerzetten en bak weg halen.de derde eet wat bedachtzamer die geniet er volgens mij meer van(of het is een zeurpiet)idem met beloningkjes.

Tineke
Door conleeuw
#423783
Hier verschilt het erg, Jazz is een echte gastronoom, pakt alles met beleid aan, eet rustig, peuzelt af en toe, kijkt haar eten aan, likt er liefdevol aan, en eet dan rusig stukje voor stukje, soms bewaart ze nog een stuk voor later. Dot is een heel ander verhaal. Als zij echt proef wat zij eet, moet de eten toevallig aan een of twee smaakpipillen hebben geraakt tijdens hun supersonische vlucth naar haar maag. Zij schrokt, maar bij vis..... is ze gereserveerd. Bess is een echte middenmoot, schrokt niet, maar laat er ook geen gras over groeien.
Voor mij gevoel doen ze de meeste proefwerk met hun neus, voordat de eten naar binnen vliegt ;D
Door ziggy
#423787
De hond heeft de meeste smaakpapillen in de mond vooraan en boven ze staan rechtstreeks in verbinding met de neus waarmee ze eerst ruiken.
groet,
Vic.
Door Borke
#423956
Als je de vraag omdraait naar wanneer besluit een hond om iets enthousiast te gaan eten - of niet....
Dan is het bij Borke de reuk die dat bepaalt, eerst ruiken, dan likken en dan of opeten of laten staan, zo gaat het hier tenminste.
Door Nelly
#423975
Hier ook 2 zeer verschillende eters. Andor schuift alles in razend tempo naar binnen, kauwt nauwelijks, maar ik heb toch het idee dat hij van z'n eten geniet. Angel kan gruwelijk mutsen met haar eten, kauwt op ieder stukje vlees en het ziet er voor mij uit alsof ze echt "met lange tanden" eet. Vaak laat ze ook een restje staan, dat Andor dan gauw soldaat maakt. ::)
Door Nelly
#423979
Met pensstaafjes kan Angel ook zo vervelend doen, net of ze ze niet kan bijten. Ik heb zelfs haar gebit al eens laten nakijken. Nou puntgaaf hoor. Maar geef ik haar een lams-of kalfsbot, dan gaat dat dermate snel en in grote brokken naar binnen, dat het er vaak een kwartiertje later weer uitkomt. Om dan vervolgens op een iets beschaafdere manier weer te worden opgegeten. :-\
Door hiram
#423994
ik heb meer t idee dat smaak bij honden van ondergeschikt belang is gezein het tempo waarmee mn honden eten en de vreemde dingen die sommige honden soms eten.
in de natuur geld: binnen = binnen, geen tijd om te genieten van voedsel
Door the dude
#424198
Honden hebben wel degelijk smaak !

Als ik paco bijvoorbeld een sinaasappel partje geef, dan snuffelt hij even en schuift hem naar binnen, totdat hij ineens ontdekt dat het zuur is en hij spuugt het gelijk weer uit.

Mandarijn eet hij wel op.

Sla word ook uitgespuugd behalve als het aangemaakt is :-)
Door Lizzy
#424203
the dude schreef: Honden hebben wel degelijk smaak !

Als ik paco bijvoorbeld een sinaasappel partje geef, dan snuffelt hij even en schuift hem naar binnen, totdat hij ineens ontdekt dat het zuur is en hij spuugt het gelijk weer uit.

Mandarijn eet hij wel op.

Sla word ook uitgespuugd behalve als het aangemaakt is :-)
;D

Maar ik ben het helemaal met je eens! Brutus is een vreetschuur, vuilnisbak, barfvarken eerste klas. Als ik hem sinasappel of mandarijn geef, dan pakt hij dat zeer beslist aan! Het kan maar eetbaar wezen ::). Zodra hij door heeft dat het zuur is, tuft hij het met een boog uit. Linga staat dan klaar om het op te vangen ;D

Maar goed, zo lust hij dus alles! Behalve duif.... Daar griezelt hij gewoon van. Pinkel weigert duif, trut met eend en parelhoen en vis en lever. Konijn trut ze ook mee en moet ze ook niet. En Linga vreet gewoon alles maar zij is ten eerste nog pup (en lust zelfs bananenschillen en kauwgom) en zij is een kind van barfouders en ze is het ergste vreetmonster dat ik ooit heb meegemaakt ;D, dus dat scheelt.

Maar ik weet zeker dat een hond proeft. Zouden ze niet proeven, dan vraten mijn monsters alles en dat doen ze dus beslist niet.
Door conleeuw
#424234
Lizzy schreef: En Linga vreet gewoon alles maar zij is ten eerste nog pup (en lust zelfs bananenschillen en kauwgom) en zij is een kind van barfouders en ze is het ergste vreetmonster dat ik ooit heb meegemaakt ;D, dus dat scheelt.

Maar ik weet zeker dat een hond proeft. Zouden ze niet proeven, dan vraten mijn monsters alles en dat doen ze dus beslist niet.
Inderdaad ook hier tijdens de puppen tijd, werdt er de raarste dingen naar binnen gewerkt, soms ok, soms minder goede dingen, plastiek zakjes bijvoorbeeld, maar naar gelang ze volwassen worden, lijkt het wel dat ieder, net als zijn eigen karakter, ook zijn eigen smaak ontwikkelt. Een lust absoluut niet lever, de ander vreet het zo, en die vreet weer geen vis, wat alle andere dan wel weer lusten.
Lijkt wel het verhaal van mensen babies, die eten toch ook rustig zeep als ze klein zijn, blegh je moet er niet aan denken. Maar wag maar tot de tiener jaren, luuuuussss iiiiiikkkkk niiiiiieeeeeetttt !!!!! (nou hoefden hij het hier niet te proberen, kreeg die een hele week dezelfde voorgeschoteld, hij kon mij wel vertellen dat het niet zijn favoriete eten is, dan hield ik daar rekening mee ;D)
Maar wat ik wilden zeggen is, dat honden net als kinderen in de loop der jaren hun eigen smaak ontwikkelen. ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#424236
Hier ook een paar eters die alles zonder te ruiken oid naar binnen kloeken. Maar een paar zijn duidelijk selcetiever, de lekkerste dingen naast de bak leggen voor het laatst, of de dingen die je niet te pruimen vind naast de bak leggen om daar te laten liggen. Proeven doen ze in mijn ogen dus wel degelijk, alleen niet allemaal.
Door Lizzy
#424250
Angelique schreef: Hier ook een paar eters die alles zonder te ruiken oid naar binnen kloeken. Maar een paar zijn duidelijk selcetiever, de lekkerste dingen naast de bak leggen voor het laatst, of de dingen die je niet te pruimen vind naast de bak leggen om daar te laten liggen. Proeven doen ze in mijn ogen dus wel degelijk, alleen niet allemaal.
Nou, ik denk dat ze allemaal proeven. Maar bij de een krijgt gewoon alles het predikaat "eetbaar" ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door