Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zeus
#421926
Hallo,


Ik heb een boxer van 7 jaar oud(bijna 8), altijd vrolijk en vol levenslust(geweest).

De laatste paar dagen eet hij vrijwel geen vast voedsel meer, ademt hij zwaar(geforceerd) en als hij een sprint maakt naar zn balletje dan moet hij hoesten en kokhalzen.

Ik heb het even aangekeken maar ga vanavond naar de dierenarts.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, denk zelf aan kennelhoest, tenminste dat hoop je aangezien een boxer niet zo oud wordt!



alvast bedankt..
Door zeus
#421973
Beste Tieneke

Was jouw hond ook onrustig, wilde hij niet op zn borst liggen en maakte hij ook piepachtige geluiden tijdens zn ademen??
Hoe is het met jouw hond afgelopen ??

Alvast bedankt,
Door zeus
#421987
Beste Audrina,


Heb ook eerder een afspraak gemaakt, ga vanmiddag!


De symptomen klinken minder erg dan ze zijn, het is wel ernstig maar het is niet dat hij nu half ligt te stikken.

Het is meer zoiets van alsof je als mens een zware griep hebt.

Moeilijk te omschrijven maar denk aub niet dat mijn hond ligt te kramperen!!! Ik ben stapelgek op mijn boxertje en doe alles voor hem!!!


Met vriendelijke groet,

Robert
Door Audrina
#421991
zeus schreef: Beste Audrina,


Heb ook eerder een afspraak gemaakt, ga vanmiddag!


De symptomen klinken minder erg dan ze zijn, het is wel ernstig maar het is niet dat hij nu half ligt te stikken.

Het is meer zoiets van alsof je als mens een zware griep hebt.

Moeilijk te omschrijven maar denk aub niet dat mijn hond ligt te kramperen!!! Ik ben stapelgek op mijn boxertje en doe alles voor hem!!!


Met vriendelijke groet,

Robert
Zo bedoelde ik het ook niet hoor. Ben er van overtuigd dat je het beste met hem voor hebt. ;) Maar het klonk zo ernstig zoals je het beschreef.
Door tieneke
#421992
zeus schreef: Beste Tieneke

Was jouw hond ook onrustig, wilde hij niet op zn borst liggen en maakte hij ook piepachtige geluiden tijdens zn ademen??
Hoe is het met jouw hond afgelopen ??

Alvast bedankt,
Ja, jammer genoeg wel :-\
Onze hond had zware hartklachten en is gewoon oud geworden en er niet eens aan overleden.
Maar wat ik net al zei in mijn mail,wacht even af tot vanavond...ik ben ook geen dokter natuurlijk.
Hopelijk valt het heel erg mee,ik ga voor jullie duimen ;)
Door zeus
#421995
Beste Audrina,


Dat begrijp ik ook wel Audrina, dr is hier alleen een beetje paniek in huis aangezien je beseft dat je hond ouder wordt en hartproblemen toch wel vaak voorkomt bij Boxers...dus..

Je hoop dat je (valse) hoop) krijgt en iemand treft met dezelfde hond en dezelfde symptomen en dat het niets ernstigs is!!!


Met vriendelijke groet,

Robert
Door Audrina
#421999
[quote="zeus"]
Beste Audrina,


Dat begrijp ik ook wel Audrina, dr is hier alleen een beetje paniek in huis aangezien je beseft dat je hond ouder wordt en hartproblemen toch wel vaak voorkomt bij Boxers...dus..

Je hoop dat je (valse) hoop) krijgt en iemand treft met dezelfde hond en dezelfde symptomen en dat het niets ernstigs is!!!


Met vriendelijke groet,

Robert
[/quote]

Jep, ik ken het maar al te goed, heb zelf ook 2 ouwetjes (herders) van 12 en 13 in huis. Nu mankeren die over het algemeen nooit wat, maar als ze dan eens iets hebben en je hoort van een ander dat zijn / haar hond ook zulke symptomen had en dat dat ernstig was maak je je sneller zorgen dan met een jongere hond.
Veel succes bij de dierenarts en ik hoop dat het meevalt.
Door conleeuw
#422081
[quote="zeus"]

Je hoop dat je (valse) hoop) krijgt en iemand treft met dezelfde hond en dezelfde symptomen en dat het niets ernstigs is!!!
[/quote]
Ik kan me er wat bij voorstellen, maar je zal het pas zeker weten als je bij de da is geweest.
Ik zal maar voor je duimen dat het inderdaad iets onschuldigs, of zeker goed behandelbaar is. ;)
Door zeus
#422357
Hallo,


Bedankt voor het medeleven!


Nog niet erg goed!

Heb net mn laatste gesprek met de dierenarts gehad!

Schijnt dat hij toch ernstig ziek is, heeft vocht achter zn longen en/of hartproblemen!

zn hartslag was 200 bpm = erg hoog met een lichte ruis.

Hij heeft vochtafdrijver gehad en een antibioticum.

zonet was zn hartslag gedaald naar 180 maar nog wel geforceerd ademhalen...

Morgen vroeg krijgt hij een echo..

Is waarschiijnlijk vocht, hij is in korte tijd 3 tot 4 kilo aangekomen terwijl je het niet ziet..


Groeten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door