Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#422998
De laatste dagen hebben zowel Sam als Bruin een nieuwe hobby als we in het bos lopen. Op plekken waar de grond wat vochtig is, beginnen ze als gekken te graven en nemen dan hapjes. Alleen bij zwarte bosgrond... Komen ze iets te kort of is het hierbij net als met gras eten? Wat krijgen ze binnen (behalve zand dan hè...). Doen andere honden dit ook?
Door *Natasja*
#423000
yep! Ik heb er hier ook eentje: Benthe staat regelmatig vol smaak de zwarte grond naar binnen te werken, waarbij geldt: hoe vochtiger, hoe liever! Het is mij ook een raadsel wat dáár nou lekker of voedzaam aan is...
Door crutz
#423015
tijdens dr zwangerschap heeft Umi dat heel sterk gehad met de modder aan de slootkanten in ons park,
daarvoor deed ze dat totaal niet (en nu ook niet meer)
en heb het dus ook maar zo gelaten, dacht idd dat ze zelf wel zou weten of ze t nodig had.............(t was overigens van die hele smerige modder die naar een soort van vuile pens rook, overigens hielp vuile pens voeren ook niet, dit probeerde ik nadat ik de lucht van de modder geroken had.........dus t was toch echt iets anders wat ze daar vandaan haalde....)
Door Lizzy
#423324
Volgens mij is dit heel natuurlijk en doen veel honden het (als het baasje het toestaat). Die van mij eten aarde maar laatst dacht ik dat ze aarde liepen te kanen, maar toen bleken het weer konijnenkeutels te zijn. Linga is ook dol op mos en graspolletjes. En tekorten heeft zij zeker niet. Nee, volgens mij vinden ze het gewoon lekker en levert het ze wel mineraaltjes en sporenelementjes enzo 8)
Door chrisje
#423679
Mijn meisjes zijn hier ook verzot op. Vooral als ik in de tuin tussen de planten nieuwe potgrond gooi, staan ze te wachten. Ze nemen er dan echt happen van. Zal wel geen kwaad kunnen, zeker? Ook meststoffen vinden ze zalig ???
Door tvs
#423928
ik meen dat ze een ijzertekort kunnen hebben . honden met een nieraandoening eten ook altijd zand en modder. zeker wanneer ze zware bloedarmoede hebben.
hun darmflora is meestal ook behoorlijk in de war.
er zijn diverse homeophatische site's voor dieren waar dit op genoemd wordt, kun je mischien het beste zelf je licht eens opsteken, anders heb je het ook weer van horen zeggen.
eten van poep hoort daar ook bij.
Laatst gewijzigd door tvs op wo 16 nov 2005, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#423954
Nou, Tara doet dit ook, al een hele tijd, en die is kerngezond, niks ijzertekort. Laat staan darmflora in de war, die kan nog een ijzeren staaf verteren als het moet ;D ;D ;D en poep van mensen of honden eet ze niet, wel van herbivoren maar dat is normaal honden- en wolvengedrag, herbivorenpoep bevat nog heel veel nuttige stofjes voor honden.

Ze zoekt de modder ook heel precies uit, idd natte zwarte bosgrond, uit plassen liefst, en dan ff graven en dan hap. Niet elke plas deugt, ze moeten kennelijk aan heel speciale keuringseisen voldoen ;D ;D
Door danou2004
#423968
Danou doet dit ook hoe kleffer hoe beter en het liefst met van dat vieze stinkgras erdoor.Ik neem tegenwoordig wat lekker mee in mn jaszak en zodra ze wat wil pakken laat ik haar wat doen waardoor ze iets lekkers krijgt en de smurrie vergeet.Het werkt wel want ze grijpt er steeds minder naar
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door