Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#423363
Heb nu bijna 3 jaar een dalmatier en nog nooit een vlo gezien....

Maar Storm had laatst een vlo. Paar dagen later nog 1, nu had ik ergens een spuitbus staan en heb hem en Puck er ietsjes mee ingespoten en de kleden uitgewassen. Nu zag ik er gisteren toch weer 2 in zijn lies lopen. 1 heb ik er te pakken gekregen, die andere verdween in een zwarte vlek. Heb ze alleen nog maar bij Storm gezien, misschien omdat hij meer en zachtere vacht heeft in zijn liezen....

Ze krijgen 2x per week ieder een half teentje knoflook door hun voer. Wat kan ik nu het beste doen om van die paar vlooien af te komen???? Ik zag ook wat zwarte puntjes in zijn vacht zitten, dus zometeen zijn dat eitjes en zit het hele huis vol. Bah...
Door Lizzy
#423372
Ja knudde.... Ik denk dat je de kleedjes enzo goed moet wassen, dat je de kamer in moet sprayen met iets tegen vlooien (ze hebben ook minder giftige sprays) en ik zou zelf geen gif op Storm gebruiken maar hem iedere dag grondig vlo-kammen. Bakje warm water met wat afwasmiddel er naast en kammen maar. En de vlo verzuipen in het water met sop (ze kunnen zwemmen, vandaar het sop).
Door EstherVanPuck
#423374
En wat is dan een veilig vlooienmiddel om je huis mee te spuiten?? Vanavond gaat alles weer extra in de wasmachine, snel de hoezen van de bank wassen. En de vloer afnemen met natte doek. Hopelijk kan ik vandaag dan ook nog even snel een vlooienmiddel halen....

Blijf het toch apart vinden dat ze niet naar Puck gaan...
Door Lizzy
#423378
Bio-om omgevingsspray van Bogena :

Op natuurlijke basis. Rekent direct af met vlooien, vlooieneitjes en larven in de mand en op ligplaatsen van uw huisdier. Bevat uitsluitend natuurlijke grondstoffen en is 100% biologisch afbreekbaar. Doorbreekt levenscyclus van de vlo waardoor nieuwe opbouw van de populatie wordt voorkomen.
Door EstherVanPuck
#423384
Thanx, ga even met mijn DA bellen of hij het heeft staan. Maar ik denk niet dat hij het heeft, laat staan de 2 dierenwinkels hier. Dus zal ik het via internet moeten bestellen. Hmm, gaat er weer een paar dagen overheen.

Maar ik ga even shoppen naar Bio-om!
Door Lizzy
#423398
EstherVanPuck schreef: Thanx, ga even met mijn DA bellen of hij het heeft staan. Maar ik denk niet dat hij het heeft, laat staan de 2 dierenwinkels hier. Dus zal ik het via internet moeten bestellen. Hmm, gaat er weer een paar dagen overheen.

Maar ik ga even shoppen naar Bio-om!
DA kun je schudden. Ik denk dat je naar een DSZ moet of iets ala de Intratuin.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#423399
Hier jaren nooit een vlo gezien totdat we de katten kregen.
Ik ben nu ook als de dood dat ze ze meebrengen voor de pups. Donna en de pups kan ik niet inspuiten dus dat is kammen kammen kammen schone kleedjes krijgen ze al iedere dag en de omgeving goed vlo vrij houden en dan op hoop van zegen
Door Birgit
#425560
EstherVanPuck schreef: Heb nu bijna 3 jaar een dalmatier en nog nooit een vlo gezien....

Maar Storm had laatst een vlo. Paar dagen later nog 1, nu had ik ergens een spuitbus staan en heb hem en Puck er ietsjes mee ingespoten en de kleden uitgewassen. Nu zag ik er gisteren toch weer 2 in zijn lies lopen. 1 heb ik er te pakken gekregen, die andere verdween in een zwarte vlek. Heb ze alleen nog maar bij Storm gezien, misschien omdat hij meer en zachtere vacht heeft in zijn liezen....

Ze krijgen 2x per week ieder een half teentje knoflook door hun voer. Wat kan ik nu het beste doen om van die paar vlooien af te komen???? Ik zag ook wat zwarte puntjes in zijn vacht zitten, dus zometeen zijn dat eitjes en zit het hele huis vol. Bah...
Die zwarte puntjes zijn volgens mij poepjes. Als je er tegen kan moet je ff googlen. Het kan erger worden dan het lijkt !

Gisteren vond ik ook bij Tos 2 vlooien en vandaag toen ik de kat waste, nog eens 3 bij hem. Verbaas me erover, omdat ik in die 3 jaar dat Tos nu is, er nog geen 1 ontdekt heb, en in die 14 jaar van Sam ook niet. Ze krijgen bij mij ook knoflook.
Meer wassen en stofzuigen....... NOG MEER ???
Morgen maar ff spray kopen om alle kieren en plekjes te sprayen.
Hoe is het bij jullie met de vlooien Esther ?
Door EstherVanPuck
#425861
Birgit schreef: Hoe is het bij jullie met de vlooien Esther ?
Bankhoezen zijn gewassen en zometeen gaan de hondendekens erin. Ga gelijk even naar de DSZ om te kijken of ze dat vlooienspul hebben om mijn huis te spuiten..... bah

Overigens de laatste dagen geen vlo meer bij ze gezien. Maar dat wil niets zeggen.
Door Nelly
#426679
Dieren blijven kammen en nazoeken en heel veel stofzuigen. Wat ik overigens altijd doe is een vlooienband in de stofzuigerzak stoppen. Anders komen de vlooien echt weer de sofzuiger uit. Op de dieren gebruik ik dus gEEn vlooienband, laat dat ff duidelijk zijn.
Door EstherVanPuck
#427664
Ik heb de laatste dagen geen vlo meer gezien (*afkloppen*) dus dat gaat goed.

Ik vermoed zelf dat er een vlooienbal in het park loopt en die over zijn gesprongen. Normaal kiest een weldenkende vlo niet voor zo'n koude vacht ;D
En ik heb al verschillende vlooienbanden gezien :-X
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door