Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Mister T
#40922
Wie kan mij vertellen welke bachdruppels er nodig zijn voor een stressgevoelige hond?
Deze hond is zéér gericht op z'n baas en zodra er spanningen zijn,eet ie niet meer en is duidelijk uit z'n doen!!!!
Deze hond weegt zo'n 33 kilo en is lichamelijk behoorlijk actief...
Door oebaya
#41011
pam schreef: niemand? :'(
Jawel hoor, maar las het nu net pas. Ik denk dat deze hond geholpen is met sclerantus.
Je kan ook een therapie met essentiële olieën proberen. Verdamp essentiële olie van de grove den (pinus sylvestrus) in de omgeving van de hond. Drup desnoods een druppeltje op een watje en leg dat onder de slaapplaats van de hond.
Echter, mijn ervaring met deze therapieën is, dat je daarnaast toch ook aan gedragsverandering bij de hond moet werken. Deze hond moet dus getraind worden om losser van de baas te kunnen opereren. Dat kan op veel manieren, weet niet wat voor hond het is, maar bij mijn Cesky reu heeft agility daaraan bijgedragen. Maar een gedragstherapie die er op gericht is de hond zelfstandiger te maken kan ook.
gr.
Nicolette
Door ine
#41117
Nicolette, deze hond doet jachttraining, waar een flinke dosis zelfstandigheid gevraagd wordt.
Is dat wat je bedoelt?
Zodra er spanning is in het gezin, zoekt hij de baas op en blijft daarbij zitten. Durft dan zelfs niet eens te gaan liggen. Pas als het weer een tijdje rustig is, gaat hij liggen.
Het eten is dus ook een probleem. Normaal eet hij redelijk rustig, maar op momenten van stress kan hij dus niet eten. Het eten wordt zonder extra aandacht na 5 min. weggehaald.
Deze hond heeft ook tijdens wedstrijden een schilferige vacht.
Hij is dus heel baasgericht, maar kan ook, tijdens werken, heel zelstandig zijn!
Het is duidelijk de stress, die eigenlijk niets met hem te maken heeft, waar hij problemen mee heeft!
Door oebaya
#41336
Ine schreef: Nicolette, deze hond doet jachttraining, waar een flinke dosis zelfstandigheid gevraagd wordt.
Is dat wat je bedoelt?
Ja dat bedoelde ik, maar als hij dus al een training heeft waarin hij redelijk zelfstandig moet optreden, dan zal het gezin eens goed moeten nadenken. Er zijn meer honden die er heel slecht tegen kunnen als er onrust in het gezin is. Op de één of andere manier zal het gezin moeten proberen te vermijden, dat de hond die spanningen meekrijgt.
Ook wedstrijden geven de hond kennelijk te veel stress, ik zou dan stoppen met wedstrijden als het mijn hond was.
Is de baas degene die zich altijd met de hond bezighoudt, dan zouden de anderen in het gezin misschien ook eens iets met de hond moeten gaan doen.
En verder dan de Bachtherapie en in het begin zou geprobeerd kunnen worden of het geven van valeriaandruppels helpt (zijn goedkoop bij de Etos).
gr.
Nicolette
Door Ordell
#41338
Als de alternatieve geneeswijzen hier geen soelaas bieden kan er altijd nog een echtscheiding overwogen worden om het probleem uit de wereld te helpen... ;)
Door oebaya
#41344
Ordell schreef: Als de alternatieve geneeswijzen hier geen soelaas bieden kan er altijd nog een echtscheiding overwogen worden om het probleem uit de wereld te helpen... ;)
Of de kinderen in een tehuis stoppen. ;D
Door Diegel
#42177
Ine schreef: Zodra er spanning is in het gezin, zoekt hij de baas op en blijft daarbij zitten. Durft dan zelfs niet eens te gaan liggen. Pas als het weer een tijdje rustig is, gaat hij liggen.
Het eten is dus ook een probleem. Normaal eet hij redelijk rustig, maar op momenten van stress kan hij dus niet eten. Het eten wordt zonder extra aandacht na 5 min. weggehaald.


Arme hond, ik kan er mij heel goed iets bij voorstellen.
Ik kon vroeger ook geen hap door mijn keel krijgen als mijn ouders ruzie maakten. :'(
Ik weet niet wat de spanning in dit gezin is maar volgens mij moeten hier de baasjes in therapie!!
Groetjes, Diegel
Door margreet
#42185
Ordell schreef: Als de alternatieve geneeswijzen hier geen soelaas bieden kan er altijd nog een echtscheiding overwogen worden om het probleem uit de wereld te helpen... ;)
Mensen die een probleem hebben verwachten een serieus antwoord waar ze wat aan hebben.
Slap ouwehoeren doen we in de bar.
Door Diegel
#42220
margreet schreef: Mensen die een probleem hebben verwachten een serieus antwoord waar ze wat aan hebben.
Slap ouwehoeren doen we in de bar.
Ben ik het volledig mee eens, Margreet.
Maar ik denk wel als het mogelijk is de oorzaak van al die stress weg te nemen is, dit een veel betere oplossing is dan alle druppeltjes en pilletjes bij mekaar, serieus!
Mensen moeten rekening houden met de gevoelens van hun honden, die vaak veel heviger reageren dan mensen op bepaalde situaties omdat ze die moeilijk nuchter kunnen beredeneren, mensen zijn hier wel toe in staat..
Door ine
#42231
Het gaat hier om een gewoon gezin, met 2 wat oudere pubers!
In welk gezin komt een ruzie tussen pubers en/of ouders nIEt voor?
Door margreet
#42263
Diegel schreef:

Ben ik het volledig mee eens, Margreet.
Maar ik denk wel als het mogelijk is de oorzaak van al die stress weg te nemen is, dit een veel betere oplossing is dan alle druppeltjes en pilletjes bij mekaar, serieus!
Mensen moeten rekening houden met de gevoelens van hun honden, die vaak veel heviger reageren dan mensen op bepaalde situaties omdat ze die moeilijk nuchter kunnen beredeneren, mensen zijn hier wel toe in staat..

Natuurlijk zou dat de beste oplossing zijn,maar dat is niet altijd onmiddelijk mogelijk.
Bovendien staat er nergens dat het om een ruzie tussen man en vrouw gaat en wat krijg je voor antwoord?? juist, ga maar scheiden,sorry hoor maar zeg dan helemaal niets.
Na het laatste bericht van Ine begrijp ik dat het dus door een stel tieners komt en die kan je ook niet zomaar op straat zetten hoor.
Ik ga best ver voor mijn honden maar ik zou ook nooit mijn kinderen de deur uit schoppen omdat de hond bij een ruzie van streek raakt.
Vandaar dat die betreffende baas dus een oplossing zoekt waar ze NU wat aan hebben.
Door Diegel
#42340
:D Ha, nu hebben we al een beter beeld!

Van Bachbloesems ken ik zelf niet veel maar misschien kan Rustcompositum van De Groene Os helpen? of homeopatisch Prodier nervositeit?
(beiden te bestellen via Puur Natuur/ Tannetje)

Groetjes!
Laatst gewijzigd door Diegel op ma 19 jan 2004, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door