Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lette
#423532
Ik heb vandaag te horen gekregen dat Socks (mijn oudste hond van bijna 10 jaar) een beginnende nierprobleem heeft. De waardes zijn wel te hoog maar niet gigantisch.
Kan iemand mij toevallig vertellen wat ik hier aan kan doen qua voeding en homeopathisch?
Hij staat op gedeeltelijk barf / kvv
Door Peet
#423535
- Belastende voeding vermijden (dus geen granen meer, geen chemische rommel) en overzetten op een voeding van lichtverteerbare, hoogwaardige eiwitten. Dat is dus: KVV en/of Barf.

- Supplementeren met Solidago druppels (Dr Vogel of VSM)

Mijn nierpatient doet het daar al een jaar prima op :D
Door Lette
#423563
dank je wel :D

de solidago druppels die heb ik ook voor de andere hond, dus dat scheelt.
Maar er zijn geen dingen qua barf die ik beter niet kan geven of die juist goed zijn om te geven aan hem?
Door Peet
#423583
Alle Barfdingen zijn goed hoor. :)
Het gaat om de eiwitten en de structuur daarvan (dus in vlees) ontloopt elkaar niet zo veel. Zolang je maar geen slechte koolhydraten of eiwitten van slechte bronnen geeft, zoals tarwe, mais, soja, bietenpulp etc.

Alles wat je hond 'spoelt' of zuiverend werkt is goed. Dus ook yoghurt, biogarde, karnemelk, dat soort dingen. Krijgen ze hier standaard als toetje ;D
Door Lette
#423587
oh dat toetje dat zou hij ook wel heel fijn vinden ;D

dank je wel, het is toch altijd wel fijn om even hier wat advies te vragen :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door