Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto
#422638
Zit met n probleempje..onze herplaatser Zack heeft de laatste tijd erg last van zijn hormonen..hij is nu 16 maanden en heeft al heel wat meegemaakt herplaatst toen hij 8 maanden was, slecht werkende alvleesklier kortom geen makkelijke jeugd..alvleesklier is nu gelukkig aardig op orde aan zijn ontlasting te zien, maar nu gaan zijn hormonen m parten spelen..hij ( maar ook onze andere lab Tiesto) laten een spoor van druppels achter door t huis, al van alles voor gehad, maar blijft terugkomen..Zack zit continu op Tiesto en andere honden te rijden..allebei doen ze zo ongeveer ieder grassprietje aan en er wordt veel geklappertand..soms rukken ze me zowat ondersteboven als ze wat zien..Zack is al een paar keer ervan doorgegaan tijdens t lopen en zat al bij paarden in de wei(eng!!) en zaterdag kwam hij de "verkeerde"hond tegen en dat werd knokken..waarbij we ze echt uit elkaar moesten halen... :-\ Op cursus zeggen ze dat allemaal door zijn hormonen komt..denk dat door zijn herplaatsing er ook een stukje onzekerheid bij is en hij dus met zijn hormonen geen raad weet en daardoor rare fratsen uithaalt en t piespaaltje van honden is..zou prodier hierbij kunnen helpen?? Op cursus werd castratie geopperd, maar dat doe je niet snel natuurlijk..en zo ja bij beide honden prodier geven of evt castreren..Tiesto is verder vrij rustig zou hij daar niet te rustig van worden? groetjes Sandra
Door Femke
#422650
Bij onze berner heeft het zeker heel goed geholpen, hij was ook zo str*nt vervelend buiten en tegen anderen honden (met name reuen). Ook at hij helemaal niet als er in de straat een teef loops was.

We hebben begin dit jaar prodier geslachtsdrift gegeven en het heeft goed geholpen. Tot nu toe heb ik het niet weer hoeven gebruiken (afkloppen) maar het flesje houd ik in de aanslag.

Het is me opgevallen dat Loebs ook niet meer zo'n smerige piem heeft, maar ik weet niet of dit door prodier komt of omdat hij regelmatig groene leem krijgt.

Succes met Zack in elk geval.

PS: Hop is ook een middeltje waar veel mensen op het forum goed over te spreken zijn in dit soort situaties.
Door Jojo
#422974
Ik geef nu 2 weken prodier geslachtsdrift aan mn reu van 1,5 maar ben nog niet onder de indruk eigenlijk :-\
Hij blijft teven lastigvallen en het gesnuffel en geklappertand is er nog steeds wel eens. De lichtgevende stipjes in huis zijn wel minder maar niet over. Naar andere reuen toe wil hij zich nogsteeds bewijzen maar dat is denk ik meer karakter dan hormonen. Luisteren doet ie nogsteeds niet dus als ie weer eens de benen neemt is het halen.
Heb trouwens wel het idee dat hij er sloom van wordt, want binnenshuis doet hij niet anders meer als slapen eigenlijk :-\
Door Femke
#423020
Jojo schreef: @ Femke: Hoelang heb jij het gegeven? En ben je van de 1 op de andere dag gestopt of heb je het afgebouwd?
ik heb het een maand gegeven, ik kan niet zeggen dat ik het lan vond duren voor het werkte (loebas wilde nl niet eten). Ik ben zo gestopt, niet afgebouwd. Ik kan me wel herinneren dat ik aan de maximale dosis zat.

Misschien kun je combineren met hop?
Door Tiesto
#424159
Als t goed is komt de prodier vandaag! Heb ook naar dierendokter.nl een mailtje gestuurd ivm bachbloesem..tja, je probeert van alles..volgende week komt de juf van de hondenschool om eens te kijken en mee te gaan tijdens een wandeling of zij nog iets kan bedenken..ze zitten nu regelmatig elkaars wasco's af te likken, Tiesto zit veel aan Zack's oor te soppen noem maar op..de hormonen vliegen je om de oren! Hoop zo dat dat prodier helpt!! Wil liever niet aan castreren denken, maar ja..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door