Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hiram
#421772
ik heb wel ns gehoord dat sommige honden allergisch zijn voor paardenvlees.
en voordat ik dat ga uittesten op mijn honden wilde ik graag weten wat die allergische reacties dan inhouden.
de vorige keer dat mn hond een paddestoel opat in de tuin zwol zn kop helemaal op en kon ik naar de da...
heeft iemand ervaring met het voeren van paardenvlees? en eventuele allergische reacties?

oh ja weet iemand ook waar je borage olie kan kopen of tarwekiem olie ::)
Laatst gewijzigd door hiram op zo 13 nov 2005, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#421809
Jewel en Scully eten het ook regelmatig en nog nooit problemen gehad.
In Nederland weet ik het niet maar in Belgie is borageolie en tarwekiemolie enkel in natuurwinkels te koop
Door Daisy75
#421821
hiram schreef: ik heb wel ns gehoord dat sommige honden allergisch zijn voor paardenvlees.
en voordat ik dat ga uittesten op mijn honden wilde ik graag weten wat die allergische reacties dan inhouden.
de vorige keer dat mn hond een paddestoel opat in de tuin zwol zn kop helemaal op en kon ik naar de da...
heeft iemand ervaring met het voeren van paardenvlees? en eventuele allergische reacties?

oh ja weet iemand ook waar je borage olie kan kopen of tarwekiem olie ::)
http://www.gezondheidaanhuis.nl
Hier kun je borageolie en tawekiemolie kopen online, en natuurwinkels verkopen ook tarwekiemolie hoor...borage olie weet ik niet of de natuurwinkel dat heeft.
Door 202spots
#421829
'n Reactie na 'n giftige paddestoel eten of voor 'n bijenprik, is denk ik wel iets anders dan 'n voedsel allergie...
Veel honden eten paardenvlees, en ik heb ook nog nooit van 'n allergievoor paardenvlees gehoord.
Daar integen zijn er wel honden die allergies reageren op tarwekiem olie (of lijnzaadolie) dus daar zou ik eerder van af zien dan van paardenvlees. :-\
Door Joshii
#421831
Welke allergische reacties kan tarwekiemolie oproepen?

Sinds kort gebruik ik nl tarwekiemolie voor Nuka, en de laatste tijd valt me op dat ze veel krabt en bijt, terwijl ze 100% vlo-vrij is, ook geen schilfers ofzo...zou dat dus door de olie kunnen komen?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#421860
Noukie schreef: Welke allergische reacties kan tarwekiemolie oproepen?

Sinds kort gebruik ik nl tarwekiemolie voor Nuka, en de laatste tijd valt me op dat ze veel krabt en bijt, terwijl ze 100% vlo-vrij is, ook geen schilfers ofzo...zou dat dus door de olie kunnen komen?
Ja dat kan, dat vind je alleen uit door het niet meer te geven, kijken of het jeuken ophoudt en dan weer geven en kijken of ze weer een reactie geeft.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#421861
Ik heb nog nooit gehoord dat honden vaak allergisch zijn voor paardenvlees ??? Wel dat ze een huidreactie kunnen geven op varkensvlees, ben je daar niet mee in de war?
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 14 nov 2005, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Joshii
#421869
sylvia schreef: Ja dat kan, dat vind je alleen uit door het niet meer te geven, kijken of het jeuken ophoudt en dan weer geven en kijken of ze weer een reactie geeft.
Dank je wel, dat ga ik eens proberen :)
Door Lizzy
#421876
Het is Robert van der Molen die dit de wereld in heeft geholpen:

"Paardenvlees is goed, maar sommige honden krijgen een allergische reactie als rode en jeukerige huid"
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 14 nov 2005, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#421883
Noukie schreef: Welke allergische reacties kan tarwekiemolie oproepen?

Sinds kort gebruik ik nl tarwekiemolie voor Nuka, en de laatste tijd valt me op dat ze veel krabt en bijt, terwijl ze 100% vlo-vrij is, ook geen schilfers ofzo...zou dat dus door de olie kunnen komen?
Als je hond gevoelig is voor granen/gluten kan tarwekiemolie jeuk veroorzaken. Ik zou als ik jou was even stoppen of beperken naar 2x per week en dan even aanzien wat er gebeurd met het gekriebel.
Door Joshii
#421914
Als het een granen/gluten alergie zou zijn, had ze dan ook niet moeten krabben toen ze nog op de brokken zat?
Ze krijgt nu sinds ruim een maand ongeveer kvv/ semi-barf, en eigenlijk is het pas zolang dat ze krabt en bijt. De tarwekiemolie krijgt ze nu ook ruim een maand. Vanmorgen vroeg nog, maar daar stop ik nu gewoon helemaal mee, en dan idd maar even kijken wat ze dan doet.
Door dogsunlimited
#421915
Ik geef zeker 1x per week paardenvlees en ze hebben nooit last. 1 van mijn honden had een rundvleesallergie, dat schijnt vaker voor te komen dan een allergie voor paard. Denk ook dat die tarwekiemolie een veroorzaker kan zijn.
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op ma 14 nov 2005, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#421917
Ik denk dat er niet veel honden allergisch/overgevoelig zijn voor paardenvlees. Ken heel wat honden die het eten en niet 1 reageert er slecht op.
Door Lizzy
#421918
Noukie schreef: Als het een granen/gluten alergie zou zijn, had ze dan ook niet moeten krabben toen ze nog op de brokken zat?
Ze krijgt nu sinds ruim een maand ongeveer kvv/ semi-barf, en eigenlijk is het pas zolang dat ze krabt en bijt. De tarwekiemolie krijgt ze nu ook ruim een maand. Vanmorgen vroeg nog, maar daar stop ik nu gewoon helemaal mee, en dan idd maar even kijken wat ze dan doet.
Ja, dat zou je wel denken dat als ze allergisch is voor graan, ze ook jeuk had gehad op brokken. Wat is semi-barf eigenlijk? Wat voer je haar, als ik vragen mag? Kan het zijn dat je hond aan het ontgiften is? Het kan natuurlijk ook nog dat je iets geeft of dat er iets in het kvv zit waar je hond niet tegen kan....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door