Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Truus
#422913
Moet salisprin persé met water ingenomen worden?

Ik heb het voor Timo door het voer gedaan. Een halve capsule, is dit genoeg voor hem? Hij weegt 12 kilo.
Laatst gewijzigd door Truus op di 15 nov 2005, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#423336
Ik denk dat een halve capsule prima is. Eventueel een hele, als een halve niet helpt. Ik geef de capsules meestal in een stukje banaan en toe geef ik dan een schaaltje verdunde yoghurt zodat Brutus toch nog wat water binnen krijgt. En dat gaat goed. Ik denk dat het door voer ook prima is hoor.
Door Truus
#423457
Bedankt voor jullie reactie's, fijn dat je bij twijfel even advies kan vragen.
Harry wist al helemaal niet wat hij er mee aan moest toen hij de bijsluiter las.
Hij:"Dit is toch niet voor honden"zei hij.
Ik:"Jaaaaa Harry, gelezen op BPeeeeeee!!! ;D
Hij:"Vraag eens over dat water dan".
Hij ook weer gerust gesteld ;)
Door Peet
#423537
Truus schreef: Hij ook weer gerust gesteld ;)
Goedzo ;). Maar wat scheelt er aan Timo, dat je hem een pijnstiller geeft?
Door Femke
#423604
officieel mag je de capsule van salisprin niet openmaken. Er zit moederkruid in en dat kan het mondslijmvlies irriteren.
Tannetje zei echter dat ze dat nog niet vaak had gezien bij een hond, dus dat je het rustig dooe het voer kunt geven.
Mocht Timo onverhoop toch plekjes krijgen in zijn bek dan weet je waar het van kan komen ;)
Door Truus
#423930
Femke schreef: officieel mag je de capsule van salisprin niet openmaken. Er zit moederkruid in en dat kan het mondslijmvlies irriteren.
Tannetje zei echter dat ze dat nog niet vaak had gezien bij een hond, dus dat je het rustig dooe het voer kunt geven.
Mocht Timo onverhoop toch plekjes krijgen in zijn bek dan weet je waar het van kan komen ;)
Bedankt voor de tip ;), het gaat tot nu toe goed, ik doe het door zijn voer met een beetje water erbij.
Door Nelly
#432283
Ik heb het Ashley op het laatst ook een tijdje gegeven en deed het ook uit de capsules en door het voer. Hij heeft nooit last van zijn mond gehad.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door