Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Annieke
#422212
Ik ben even in de dierenwinkel in het dorp wezen kijken wat de Rodi daar kost; € 1,28 voor de Compleet. Het zijn doosjes van 400 gram. Is dit altijd zo of heeft Rodi ook grotere dozen?

Verder staat er dan op dat een hond van zeven maanden en 25 kilo 13 schijven per dag moet krijgen! :o Dat lijkt me wel wat overdreven... ???

Kan iemand mij vertellen hoeveel gram (hoeveel schijven) mijn hond (zeven maanden, 27 kilo) moet hebben per dag?

En kan ik het beste lam & rijst of pens & hart geven (beide zijn complete maaltijden)? Meer complete Rodi verkopen ze niet in de dierenwinkel.

Luna krijgt nu FarmFood en 1 keer per week Frosti-Fit vlees. Ik wil haar het liefst zoveel mogelijk op kvv zetten (of barf, maar dan moet ik mezelf nog ff beter inlezen), of in ieder geval van de brokken af.

Ik heb maar een klein budget, dus ik zit even te kijken hoe ik het voordeligst uit ben. Als iemand nog tips heeft, graag! :)
Laatst gewijzigd door Annieke op ma 14 nov 2005, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#422232
tip voor de kleine beurs: ga niet naar de dierenwinkel maar naar de supermarkt.

supertip voor de kleine beurs: ga zelf samen stellen en maak bulk afspraken met de (al dan niet islamitische) slager.
Door Annieke
#422261
[quote="the dude"]
tip voor de kleine beurs: ga niet naar de dierenwinkel maar naar de supermarkt.

supertip voor de kleine beurs: ga zelf samen stellen en maak bulk afspraken met de (al dan niet islamitische) slager.
[/quote]

Goeie tips, bedankt! Ik vindt het alleen nog een beetje eng om te gaan barfen, temeer omdat mijn ouders zich een hoedje schrikken als ik zeg dat Luna gewoon een karbonaatje mag hebben; "Jamaar, dat bot gaat toch splinteren, dat is toch gevaarlijk?!"

Ja, wel als je 't kookt. :P Ik ga de barf bieb dan maar eens doorspitten. ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#422262
[quote="Annieke"]
Goeie tips, bedankt! Ik vindt het alleen nog een beetje eng om te gaan barfen, temeer omdat mijn ouders zich een hoedje schrikken als ik zeg dat Luna gewoon een karbonaatje mag hebben; "Jamaar, dat bot gaat toch splinteren, dat is toch gevaarlijk?!"
[/quote]
Een karbonaatje mag dan ook niet! Is varkensvlees, maar een kippenpootje is geen probleem.
Door Annieke
#422299
Ow ja. Oeps. :-X ;D Waarom noemen ze 't dan niet gewoon varkenskarbonade ipv ribkarbonade/schouderkarbonade ofzo... ::) Volgende keer eerst 't etiketje goed lezen! ;)

Ben ik ff blij dat ik 't niet gekocht had! :o
Laatst gewijzigd door Annieke op ma 14 nov 2005, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bowie
#422720
Je kan ook allebij doen en kvv en barf doe ik ook hoef je het ook niet zo presies te doen .

Wel van kvv de (compleet )versie en dat vul ik aan met
lam en schaap vlees / botten / nekken ribben
kip maagjes hart nekken poten kip file
rund vlees strotten runderlappen zijn vaak in de aanbieding kopvlees rundergehakt hart
ENz enz enz :P :P :P
Er is echt genoeg te koop en het hoeft ook niet duur te zijn ben nu goedkoper uit dan met brokken ;) :)
Door Annieke
#422730
Ja, oké, maar waar haal ik dat? Bij de slager?

En wat voor vlees kan ik allemaal bij de supermarkt halen wat geschikt is voor barf?
Door the dude
#422739
[quote="Annieke"]
Ja, oké, maar waar haal ik dat? Bij de slager?

En wat voor vlees kan ik allemaal bij de supermarkt halen wat geschikt is voor barf?
[/quote]Dat moet je ff zelf uitzoeken :-)

Bij slagers maak je de best kans zeker de islamitische slagers.

barf spul van de supermarkt: runderhart, kippebouten, hele kippen (af en toe lekker goedkoop in de aanbieding)

verder is heel veel vlees van de supermart geschikt voor barf maar de truc is nu juist vlees met botten te geven, en dat verkopen ze dan weer net niet in de supermarkt ! (behalve mergpijpjes of varkenspoot)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door